Nederland gaat naar de haaien
- Niels
- Auto: Prius+
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Extreem links, en vervang het woordje 'rijken' door [vulmaarin] en je hebt extreem rechts
Koffie!
- Elise
^^
Die man denkt in oplossingen..........toch?
Die man denkt in oplossingen..........toch?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ha ja:)
Het is hetzelfde als die oud RAF terroriste Daniela Klette (67) die vorige week 13 jaar kreeg en waar ze in d'r huurappartement(Kreuzberg meen ik, Berlijn) goud en €240k contanten vonden. 'Kill the rich' ?
Het is hetzelfde als die oud RAF terroriste Daniela Klette (67) die vorige week 13 jaar kreeg en waar ze in d'r huurappartement(Kreuzberg meen ik, Berlijn) goud en €240k contanten vonden. 'Kill the rich' ?
- Elise
Vader van zes veroordeeld tot 24 jaar cel voor verkrachting waarvoor onschuldige man 17 jaar vastzat
Samenvattend:
Onschuldige man werd destijds (2004) veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf en 17 jaar vastgezeten.
Schuldige man nu veroordeeld tot 24 jaar gevangenisstraf en kan na 14 jaar al vrijkomen.
En eind mei vond de rechter in het Engeland het prima dat 3 verkrachters geen gevangenisstraf krijgen.
Tot zover de rechtspraak in Engeland.
Hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
3 mannen veroordeeld voor de kunstroof van dat gouden masker, waarvan er 2 middels een procesafspraak ervoor hebben gezorgd dat dat masker weer boven water kwam. Eentje hield de kaken stijf op elkaar en wat doet onze rechter, alle 3 dezelfde straf.
Dat is dan een mooie precedentwerking
Opmerkelijk is dat de echte dader een mildere straf heeft gekregen dan de onschuldige Malkinson. Hij kan na 14 jaar vrijkomen, en dat zou dan ook minder zijn dan de onterechte jaren die hij al in de gevangenis doorgebracht heeft. „Beledigend”, noemde Malkinson dat. „Ik hoop dat hij langer in de gevangenis moet zitten dan ik. Alles minder is geen gerechtigheid, echt niet.”
Samenvattend:
Onschuldige man werd destijds (2004) veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf en 17 jaar vastgezeten.
Schuldige man nu veroordeeld tot 24 jaar gevangenisstraf en kan na 14 jaar al vrijkomen.
En eind mei vond de rechter in het Engeland het prima dat 3 verkrachters geen gevangenisstraf krijgen.
Tot zover de rechtspraak in Engeland.
Hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
3 mannen veroordeeld voor de kunstroof van dat gouden masker, waarvan er 2 middels een procesafspraak ervoor hebben gezorgd dat dat masker weer boven water kwam. Eentje hield de kaken stijf op elkaar en wat doet onze rechter, alle 3 dezelfde straf.
Dat is dan een mooie precedentwerking
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die twee met afspraken hebben een zwaardere straf gekregen dan afgesproken, volgens mij omdat niet vast te stellen viel wie wat precies gedaan heeft. Gebeurt ook bij bijvoorbeeld een moord waarbij daders naar elkaar gaan wijzen. Beiden indien die moord bewezen kan worden verklaard dezelfde straf. Lijkt mij niks mis mee?