Per 7 juli 2024 Snelheid assistentie (irritatie)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wimo

Re: Per 7 juli 2024 Snelheid assistentie (irritatie)

Bericht door Wimo » 25 jul 2026, 11:05

Of een gehuurde wagen uit Duitsland.. is hier vrij normaal onder groepen:)

Kadett

Bericht door Kadett » 25 jul 2026, 11:59

Elise schreef: 25 jul 2026, 10:49
Kadett schreef: 25 jul 2026, 10:15 Zonder rijbewijs rijden auto direct in beslag nemen en naar domeinen. Hoeft ook niet zo moeilijk te zijn.
En als die auto dan van iemand anders is die geen toestemming heeft gegeven?
Diefstal van voertuig, dagwaarde overmaken naar Domeinen.

Elise

Bericht door Elise » 25 jul 2026, 14:29

Kadett schreef: 25 jul 2026, 11:59
Kadett schreef: 25 jul 2026, 10:15 Zonder rijbewijs rijden auto direct in beslag nemen en naar domeinen. Hoeft ook niet zo moeilijk te zijn.
Van een kaal kippetje kun je niet plukken en ik schat zo in dat het percentage kale kippetjes hoog ligt in deze.

Kadett

Bericht door Kadett » 25 jul 2026, 19:38

Elise schreef: 25 jul 2026, 14:29
Kadett schreef: 25 jul 2026, 11:59
Van een kaal kippetje kun je niet plukken en ik schat zo in dat het percentage kale kippetjes hoog ligt in deze.
Huurhuis uitzetten, uitkering/bijstand stoppen tot aan kinderen weghalen door Veilig Thuis. Er is altijd wel iets van waarde voor een persoon om iets te laten.

Kijk, ik ben totaal geen voorstander van bepaalde boetes. Alles tot 5/10 kmh buiten bebouwde kom heb ik zoiets van onnodig. Maar verdubbel de boetes die daarboven zitten dan en gewoon max 150kmh en anders de Noorse/Zwitserse manier, beboeten op inkomen/vermogen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 25 jul 2026, 22:25

Beboeten op inkomen.

Logisch. Toch!? Niet als je een NL politicus bent.
Dit werd een paar weken geleden op het nieuws gevraagd aan de minister van justitie en die zei: we kennen in NL het gelijkheidsbeginsel waarin iedereen op dezelfde manier behandeld wordt. In dit geval beboet. Dus boetes voor iedereen gelijk.

Ik ben nog net niet in de pen geklommen toen ik dat hoorde. Deze man slaat de spijker zo gigantisch mis. De hele redenering gaat compleet spaak.

Een miljonair die een boete van €250 krijgt lacht zich een breuk, betaald en steekt op te vieren zijn Cubaan aan met een honderdtje.
Bijstandsmoeder met 3 kinderen die van €50 in de week moet rondkomen, daar is het een fortuin voor.

Beste MvJ. Als je hier in NL boetes moet voldoen in een valuta waarvan niet iedereen er even veel heeft, dan zijn GELIJKE bedragen voor iedereen dus JUIST NIET een gelijkheidsbeginsel.

Ga je schamen voor je idiote uitspraak.

Tom

Bericht door Tom » 26 jul 2026, 00:33

De meeste mensen hebben een leven opgebouwd en kleuren over het algemeen netjes binnen de lijntjes. Een hoge boete niet betalen en ze sturen een incassobureau. Rijbewijs ingenomen is niet kunnen werken. Er staat dan heel wat op het spel, die accepteren de consequenties.

Dan is er een groep die niks heeft. Die overal schijt aan heeft. Die zonder rijbewijs toch achter het stuur stapt. En die post direct in de prullenbak flikkert, of het nou van het CJIB, een incassobureau of de OvJ komt. Er wordt niks betaald, er valt ook niks te halen en ze zetten die lui toch niet uit hun sociale huurwoning.

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2026, 10:57

MParallel schreef: 25 jul 2026, 22:25 Beboeten op inkomen.

Logisch. Toch!? Niet als je een NL politicus bent.
Dit werd een paar weken geleden op het nieuws gevraagd aan de minister van justitie en die zei: we kennen in NL het gelijkheidsbeginsel waarin iedereen op dezelfde manier behandeld wordt. In dit geval beboet. Dus boetes voor iedereen gelijk.

Ik ben nog net niet in de pen geklommen toen ik dat hoorde. Deze man slaat de spijker zo gigantisch mis. De hele redenering gaat compleet spaak.

Een miljonair die een boete van €250 krijgt lacht zich een breuk, betaald en steekt op te vieren zijn Cubaan aan met een honderdtje.
Bijstandsmoeder met 3 kinderen die van €50 in de week moet rondkomen, daar is het een fortuin voor.

Beste MvJ. Als je hier in NL boetes moet voldoen in een valuta waarvan niet iedereen er even veel heeft, dan zijn GELIJKE bedragen voor iedereen dus JUIST NIET een gelijkheidsbeginsel.

Ga je schamen voor je idiote uitspraak.
Ik ben voor een progressief systeem, waarbij het boetebedrag bij iedere overtreding toeneemt. En wel in zo'n mate dat ook de miljonair zich achter de oren krabt. En voor de mensen waar boetes niet werken hebben we verplichte werkkampen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2026, 12:58

Enerzijds ben ik tegen het alles inkomensafhankelijk maken wat de overheid al op zoveel gebieden doet maar anderzijds wel eens met Mpara voor het deel geldboetes op overtredingen van de wet kan verkeer maar ook andere zaken zijn.

100eur boete heeft een heel ander en pijnlijker opvoedende effect op de bekende bijstandsmoeder tov de miljonair terwijl het effect gelijkwaardig zou moeten zijn. Voor de gevaarzetting maakt het namelijk niks uit hoeveel geld iemand wel of niet te besteden heeft…

Ik zou wel voorstander zijn maar dan wel alleen op de boetes die ook daadwerkelijk gevaar zetting beboeten zoals rood licht, appen, bumper kleven, alcohol, veel te hard rijden etc. Niet op de die lullige <20kmh te hard boetes

MParallel

Bericht door MParallel » 26 jul 2026, 13:10

Kleine tangent, maar van mij mogen de boetes op het gewoon vertikken van het gebruik van de richtingaanwijzer echt fors omhoog.
Het is een regel, maar als ik dagelijks zie hoeveel mensen er geen richting aangeven, is bizar. Ondertussen de meerderheid. Je ziet mensen niet zo massaal de regel voor niet door rood rijden aan de laars lappen.

En het is ook niet zo dat je wiskunde gestudeerd moet hebben. Alleen je linker wijsvinger 2cm omhoog of omlaag bewegen.
En daar sta je dan weer op een rotonde te wachten voor Jan Lul,‘omdat een ander te lui is een simpele en verplichte actie uit te voeren.

Dus: alle kunstwerken van rotondes af en vervangen door een 360° high definities camera die elke auto scant en iedereen die geen richting aangeeft. direct een €1000 boete doet toekomen.
Eens zien wie dan nog steeds te lui zijn om een vinger uit te steken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 jul 2026, 13:12

Mijn M3 heeft helemaal geen richtingaanwijzers :hmmm:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 jul 2026, 14:15

Martijn_bmw schreef: 26 jul 2026, 12:58 Enerzijds ben ik tegen het alles inkomensafhankelijk maken wat de overheid al op zoveel gebieden doet maar anderzijds wel eens met Mpara voor het deel geldboetes op overtredingen van de wet kan verkeer maar ook andere zaken zijn.

100eur boete heeft een heel ander en pijnlijker opvoedende effect op de bekende bijstandsmoeder tov de miljonair terwijl het effect gelijkwaardig zou moeten zijn. Voor de gevaarzetting maakt het namelijk niks uit hoeveel geld iemand wel of niet te besteden heeft…

Ik zou wel voorstander zijn maar dan wel alleen op de boetes die ook daadwerkelijk gevaar zetting beboeten zoals rood licht, appen, bumper kleven, alcohol, veel te hard rijden etc. Niet op de die lullige <20kmh te hard boetes
En dan ook graag de pakkans omhoog (op zaken anders dan snelheid) ipv de symbolische jaarlijkse verhoging van het bedrag.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jul 2026, 16:00

Je kan het kopen van een brood dan ook wel inkomensafhankelijk maken.

Waar gaat het dan stoppen?

JP

Bericht door JP » 26 jul 2026, 16:01

Belasting die inkomensafhankelijk is ? :whistle:

TLRS

Bericht door TLRS » 26 jul 2026, 18:14

Als je wil dat iedereen hetzelfde betaald voor brood zullen we ervoor moeten zorgen dat mensen dat kunnen. Het liefst door ze zelfstandiger te maken. Het 'probleem' daarmee is dat je die mensen allicht niet meer zo makkelijk kan uitbuiten als bijvoorbeeld pakketbezorger. Want dan gaan ze iets anders doen. Bezorgkosten omhoog en belastingen (voedselbank e.d.) omlaag?
MParallel schreef: 26 jul 2026, 13:10 Kleine tangent, maar van mij mogen de boetes op het gewoon vertikken van het gebruik van de richtingaanwijzer echt fors omhoog.
Het is een regel, maar als ik dagelijks zie hoeveel mensen er geen richting aangeven, is bizar. Ondertussen de meerderheid. Je ziet mensen niet zo massaal de regel voor niet door rood rijden aan de laars lappen.

En het is ook niet zo dat je wiskunde gestudeerd moet hebben. Alleen je linker wijsvinger 2cm omhoog of omlaag bewegen.
En daar sta je dan weer op een rotonde te wachten voor Jan Lul,‘omdat een ander te lui is een simpele en verplichte actie uit te voeren.

Dus: alle kunstwerken van rotondes af en vervangen door een 360° high definities camera die elke auto scant en iedereen die geen richting aangeeft. direct een €1000 boete doet toekomen.
Eens zien wie dan nog steeds te lui zijn om een vinger uit te steken.
Zolang die camera's niet registreren wanneer ik de :ongeveer als: controle verlies stem ik voor. Zelfs dan probeer ik nog richting aan te geven zodra ik weer controle heb over m'n voertuig en de rotonde verlaat. Het is een kleine moeite. Rechts houden idem.

MParallel

Bericht door MParallel » 26 jul 2026, 20:17

Bram schreef: 26 jul 2026, 13:12 Mijn M3 heeft helemaal geen richtingaanwijzers :hmmm:
Dan betalen of retrofitten.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2026, 20:45

romo schreef: 26 jul 2026, 16:00 Je kan het kopen van een brood dan ook wel inkomensafhankelijk maken.

Waar gaat het dan stoppen?
Brood eten levert toch geen gevaar op?

Met alcohol op autorijden, appen of door rood licht rijden lever je wel gevaar op voor andere.

Iemand die rond moet komen van 1.500eur per maand laat die zaken wel uit zijn hoofd met een boete van 500-1.000eur voor zo’n vergrijp en dus minder kans dat iemand die overtreding begaat.

Iemand die 15.000eur per maand verdiend zal zo’n bedrag van 500-1.000eur niet voelen en daarom vanwege het bedrag zo’n overtreding makkelijker begaan.

Overigens moet dan naast die inkomensafhankelijke boete ook de pakkans er wel zijn ja zoals mijn naamgenoot al aanvult :)

Verder ben ik (ook) tegen het inkomensafhankelijk maken van allerlei zaken, daar begon ik mijn post ook mee :) maar specifiek dit punt voor echte gevaarzetting zou ik wel voorstander zijn.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 26 jul 2026, 22:00

Verkeersovertredingen zijn van alle rangen en standen, de lage inkomens doen hierbij niet onder voor de hoge inkomens. Nou zit ik hier in de randstad, dus ik ben wel wat gewend. Rotterdam Centrum moest ik toch even aan wennen toen ik daar degelijks zat voor werk. Maar binnen no-time doe je wel mee in de gekte.

Roadtrip terug uit scandinavie vraag je je af “waarom rijd iedereen hier zo gejaagd” terwijl we op de Duitse autobahn reden? Maar een paar honderd kilometer “gewenning” en je rijd zelf ook gejaagder.

Ik ben niet per se tegen hogere boetes bij herhaling binnen tijd X. Inkomensafhankelijk weet ik zo net niet of dat ik daar voorstander van ben.

Kijk ik naar mijzelf, doe dan eerst iets aan de pakkans. Die is erg laag.

Een boete is vervelend, laag of hoog maakt niet een gek veel uit. Heb er 2 dit jaar. Voor 4 km/h hier in het dorp, weet dat die flitspaal er staat maar zal met de gedachten toch nog bij iets anders geweest zijn. Dom, maar bijna nog vervelender dan nummer 2 voor 21km/h te hard. Een onopvallende motoragent op een lege 4baans weg. Terechte bekeuring, maar om nou over gevaarzetting te spreken vind ik dan ook weer zo wat. Kreeg ook geen preek etc. maar wel een boete voor de snelheid. Die hoeft wat mij betreft dan echt niet inkomensafhankelijk te zijn. Want volgens de gemiddelde NL’er ben je met 21 te hard al een heuse wegpiraat.

TLRS

Bericht door TLRS » 10 aug 2026, 00:41

We hebben een nieuw dieptepunt. Harry Metcalfe test een auto en die beperkt de snelheid op zijn privé oprit tot 20mph :hammer: :goodnight:

Kadett

Bericht door Kadett » 10 aug 2026, 00:53

Welke auro was dat?

Joy

Bericht door Joy » 10 aug 2026, 06:01

Snelheidswaarschuwing bij 20 mph, geen snelheidslimiet.

Plaats reactie