Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 02 jun 2026, 22:58

Wimo schreef: 02 jun 2026, 14:50 Briljant.. ook een manier om van een 'tegenstander' af te komen.
:mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2026, 08:17

Extreem links, en vervang het woordje 'rijken' door [vulmaarin] en je hebt extreem rechts

Koffie!

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2026, 08:23

^^
Die man denkt in oplossingen..........toch? :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2026, 10:05

Ha ja:)
Het is hetzelfde als die oud RAF terroriste Daniela Klette (67) die vorige week 13 jaar kreeg en waar ze in d'r huurappartement(Kreuzberg meen ik, Berlijn) goud en €240k contanten vonden. 'Kill the rich' ?

Elise

Bericht door Elise » 07 jun 2026, 09:04

Vader van zes veroordeeld tot 24 jaar cel voor verkrachting waarvoor onschuldige man 17 jaar vastzat
Opmerkelijk is dat de echte dader een mildere straf heeft gekregen dan de onschuldige Malkinson. Hij kan na 14 jaar vrijkomen, en dat zou dan ook minder zijn dan de onterechte jaren die hij al in de gevangenis doorgebracht heeft. „Beledigend”, noemde Malkinson dat. „Ik hoop dat hij langer in de gevangenis moet zitten dan ik. Alles minder is geen gerechtigheid, echt niet.”

Samenvattend:
Onschuldige man werd destijds (2004) veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf en 17 jaar vastgezeten.
Schuldige man nu veroordeeld tot 24 jaar gevangenisstraf en kan na 14 jaar al vrijkomen.

En eind mei vond de rechter in het Engeland het prima dat 3 verkrachters geen gevangenisstraf krijgen.
Tot zover de rechtspraak in Engeland.

Hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
3 mannen veroordeeld voor de kunstroof van dat gouden masker, waarvan er 2 middels een procesafspraak ervoor hebben gezorgd dat dat masker weer boven water kwam. Eentje hield de kaken stijf op elkaar en wat doet onze rechter, alle 3 dezelfde straf.
Dat is dan een mooie precedentwerking :bag:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jun 2026, 10:10

Die twee met afspraken hebben een zwaardere straf gekregen dan afgesproken, volgens mij omdat niet vast te stellen viel wie wat precies gedaan heeft. Gebeurt ook bij bijvoorbeeld een moord waarbij daders naar elkaar gaan wijzen. Beiden indien die moord bewezen kan worden verklaard dezelfde straf. Lijkt mij niks mis mee?

Elise

Bericht door Elise » 07 jun 2026, 19:40

^^
Dat die 2 die meegewerkt hebben een zwaardere straf dan afgesproken hebben gekregen doel ik niet op, ik doel op het feit dat de 3e persoon niet meegewerkt heeft en dezelfde straf heeft gekregen. Dan heeft meewerken dus geen enkele waarde voor toekomstige gevallen.

Voor meneer de rechter geldt:
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 10 jun 2026, 11:25

Het D66-marketingbureau zal Paternotte wel op het matje roepen na dit domme optreden. Normaal blijft ie altijd zo goed in z'n moreel verheven rol.

HSR

Bericht door HSR » 10 jun 2026, 11:58

Ja, Paternotte is volgens mij een beetje D66 moe omdat hij weer geen (beloofde) ministerpositie heeft gekregen en dus weer een periode als mediaboksbal mag fungeren.

Elise

Bericht door Elise » 11 jun 2026, 13:04

Tom schreef: 10 jun 2026, 11:25 Het D66-marketingbureau zal Paternotte wel op het matje roepen na dit domme optreden. Normaal blijft ie altijd zo goed in z'n moreel verheven rol.
haha, mooi omschreven.
Dat "moreel verheven" hoort bij D66.

350 Z

Bericht door 350 Z » 11 jun 2026, 14:38

Mooie is dat is gewoonweg smaad en er kan dus aangifte die die D66 malloot worden gedaan. Alleen geen een D66 rechter zal hem veroordelen vermoed ik. Was het omgekeerd dan wel natuurlijk. Meten met 2 maten en hypocrisie regeert in dit land.

Elise

Bericht door Elise » 29 jun 2026, 13:28

Woede in Alkmaar: spoeddebat over vermeende verkrachting 13-jarig meisje door asielzoeker
Oppositiepartijen in de raad van Alkmaar zijn woedend dat ze in media hebben moeten lezen dat een asielzoeker wordt verdacht van de verkrachting van een 13-jarig meisje in een park.

Tegen de asielzoeker, waarvan nog steeds onduidelijk is waar hij precies vandaan komt, werd afgelopen week vier jaar cel geëist. De partijen OPA en BAS willen daar vanavond een spoeddebat over in de gemeenteraad. Het gaat volgens hen niet over de schuldvraag; de rechter moet nog een vonnis vellen, maar de partijen willen weten of de burgemeester van de verkrachting wist, zo schrijft het NHD.

Tamara Vermeulen van OPA benadrukt dat het om iemand van het asielzoekerscentrum gaat. „Dat heeft er toch écht wel wat mee te maken. Het leeft. „Mensen voelen zich niet veilig door het azc. Het lijkt erop dat de burgemeester het in de doofpot stopt, om het maar rustig te houden.’’

De zaak draait om asielzoeker T.N. die volgens het Openbaar Ministerie een 13-jarig meisje in de bosjes bij het asielcentrum zou hebben verkracht. „een zeer ernstig zedenfeit”, aldus de officier van justitie in de krant NHD. „Een kwetsbaar meisje, dat in een lastige periode van haar leven zat. Het liep niet lekker op school en thuis. Ze was weggelopen en op zoek naar een slaapplek, kon nergens naartoe. Ze kwam in contact met de verdachte, die er geen enkele moeite mee had om haar te verkrachten.’’

Er werd sperma met het DNA van de man gevonden bij het meisje. Hoe kwam zijn DNA bij het meisje terecht? „Ik denk door haar vinger, die mijn vinger heeft aangeraakt”, vermoedde de verdachte. Bovendien vroeg hij zich af waarom de rechtbank zo’n jong meisje zou geloven, die volgens hem van niks wist en niets snapte van seks.

Het meisje had tegen de verdachte gezegd dat ze geen seks met de man wilde. Dat vertelde ze diverse malen tegen de politie. Ze zei dat het pijn deed en dat hij moest stoppen. De man zou toch zijn doorgegaan.

Helemaal aan het eind van de zitting zei de verdachte dat hij spijt had. „Als ik het goed kan maken, wil ik dat doen. Ik wil wel met haar trouwen”, zei hij. Een psycholoog heeft meerdere malen geprobeerd onderzoek te doen naar de verdachte, maar die wilde niet meewerken.

Het jonge slachtoffer claimt 12.000 euro smartengeld. Zij kan niet omgaan met haar gevoelens en raakte recent in een psychose, waarvoor ze nu middelen moet slikken, aldus de krant.

De moeder van het slachtoffer vroeg in een emotioneel betoog aan de verdachte: „Waarom heeft u dit mijn dochter aangedaan? Waarom ons leven zo beschadigd? Waarom geen hulp gezocht voor uw problemen, maar in plaats daarvan heeft u een onschuldig kind beschadigd.”

Advocaat Kate Lans vroeg vrijspraak namens de verdachte. De twee zouden op video hand in hand te zien zijn geweest, iets dat volgens de aanklager niks zegt over wat daarna zou zijn gebeurd. Het meisje was ook bang om zich te weren, aldus de ovj.

De rechtbank doet 7 juli uitspraak.
’Het is gewoon een mannenprobleem’

Maandagavond is er dus een debat in de gemeenteraad van Alkmaar. De Dierenpartij vindt het aangevraagde gesprek belachelijk. De koppeling van het verhaal met het azc zit Kivilcim Pinar dwars. „Wit, zwart, jong, oud, ze maken zich allemaal schuldig aan zedenincidenten. We hebben ons in Alkmaar juist hard gemaakt voor ál het geweld tegen vrouwen: het is gewoon een mannenprobleem.”
Binnenkort ook in uw gemeente :coffee:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 jun 2026, 14:50

Alle mannen het land dan maar uit?

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2026, 15:30

Touw + trekhaak Alkmaar -> Landgraaf -> Alkmaar.

Kadett

Bericht door Kadett » 29 jun 2026, 15:45

Knot schreef: 29 jun 2026, 15:30 Touw + trekhaak Alkmaar -> Landgraaf -> Alkmaar.
Waterboarden 24/7

Fabian

Bericht door Fabian » 29 jun 2026, 15:49

"Advocaat Kate Lans vroeg vrijspraak namens de verdachte. De twee zouden op video hand in hand te zien zijn geweest"

pardon? :bag: Ze was 13....volgens mij is het dan altijd strafbaar toch?

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 jun 2026, 16:01

Onder de 12 altijd strafbaar. Tussen 12-16 niet indien vrijwillig/gelijkwaardig.

Ik zie in artikel niet hoe oude de verdachte is. Maar vekrachting is verkrachting, dus kielhalen en vierendelen.

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2026, 16:31

Onder de 12 zou het touw + trekhaak Alkmaar -> Milaan -> Almaar zijn geweest.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jun 2026, 20:34

Knot schreef: 29 jun 2026, 16:31 Onder de 12 zou het touw + trekhaak Alkmaar -> Milaan -> Almaar zijn geweest.
:lol:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 29 jun 2026, 21:45

"Bovendien vroeg hij zich af waarom de rechtbank zo’n jong meisje zou geloven, die volgens hem van niks wist en niets snapte van seks."

Dit geeft opnieuw duidelijk weer hoe dergelijke figuren vrouwen zien...
En de linkse knuffelaars blijven ze maar met bosjes hier binnen laten en pamperen terwijl elk weldenkend mens ziet dat dit soort jonge mannen echt geen vluchtelingen in de zin van levensbedreigende omstandigheden in het thuisland zijn met hun koffers, mobieltjes en moderne kleding..

Knot

Bericht door Knot » 29 jun 2026, 23:49

Ik vind het niet zo gek dat een meisje van 13 nog niet zo heel veel snapt van seks.

Ik zal bij zo’n figuur een honkbalknuppel volledig anaal inbrengen tot z’n ogen er een paar centimeter uitklappen van de druk en dan zeggen dat hij niet zoveel snapt van de spelregels van honkbal 😎

JP

Bericht door JP » 30 jun 2026, 01:42

Knot schreef: 29 jun 2026, 16:31 Onder de 12 zou het touw + trekhaak Alkmaar -> Milaan -> Almaar zijn geweest.
Gaat het verbruik dan niet omhoog ?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 jun 2026, 14:17

Ik denk dat ze gelijk heeft. :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 30 jun 2026, 14:29

Opa schreef: 30 jun 2026, 14:17 Ik denk dat ze gelijk heeft. :tooth:
Je kunt nog twijfelen over het eerste gedeelte, maar de laatste 30 seconden kun je niet ontkennen dat ze gelijk heeft.
Maar mevr. De Vos behoort tot dezelfde groep als dhr. Wilders........ :bag:

350 Z

Bericht door 350 Z » 30 jun 2026, 16:08

Klimaatverandering is van alle tijden en dat weten die wetenschappers ook wel (hun verdienmodel). Als ik een paar ton krijg van mensen die de mens als hoofdschuldige willen aanwijzen dan vertel ik ook dat de mens schuldig is aan klimaatverandering en dat we hard moeten ingrijpen. Moet meteen weer aan de ozonlaag paniek denken van toen ik jong was.

Plaats reactie