Heb je wel een punt. Als je de gehele range niet vaak nodig bent dan maar meteen overstappen op EV. Maar als ik voor mezelf spreek; onbekend is onbemind. Ik wil eigenlijk geen EV, dan liever een PHEV. Maar als je dan toch aan zo’n laadpaal gaat dan ook maar meteen een EV.ErikS schreef: 17 jul 2026, 16:28Mooi!Robin schreef: 17 jul 2026, 15:50 ^
Maar ik hoor nu alweer een buurvrouw klagen over dat ze het geen fijn idee vindt boven 'n laadpaal te wonen...
Iemand van de EV clan goede argumenten? De verzekeraar doet niet moeilijk.
EDIT:Elektrische auto's mogen veilig binnen worden opgeladen, mits de installatie voldoet aan de strenge Mode 3 of 4 laadnorm.
Vanwege de brandveiligheid en Europese regelgeving (EPBD IV) worden laadpalen in parkeergarages steeds vaker verplicht, waarbij installatie doorgaans plaatsvindt vlakbij de in- of uitrit.
Hier zijn de belangrijkste aandachtspunten voor een laadpaal in de parkeergarage:Veiligheidsvoorschriften: Laadpalen worden niet bij vluchtroutes geplaatst en vereisen vaak aanrijdbeveiliging en een centrale afschakelfunctie bij de ingang voor noodgevallen.
Recht op laden (VvE): Een Vereniging van Eigenaren (VvE) mag het plaatsen van een oplaadpunt in een eigen parkeergarage in principe niet weigeren, mits dit veilig gebeurt.![]()
Kan je toch een iX3 kopen.![]()
![]()
Ik houd m’n ICE toch nog maar ff