Alles over de 1 serie (part I)
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
50% afschrijving in 3 jaar is toch ongeveer de norm. Waar het dan om gaat; kan je het bedrag erbij lappen om een soortgelijke kar weer aan te schaffen.Andre schreef:2005 moet je nagaan.
94k nieuw je krijgt nu ca. 50k inruil.
ik zit op een stoel met leuning gelukkig.
Uiteraard geldt dit ook voor voor een auto van €35K, blijft dus een individueel verhaal............................................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Andre. Maar ik jank niet, ik wist van te voren waar ik aan begon qua afschrijvingverhaal.
En de M3 was toen praktisch nieuw, alleen daarom durfde ik hem te kopen.
(hij is nu trouwens nog steeds praktisch nieuw)
Maar tot 50K euro is het nog leuk om de afschrijving te nemen, daarboven is het voor mij ook echt off limits. (tenzij een Tii)
Want reken maar dat je met een 135i OOK aan de beurt bent. Na een jaar mag je ook blij zijn dat je er 40K voor weer krijgt en na 2 jaar 35K. Die schrijft netzo hard af als een 130i hatch, maar wel bijna 10K duurder.
Het moet ook geen afschrijfjank draadje gaan worden natuurlijk, Als je echt iets nieuws wilt dan ben je ook bereid om de afschrijving te pakken. Als dat nieuwe je ook echt een stukje vooruitgang bied, meer auto, meer skills, meer emotie en meer ballen.
Tot nu toe en ook straks zie ik het niet..
Zoals ik al eerder schreef de Tii is de enige auto die verwachtingen KAN inlossen bij mij.
Mist niet duurder dan 65K hooguit weer 70K.
En de M3 was toen praktisch nieuw, alleen daarom durfde ik hem te kopen.
(hij is nu trouwens nog steeds praktisch nieuw)
Maar tot 50K euro is het nog leuk om de afschrijving te nemen, daarboven is het voor mij ook echt off limits. (tenzij een Tii)
Want reken maar dat je met een 135i OOK aan de beurt bent. Na een jaar mag je ook blij zijn dat je er 40K voor weer krijgt en na 2 jaar 35K. Die schrijft netzo hard af als een 130i hatch, maar wel bijna 10K duurder.
Het moet ook geen afschrijfjank draadje gaan worden natuurlijk, Als je echt iets nieuws wilt dan ben je ook bereid om de afschrijving te pakken. Als dat nieuwe je ook echt een stukje vooruitgang bied, meer auto, meer skills, meer emotie en meer ballen.
Tot nu toe en ook straks zie ik het niet..
Zoals ik al eerder schreef de Tii is de enige auto die verwachtingen KAN inlossen bij mij.
Mist niet duurder dan 65K hooguit weer 70K.
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Ik ga zelf uit van 50% afschrijving in 3 jaar op mijn 118d.
Nieuw: 43k
Restwaarde geschat op: 21.500 euro
Kmstand geschat op +/- 70.000 km á 80.000 ! Dus wel een zeer interesante wagen qua km stand als ik hem dan inruil.
Dat is overigens al 600 euro afschrijving per maand !!!
Dat houdt in dat ik hem eigenlijk evengoed kan leasen....
Nieuw: 43k
Restwaarde geschat op: 21.500 euro
Kmstand geschat op +/- 70.000 km á 80.000 ! Dus wel een zeer interesante wagen qua km stand als ik hem dan inruil.
Dat is overigens al 600 euro afschrijving per maand !!!
Dat houdt in dat ik hem eigenlijk evengoed kan leasen....
Laatst gewijzigd door Jelmer850i op 09 nov 2007, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ken jij goedkope hobbies?Robin schreef:'afschrijfjankdraadje' roflol![]()
je kunt 't beste wat vastgoed hebben en wat antiek(en daarmee doel ik niet op m'n GF LOL) en daarnaast die hele autobende als hobby zien, een dure hobby, een collega van me hier in de buurt heeft 't verkeerd begrepen denk ik...![]()
Lekker vissen met een Carbon hengel van €1200,-- ofzo, nou ja ieder zijn meug, ik heb liever dat carbon dak dan................................
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
romo schreef:Ken jij goedkope hobbies?Robin schreef:'afschrijfjankdraadje' roflol![]()
je kunt 't beste wat vastgoed hebben en wat antiek(en daarmee doel ik niet op m'n GF LOL) en daarnaast die hele autobende als hobby zien, een dure hobby, een collega van me hier in de buurt heeft 't verkeerd begrepen denk ik...![]()
Lekker vissen met een Carbon hengel van €1200,-- ofzo, nou ja ieder zijn meug, ik heb liever dat carbon dak dan................................
Carbon dak op je hondehok ja, met 'n carbon dak vang je nog geen rolmops man!
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat was ook niet de bedoelingRobin schreef:romo schreef:Ken jij goedkope hobbies?Robin schreef:'afschrijfjankdraadje' roflol![]()
je kunt 't beste wat vastgoed hebben en wat antiek(en daarmee doel ik niet op m'n GF LOL) en daarnaast die hele autobende als hobby zien, een dure hobby, een collega van me hier in de buurt heeft 't verkeerd begrepen denk ik...![]()
Lekker vissen met een Carbon hengel van €1200,-- ofzo, nou ja ieder zijn meug, ik heb liever dat carbon dak dan................................
Carbon dak op je hondehok ja, met 'n carbon dak vang je nog geen rolmops man!
Met de bliksem door je carbon hengeltje, kan je zelf voor gerookte paling gaan spelen.............................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niet alleen een kwestie van kunnen maar vooral een kwestie van willen. Op een gegeven moment heb je alles al een keer gehad wat je aansprak. Bijna iedereen hier zit in een soort van doorgroei cyclus.romo schreef:
50% afschrijving in 3 jaar is toch ongeveer de norm. Waar het dan om gaat; kan je het bedrag erbij lappen om een soortgelijke kar weer aan te schaffen.
Je begint met een barrel, dan een leuk stadswagentje, dan een dikke hatchback, daarna een power sedan en je maakt het af met een (semi) sportcoupe.. en dan heb je het allemaal al een keer meegemaakt.
Het bizare is dat de stap van je huidige (semi) sportcoupe naar een gelijkwaardige opvolger, net zo groot is als het complete stappenplan van je eerste barrel naar een (semi) sportcoupe.
Neem nou dat voorbeeld wat ik net aanhaalde van iemand die 80000 euro bijlegt om een gelijkwaardige opvolger voor zijn e46 M3 te kopen.
ik heb in mijn doorgroei plan van barrel naar (semi) sportcoupe nog geen 80000 euro bij elkaar gelegd aan bijbetaling.
Bij de laatste stap liggen de verhoudingen compleet scheef als je iets gelijkswaardigs zoekt vind ik.
Om nu weer on topic te gaan, Nu DACHT ik in die 135i coupe een gelijwaardige auto terug te vinden, en dan blijkt dat dat toch ook weer niet gaat lukken.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
afschrijfjank draadje moet het niet worden. Maar als je dan kijkt hoe interessant dan bijv een 2003 GT3 is met 30 a 40k km s. Dan rij je goedkoper dan met een nieuwe m3 bijv. Die verhoudingen zijn zo zoek zeg maar.
Op een 130i is procentueel wel hetzelfde maar de getallen zijn even anders.
Ja rico daar heb je een punt. Er is niks maar dan ook niks te koop in de vervangingsmarkt van de m3 e46. Ja een CSL.
We hadden de hoop dat de 135i dat kon. Maar waarschijnlijk wordt dat inderdaad niks.
een 2e hands GT3 is eigenlijk de enige stap. En daarna zit je helemaal vast. Wat dan kan niks meer.
Op een 130i is procentueel wel hetzelfde maar de getallen zijn even anders.
Ja rico daar heb je een punt. Er is niks maar dan ook niks te koop in de vervangingsmarkt van de m3 e46. Ja een CSL.
We hadden de hoop dat de 135i dat kon. Maar waarschijnlijk wordt dat inderdaad niks.
een 2e hands GT3 is eigenlijk de enige stap. En daarna zit je helemaal vast. Wat dan kan niks meer.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Man, wat hebben we hier toch een MEGA problemen.......................

Wordt idd een jankdraad.....................morgen krijg je een hersenbloeding of zo.........................kan je never nooit meer autorijden..............................dan mag je janken................................dan pas kan er NIKS meer.............
Ja ik ben werkzaam in de gezonheidszorg.................................krijg je een iets andere perceptie............................
Wordt idd een jankdraad.....................morgen krijg je een hersenbloeding of zo.........................kan je never nooit meer autorijden..............................dan mag je janken................................dan pas kan er NIKS meer.............
Ja ik ben werkzaam in de gezonheidszorg.................................krijg je een iets andere perceptie............................
Laatst gewijzigd door romo op 09 nov 2007, 13:42, 3 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Dus een 2e hands GT3 voor ring en trackdays, en een Berlingo voor alle saaie KM's zodat de staat je niet kaal plukt. WA verzekering op de GT3 is te doen, ding staat verders toch binnen, onderhoud bij ca. 4 a 5000 km is te overzien, en voor dat je 100k op de klok hebt staan ben je jaren verder.
Michel
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Romo dat is waar. Gezondheid is je grootste rijkdom.
Maar ik zie het allemaal qua auto s even anders als jou. Ik zat als broekje voor de tv in de 80er jaren en zag die E30 M3 evo s vol over curbs gaan in de destijds echte DTM auto s. Daar was mijn droom geboren. Een M3 moest er ooit komen. Eindelijk kon ik financieel zo n ding kopen. Maar we zijn inmiddels een aantal generaties verder. En de M3 was niet meer de auto waar ik me destijds als jochie mij zo op verlekkerde. De 130i zoals ik hem heb komt meer in de buurt dan een e92 m3. Brengt mij ook meer rijplezier dan welke M versie ook op dit moment. Nou kregen we via internet het nieuws dat er kleine coupe zou komen. Hopelijk een M versie. Wat krijgen we voorgeschoteld jawel een heuse 135i Mini GT van 1560kg. Dan kan je wel roepen van er zijn ergere problemen tuurlijk het is helemaal niet een probleem. Misschien ben ik te laat geboren laten we het daar dan maar op houden. Ik zou graag een E30 M3 in een nieuw jasje zien zoals veel liefhebbers op het internet. Maar voorals nog is die er niet. Ik heb genoten van de E46 m3 maar hij zat absoluut tegen de grens aan wat rijeigenschappen betreft met zijn gewicht. En met de 135i gaan we dezelfde kant. Dus je kan eigenlijk stellen dat de 135i dezelfde auto is met een nieuw onderstel techniek. Is dat wat wij liefhebbers zoeken. Ik niet. En heb er dan ook geen knaak meer voor over dan wat een 130i kost. Die al duur is.
Als men met een 1 hatch M zou komen van 1300kg en 320pk voor 70k dan was ie verkocht was ik de eerste die bij de dealer stond. Afschrijving kon mij dan per saldo ook niet zoveel schelen, omdat ik dan iets had wat me plezier brengt. Alles wat bmw nu heeft behalve de 130i en 123d boeit me voor geen meter meer.
Maar ik zie het allemaal qua auto s even anders als jou. Ik zat als broekje voor de tv in de 80er jaren en zag die E30 M3 evo s vol over curbs gaan in de destijds echte DTM auto s. Daar was mijn droom geboren. Een M3 moest er ooit komen. Eindelijk kon ik financieel zo n ding kopen. Maar we zijn inmiddels een aantal generaties verder. En de M3 was niet meer de auto waar ik me destijds als jochie mij zo op verlekkerde. De 130i zoals ik hem heb komt meer in de buurt dan een e92 m3. Brengt mij ook meer rijplezier dan welke M versie ook op dit moment. Nou kregen we via internet het nieuws dat er kleine coupe zou komen. Hopelijk een M versie. Wat krijgen we voorgeschoteld jawel een heuse 135i Mini GT van 1560kg. Dan kan je wel roepen van er zijn ergere problemen tuurlijk het is helemaal niet een probleem. Misschien ben ik te laat geboren laten we het daar dan maar op houden. Ik zou graag een E30 M3 in een nieuw jasje zien zoals veel liefhebbers op het internet. Maar voorals nog is die er niet. Ik heb genoten van de E46 m3 maar hij zat absoluut tegen de grens aan wat rijeigenschappen betreft met zijn gewicht. En met de 135i gaan we dezelfde kant. Dus je kan eigenlijk stellen dat de 135i dezelfde auto is met een nieuw onderstel techniek. Is dat wat wij liefhebbers zoeken. Ik niet. En heb er dan ook geen knaak meer voor over dan wat een 130i kost. Die al duur is.
Als men met een 1 hatch M zou komen van 1300kg en 320pk voor 70k dan was ie verkocht was ik de eerste die bij de dealer stond. Afschrijving kon mij dan per saldo ook niet zoveel schelen, omdat ik dan iets had wat me plezier brengt. Alles wat bmw nu heeft behalve de 130i en 123d boeit me voor geen meter meer.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Maar waarom hou je dan zo vast aan nieuw kopen Andre ?
Tik dan één keer een secondhand 996 GT3 af en rij er gewoon iets goedkopers naast.
Is toch allemaal niet zo moeilijk ?
Al dat gezeik over afschrijving, we brengen allemaal mods aan op onze auto's, trekken meerdere duizenden liters benzine door de plee, rijden een boete hier en daar maar dan mag de auto zelf geen geld kosten? Jah, een dure auto schrijft nou eenmaal fors af, maar het levert je wel de lol op die je in je auto ziekt, evenals eerder genoemde punten.
Een auto niet rijden alleen om de nederlandse staat het niet te gunnen vind ik echt dwars ... Romo trekt aan het langste eind, het kan elk moment over zijn. Dus als je het financieel kan trekken, doe het dan gewoon.
Tik dan één keer een secondhand 996 GT3 af en rij er gewoon iets goedkopers naast.
Is toch allemaal niet zo moeilijk ?
Al dat gezeik over afschrijving, we brengen allemaal mods aan op onze auto's, trekken meerdere duizenden liters benzine door de plee, rijden een boete hier en daar maar dan mag de auto zelf geen geld kosten? Jah, een dure auto schrijft nou eenmaal fors af, maar het levert je wel de lol op die je in je auto ziekt, evenals eerder genoemde punten.
Een auto niet rijden alleen om de nederlandse staat het niet te gunnen vind ik echt dwars ... Romo trekt aan het langste eind, het kan elk moment over zijn. Dus als je het financieel kan trekken, doe het dan gewoon.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
een GT3 zal ook vast niet goedkoop in het onderhoud zijn..
Een voordeel is dat je de eerste jaren je niet druk hoeft te maken over onderhoud van de wagen. Het meeste valt toch onder garantie. 8)
Mijn 850i was op het laatst bijna evenduur qua onderhoud als mijn 1 serie afschrijft! +/- 600 euro iedere maand weer.. werdt mij teveel en heb ik hem maar verkocht.
Een voordeel is dat je de eerste jaren je niet druk hoeft te maken over onderhoud van de wagen. Het meeste valt toch onder garantie. 8)
Mijn 850i was op het laatst bijna evenduur qua onderhoud als mijn 1 serie afschrijft! +/- 600 euro iedere maand weer.. werdt mij teveel en heb ik hem maar verkocht.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Vraag me af hoe dat zal gaan met die afschrijvingen in de toekomst eerlijk gezegd. Met de milieu maffia in aantocht zal het steeds minder aantrekkerlijker worden om een sportauto te rijden, dus moeilijkere verkoop. Dus kunnen die afschrijvingen nog wel eens veel hoger gaan uitvallen.
Dus beter nu zo'n ding halen nu het nog kan
Dus beter nu zo'n ding halen nu het nog kan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, GRzep, KoenM en 2 gasten
