Zomer 2026

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lente 2026

Bericht door Martijn_bmw » 03 mar 2026, 19:51

Robin schreef: 03 mar 2026, 15:42
Kadett schreef: 03 mar 2026, 15:08 Hier nog last van optrekkend vocht in de muren dus een zonnige (droge) dag flikker ik alles open.

Na de zomer hopelijk verleden tijd.
Ik las: optrekkende Knot. :P
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lente 2026

Bericht door Knot » 03 mar 2026, 22:39

0-100 in 40 sec 💪

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 44732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.52
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lente 2026

Bericht door Arthur » 04 mar 2026, 13:14

Robin schreef: 03 mar 2026, 15:42
Kadett schreef: 03 mar 2026, 15:08 Hier nog last van optrekkend vocht in de muren dus een zonnige (droge) dag flikker ik alles open.

Na de zomer hopelijk verleden tijd.
Ik las: optrekkende Knot. :P
Doet ‘ie niet aan. Hij aast op een slipstream, blijkbaar met tig anderen :lol:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Lente 2026

Bericht door Bram » 04 mar 2026, 14:02

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lente 2026

Bericht door Knot » 04 mar 2026, 14:25

Zo meteen die Skoda met 115 pk is even flink de sporen gegeven!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Lente 2026

Bericht door Bram » 04 mar 2026, 14:35

Geloof je het zelf?

Volgens mij ben je er één die de auto de parkeerplaats afduwt en dan eigenlijk zo lang mogelijk blijft duwen, want dat scheelt weer een half litertje :bag:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lente 2026

Bericht door Knot » 04 mar 2026, 15:15

Duw wel eens de cuore uit de garage idd, maar dat is 740kg.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Lente 2026

Bericht door JP » 23 apr 2026, 09:27

Afbeelding

Kadett
Berichten: 5645
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Lente 2026

Bericht door Kadett » 23 apr 2026, 13:48

Ideaal weer om elke dag 12+km te wandelen. 11kg kwijt, nog 10 te gaan :hangloose:

Wimo
Berichten: 3000
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Lente 2026

Bericht door Wimo » 23 apr 2026, 14:11

Deze week al de eerste 100+ kWh zonne-energie per dag gehaald. Laat de zomer maar komen!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Lente 2026

Bericht door JP » 23 jun 2026, 16:52

Scherm­afbeelding 2026-06-23 om 16.34.20.png
Scherm­afbeelding 2026-06-23 om 16.34.20.png (605.51 KiB) 884 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Zomer 2026

Bericht door Martijn_bmw » 23 jun 2026, 19:41

:)
Bijlagen
32f4baa9-3bc7-4003-9373-7ffe75b1ec38.jpeg
32f4baa9-3bc7-4003-9373-7ffe75b1ec38.jpeg (123.02 KiB) 831 keer bekeken

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Zomer 2026

Bericht door JP » 23 jun 2026, 20:39

Ja het is afzien......

Afbeelding

hier in Maastricht :whistle:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Zomer 2026

Bericht door Knot » 23 jun 2026, 23:27

Topweek van het jaar, paar uur vrij, fietsen naar werk , bbq, uurtje of 2 in motorpak losgaan op de F900R , bubbelen in de jacuzzi en daarna aan de halve liters buiten op de loungeset met voetbal.

Auto’s staan al 2 weken stil, vlam ze allemaal voorbij die pussy’s in de rij met hun airco 🤓

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Zomer 2026

Bericht door Bram » 24 jun 2026, 09:48

Ja, vrijdag 40 graden is echt top hoor, zou niet anders willen :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Zomer 2026

Bericht door JP » 24 jun 2026, 15:13

Natuurlijke selectie is begonnen, en maar inspanningen verrichten mensen ! :verveeld:

k33z
Berichten: 3001
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Zomer 2026

Bericht door k33z » 24 jun 2026, 15:20



Hier komen we de zomer wel mee door.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Zomer 2026

Bericht door Knot » 24 jun 2026, 21:12

Ach, mag iets minder met 28-32 ofzo maar lekker dat je in de late avond geen vest hoeft te pakken nu.

Voor je het weet zakt het weer onder de 21 en zit half Nederland weer volop gas te stoken met de CV aan. Genieten zolang het kan!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 11000
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Zomer 2026

Bericht door Joy » 24 jun 2026, 22:06

Ik vind het ook helemaal prima. Ik werk de hele dag buiten en zweet me kapot, maar alles beter dan die grauwe regenachtige dagen die we al zoveel hebben gezien dit jaar. In de avond lekker op pad met de cabrio en een ijsje halen met de kleine man. En thuis overal airco. :mrgreen: Life is good.
VolvoC70.jpg
VolvoC70.jpg (333.36 KiB) 489 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Zomer 2026

Bericht door Bram » 25 jun 2026, 08:50

Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?

Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Zomer 2026

Bericht door Martijn_bmw » 25 jun 2026, 12:32

Bram schreef: 25 jun 2026, 08:50 Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?

Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
:lollerdelol:

misschien te maken met vervangen en uitbreiden van grondkabels?
Hier ligt ook het hele dorp open waarbij veel heel dikke rode kabels de grond in gaan, kan mij voorstellen dat dat jaarplanningen zijn die niet worden aangepast als het weer tegen zit :)

Robin
Berichten: 57875
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Zomer 2026

Bericht door Robin » 25 jun 2026, 13:30

Bram schreef: 25 jun 2026, 08:50 Enexis heeft het lumineuze idee gekregen om vandaag van 8u tot 16u de stroom eraf te knallen hier. Dan ben je toch niet wijs?

Niet eens een brief gekregen trouwens, kwam erachter via de buurt app.
Thuis stroom leveren via een hometrainer is fysiek mogelijk, maar zwaar en zeer inefficiënt.
Een geoefende fietser wekt 50 tot 150 Watt per uur op, terwijl een gemiddeld huishouden al snel 8 tot 10 kWh per dag verbruikt.

Met één uur trappen laad je dus slechts één of twee apparaten op, zoals een smartphone of laptop.
Praktische stappen om zelf energie op te wekkenHet omzetten van trapkracht naar bruikbare stroom vereist specifieke componenten:
De generator: Je kunt een hometrainer uitrusten met een gelijkstroommotor of zware dynamo die mechanische beweging omzet in elektriciteit.
De regelaar (Laadregelaar): Omdat je trapkracht varieert, heb je een regelaar nodig om de wisselvallige stroom op te vangen en te stabiliseren.
De accu (Opslag): Je kunt de stroom opslaan in een 12V-accu (bijvoorbeeld een lood-accu of LiFePO4-accu).De omvormer (Inverter): Om de opgeslagen gelijkstroom uit de accu om te zetten naar de reguliere 230V netstroom voor je apparaten, sluit je er een kleine omvormer op aan.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Zomer 2026

Bericht door Bram » 25 jun 2026, 14:21

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Zomer 2026

Bericht door JP » 25 jun 2026, 20:30

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 11000
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Zomer 2026

Bericht door Joy » 25 jun 2026, 22:45


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Paul76 en 9 gasten