Luco's Alpine is (nooit) klaar
- Martijn_bmw
Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar
Mooi dat je zo’n rit probleemloos hebt kunnen maken! 
-
Gijzert
Bedoelde ook gevonden bij de garage waar je op bezoek bent geweest met alle Alpine's.
-
PeterB
Op Instagram kwam ie ook weer voorbij...
- Luco
En nog twee leuke kadotjes binnen gehad.
1 uit frankrijk en 1 uit zwitserland

1 uit frankrijk en 1 uit zwitserland
- Martijn M
Mooi dat de Alpine het de hele rit goed gedaan heeft Luco! Hopelijk blijft dat nog lang zo.
- Luco
Had nog twee revisiesetjes voor de aandrijfassen liggen, helaas zijn ze niet meer te krijgen, dus dan de stalen mantel maar voorzichtig loshalen en hergebruilen, normaal slijp je ze door.
Maar nu dus heel voorzichtig weer spreiden en dan hergebruiken.
Eerste as nu uit elkaar, nu alles schoonmaken, controleren, evt scherpe beschadigingen als die er zitten strak maken, nieuw vet erin en weer in elkaar zetten.
Maar nu dus heel voorzichtig weer spreiden en dan hergebruiken.
Eerste as nu uit elkaar, nu alles schoonmaken, controleren, evt scherpe beschadigingen als die er zitten strak maken, nieuw vet erin en weer in elkaar zetten.
- MParallel
- Auto: BMW
Old school CV joint?
- Luco
je hebt verschillende soorten, weet niet of dit perse old school is.
- Luco
Vraagje,
Wat is het beste homokinetenvet wat er is?
Wat is het beste homokinetenvet wat er is?
- Enrico
Geen idee maar petje af voor al het werk wat je aan die wagen doet!
al een volgende roadtrip op het vizier? De foto’s op de Stelvio zijn top!
- Luco
volgend jaar wil ik de transfagarasan in Roemenie rijden, had nu in 9 dagen uitgezet, maar dan heb ik twee dagen snelweg, dus ik denk dat ik er 11 dagen van maak.
- Enrico
Mooi vooruitzicht!
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ben benieuwd, dat wil ik ook nog eens doen maar dan zou ik dat ook graag op de motor afvinken. Maar dat doe je niet eventjes, als in, dan moet ik meer doen dan opstappen en gaan rijden.
Duitsland voornamelijk aangedaan op de motor en daar kom ik qua taal wel uit en weet je ook wel wat je kan verwachten. Dat vind ik van die kant op toch wat lastiger te beoordelen.
Duitsland voornamelijk aangedaan op de motor en daar kom ik qua taal wel uit en weet je ook wel wat je kan verwachten. Dat vind ik van die kant op toch wat lastiger te beoordelen.
- Luco
Valt toch wel mee, met engels kom je altijd een heel eind, zeker in hotels en restaurants. en tanken is tegenwoordig allemaal met de bankpas en anders heb je tegenwoordig ook vertaalapps op je telefoonEric Z schreef: 02 aug 2026, 15:27 Ben benieuwd, dat wil ik ook nog eens doen maar dan zou ik dat ook graag op de motor afvinken. Maar dat doe je niet eventjes, als in, dan moet ik meer doen dan opstappen en gaan rijden.
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ja, dat is ook weer zo.
Familie heeft er een poos gezeten. Die zeggen dat het qua wegen wel een stuk beter is daar dan vroeger, alleen de bestuurders zelf hoe later op de dag hoe gevaarlijker.
Familie heeft er een poos gezeten. Die zeggen dat het qua wegen wel een stuk beter is daar dan vroeger, alleen de bestuurders zelf hoe later op de dag hoe gevaarlijker.
- Luco
Ja in sommige landen is dat nog wel eens een dingetje, tot nu toe probeer ik altijd binnendoor te rijden, sochtends redelijk vroeg weg en het laatste dat ik bij het volende hotel was is 17.00 uur geweest, dan lekker wat drinken, kamer betrekken, douchen, eten, nog ff wat drinken en evt ouwehoeren met mensen die je tegenkomt en dan pitten, dagen van 400 tot 500km binnendoor zijn best pittig.Eric Z schreef: 02 aug 2026, 18:53 Ja, dat is ook weer zo.
Met het zijspan lijkt het me ook wel wat, maar merk dat ik gewoon mooiweerrijder ben geworden. En zelfs dat doe ik te weinig.