Zomer 2026
- Martijn_bmw
- Berichten: 29917
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- Arthur
- Berichten: 44732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lente 2026
Doet ‘ie niet aan. Hij aast op een slipstream, blijkbaar met tig anderen
- Bram
- Berichten: 17433
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Knot
- Berichten: 41801
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lente 2026
Zo meteen die Skoda met 115 pk is even flink de sporen gegeven!
- Bram
- Berichten: 17433
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Lente 2026
Geloof je het zelf?
Volgens mij ben je er één die de auto de parkeerplaats afduwt en dan eigenlijk zo lang mogelijk blijft duwen, want dat scheelt weer een half litertje
Volgens mij ben je er één die de auto de parkeerplaats afduwt en dan eigenlijk zo lang mogelijk blijft duwen, want dat scheelt weer een half litertje
- Knot
- Berichten: 41801
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lente 2026
Duw wel eens de cuore uit de garage idd, maar dat is 740kg.
- JP
- Berichten: 36180
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
-
OnlineKadett
- Berichten: 5645
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Lente 2026
Ideaal weer om elke dag 12+km te wandelen. 11kg kwijt, nog 10 te gaan 
-
Wimo
- Berichten: 3000
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Lente 2026
Deze week al de eerste 100+ kWh zonne-energie per dag gehaald. Laat de zomer maar komen!
- JP
- Berichten: 36180
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- Martijn_bmw
- Berichten: 29917
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- JP
- Berichten: 36180
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Zomer 2026
Ja het is afzien......

hier in Maastricht

hier in Maastricht
- Knot
- Berichten: 41801
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zomer 2026
Topweek van het jaar, paar uur vrij, fietsen naar werk , bbq, uurtje of 2 in motorpak losgaan op de F900R , bubbelen in de jacuzzi en daarna aan de halve liters buiten op de loungeset met voetbal.
Auto’s staan al 2 weken stil, vlam ze allemaal voorbij die pussy’s in de rij met hun airco
Auto’s staan al 2 weken stil, vlam ze allemaal voorbij die pussy’s in de rij met hun airco
- Bram
- Berichten: 17433
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Zomer 2026
Ja, vrijdag 40 graden is echt top hoor, zou niet anders willen 
- JP
- Berichten: 36180
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Zomer 2026
Natuurlijke selectie is begonnen, en maar inspanningen verrichten mensen ! 
-
k33z
- Berichten: 3001
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Zomer 2026
Hier komen we de zomer wel mee door.
- Knot
- Berichten: 41801
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Zomer 2026
Ach, mag iets minder met 28-32 ofzo maar lekker dat je in de late avond geen vest hoeft te pakken nu.
Voor je het weet zakt het weer onder de 21 en zit half Nederland weer volop gas te stoken met de CV aan. Genieten zolang het kan!
Voor je het weet zakt het weer onder de 21 en zit half Nederland weer volop gas te stoken met de CV aan. Genieten zolang het kan!
- Joy
- Berichten: 11000
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Zomer 2026
Ik vind het ook helemaal prima. Ik werk de hele dag buiten en zweet me kapot, maar alles beter dan die grauwe regenachtige dagen die we al zoveel hebben gezien dit jaar. In de avond lekker op pad met de cabrio en een ijsje halen met de kleine man. En thuis overal airco.
Life is good.
- Bram
- Berichten: 17433
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Zomer 2026
Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?
Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29917
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Zomer 2026
Bram schreef: 25 jun 2026, 08:50 Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?
Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
misschien te maken met vervangen en uitbreiden van grondkabels?
Hier ligt ook het hele dorp open waarbij veel heel dikke rode kabels de grond in gaan, kan mij voorstellen dat dat jaarplanningen zijn die niet worden aangepast als het weer tegen zit
-
Robin
- Berichten: 57873
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Zomer 2026
Bram schreef: 25 jun 2026, 08:50 Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?
Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
Thuis stroom leveren via een hometrainer is fysiek mogelijk, maar zwaar en zeer inefficiënt.
Een geoefende fietser wekt 50 tot 150 Watt per uur op, terwijl een gemiddeld huishouden al snel 8 tot 10 kWh per dag verbruikt.
Met één uur trappen laad je dus slechts één of twee apparaten op, zoals een smartphone of laptop.
Praktische stappen om zelf energie op te wekkenHet omzetten van trapkracht naar bruikbare stroom vereist specifieke componenten:
De generator: Je kunt een hometrainer uitrusten met een gelijkstroommotor of zware dynamo die mechanische beweging omzet in elektriciteit.
De regelaar (Laadregelaar): Omdat je trapkracht varieert, heb je een regelaar nodig om de wisselvallige stroom op te vangen en te stabiliseren.
De accu (Opslag): Je kunt de stroom opslaan in een 12V-accu (bijvoorbeeld een lood-accu of LiFePO4-accu).De omvormer (Inverter): Om de opgeslagen gelijkstroom uit de accu om te zetten naar de reguliere 230V netstroom voor je apparaten, sluit je er een kleine omvormer op aan.
- Bram
- Berichten: 17433
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- JP
- Berichten: 36180
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Nico e39, Semrush [Bot] en 3 gasten


