Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Elise » 10 jul 2026, 11:41

Robin schreef: 10 jul 2026, 10:54 Waar wacht jij dan op Elise?
Thuisaccu's die ik bij de fabriek besteld heb.
Zoals het er nu naar uitziet wordt de doorlooptijd van betalen tot leveren een maand of 3, waarbij ik het sterke vermoeden heb dat ze de boel traineren omdat ze zoveel aanvragen hebben dat ze het niet aankunnen.
Gisteren een bericht dat ze volgende week de boel gaan bouwen en dan 50 dagen shipping time.
Ik de tijd dat ik containers handel uit China kreeg was het een week of 4 varen.... dus ook daar zullen ze wel weer een ruime marge aanhouden :bag:
Heb er geen haast mee gelukkig, zolang de boel maar dit jaar draait is het prima.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jul 2026, 11:43

ok

Will F.

Bericht door Will F. » 10 jul 2026, 14:58

Interessant draadje dit, dank voor alle bijdragen.
@ Elise even rekening mee houden dat rederij zeer waarschijnlijk omvaart via Kaap de goede hoop, gaat weinig door Suez kanaal. Dat is 10-14 dagen extra vaartijd.

Elise

Bericht door Elise » 10 jul 2026, 20:14

RS-Ron schreef: 10 jul 2026, 08:52 Groepenkast is al behoorlijk aangepast en 5 jaar geleden compleet vernieuwd incl. 3x25a.
Mocht je besluiten om e.e.a. volledig aan te pakken Ron, zorg ervoor dat ze een omschakelaar gebruiken met een voor ijlende / na-ijlende NUL. Dus een omschakelaar waarvan de nul inschakelt vóór de fases inschakelen en uitschakelt nadat de fase zijn afgeschakeld.
Bij een (goedkope) verkeerde schakelaar, bijvoorbeeld een Hager SFT440, kan namelijk de situatie ontstaan dat de nul voor de fases afschakelt, waarvan de gevolgen desastreus kunnen zijn voor aangesloten 1 fase apparaten als je de boel onder spanning omschakelt.
Goed zijn bijvoorbeeld een Kraus&Naimer of een Sontheimer.
Ik heb zelf gekozen voor een Sontheimer vanwege de compacte afmeting en prijs in vergelijking met een Kraus&Naimer.

Elise

Bericht door Elise » 10 jul 2026, 20:14

Will F. schreef: 10 jul 2026, 14:58 Interessant draadje dit, dank voor alle bijdragen.
@ Elise even rekening mee houden dat rederij zeer waarschijnlijk omvaart via Kaap de goede hoop, gaat weinig door Suez kanaal. Dat is 10-14 dagen extra vaartijd.
Ah, dat verklaart e.e.a. :thumbup:

Plaats reactie