Luco's Alpine is (nooit) klaar

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 13 jun 2026, 13:10

:tooth: :tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 13 jun 2026, 14:35

Proefrit is iig goed gegaan, alles blijft droog, morgen nogmaals alles nakijken en klaar maken voor donderdag.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3866
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door HJ2 » 13 jun 2026, 18:12

Gelukkig! Zou toch lullig zijn als he na alle werk toch een andere kar moet pakken voor de trip.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 16 jun 2026, 19:24

Nou, de Alpine staat er helemaal klaar voor, het gaat warm worden komende week, dat wordt afzien :-)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3842
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Martijn M » 17 jun 2026, 14:21

Goede reis Luco! Benieuwd naar je verslag :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Martijn_bmw » 17 jun 2026, 14:26

Veel plezier Luco! :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door JP » 17 jun 2026, 15:43

Goede reis !

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 17 jun 2026, 19:58

thnx heren

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4068
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door RS-Ron » 17 jun 2026, 21:26

Geniet ervan Luco!

Gr Ron

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 18 jun 2026, 20:09

De eerste dag zit er op.
Naar Venlo gereden via de snelweg en vanaf venlo binnendoor naar Cochem, ik ben drie keer binnen 20 km van de ring geweest, maar daar gaan we volgende week kijken.
Ik wiat niet dat er in duitsland zoveel haarspeldbochten waren, en nog superkrap ook, is best hard werken, zere armen van het sturen zonder stuurbekrachtiging, moet echt weer gaan sporten, beetje slappe hap nu :-). En dan heb je ook nog een kamer op de 3e verdieping en geen lift :-)
Maar de Alpine heeft het perfect gedaan, nergens lekkage, geen rare geluiden, alleen wel bloedheet gelijk als je even stopt voor een pauze, dan is het gelijk een sauna.
Heb ongeveer 10 minuten filmpjes, die komen nog wel een keer.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10994
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Joy » 18 jun 2026, 20:11

Leuk man. Hoe is de koeling van een Alpine en het blok achterin? Gaat dat altijd goed?

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 06:23

Mooi Luco!
Luco schreef: 18 jun 2026, 20:09 En dan heb je ook nog een kamer op de 3e verdieping en geen lift :-)
Neandertal ligt daar ook ergens, dus verbaast me niets :tooth:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3866
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door HJ2 » 19 jun 2026, 13:50

Ja, spierpijn van het sturen de volgende dag, dan was het een goeie dag!

Veel bekijks zeker onderweg?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4068
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door RS-Ron » 19 jun 2026, 14:12

Herkenbaar, ik ben ook een keer in een file terecht gekomen met de Giulia met 33 graden…….. jij hebt nog mooie leer, ik skai. Leek wel of ik op mijn rug in een plas was gaan liggen………. Ik mis met de 185 bandjes de stuurbekrachtiging niet zo erg als jij met de wat bredere sloffen denk ik. Have fun!

Gr Ron

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 19 jun 2026, 20:48

Joy schreef: 18 jun 2026, 20:11 Leuk man. Hoe is de koeling van een Alpine en het blok achterin? Gaat dat altijd goed?
Gaat prima

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 19 jun 2026, 20:49

Vandaag de 2e dag van Cochem naar Koningshof in swarzwald, nog warmer dan gisteren, maar nu onweer en verkoeling.
Via duitsland(duh) stukje frankrijk en weer duitsland hier nu terecht gekomen, ben nog langs de BBS fabriek gereden, zal morgen kijken of ik wat rijdersfilmpjes op youtube krijg.

Emiel
Berichten: 4309
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Emiel » 20 jun 2026, 08:13

Mooi dat de auto het goed doet Luco.

In de zwembroek/t-shirt in de auto gaan zitten en af en toe een van de vele Duitse meren in duiken is prima verkoeling voor dit soort ritten in oudere auto’s.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2026, 08:22

Mooi dat het goed gaat Luco! :df:

Gijzert
Berichten: 5565
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Gijzert » 20 jun 2026, 08:35

Klinkt als een mooie rit

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 20 jun 2026, 20:03

Vandaag de 3e dag, van koningshof naar Oetz in Oostenrijk, echt heel veel mooie bergweggetjes, ik denk ga er eens even voor zitten, na een 15 minuten stevig rijden zaten aan het einde wat flinke linkse doordraaiers, niks aan de hand, rij een stukje verder, rook uit de motorruimte, paniek snel stoppen, uitstappen, achterruit open, goed kijken (stom geen blusser bij me)

Viel mee paar druppels olie uit de peilstok gegooid en ja dat komt dan op de uitlaat, toch wel schrikken, gelijk drie brandblussers gekocht voor in de auto :-)
oud hotel.jpeg
oud hotel.jpeg (323.8 KiB) 428 keer bekeken
oud hotel 2.jpeg
oud hotel 2.jpeg (472.22 KiB) 428 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18 (1).jpeg (392.16 KiB) 428 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18 (3).jpeg
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18 (3).jpeg (537.2 KiB) 428 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.38.18.jpeg (334.25 KiB) 428 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 20 jun 2026, 20:09


Eric Z
Berichten: 4334
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Eric Z » 20 jun 2026, 20:12

Lekker genieten! Wel even schrikken maar gelukkig niets bijzonders. :df:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3866
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door HJ2 » 20 jun 2026, 21:40

Oeps! …

Wat zie ik reflecteren in je voorruit? Wordt je daar niet gek van?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9128
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Joop » 20 jun 2026, 23:36

Ziet er uit als een lekker autotripje… :df: :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 21 jun 2026, 16:46

HJ2 schreef: 20 jun 2026, 21:40 Oeps! …

Wat zie ik reflecteren in je voorruit? Wordt je daar niet gek van?
ja daar ga ik na deze rit iets op maken, omdat die ruit zo vlak licht reflecteert heel je dash en roosters en stuur in de ruit, mooi kartonnetje maken om erop te leggen bekleed met zwart alcantara, dan hoop ik dat het minder is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten