Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 15 jun 2026, 20:17

Al circa 19-20 jaar in mijn bezit en bekend op dit forum. M'n geliefde BMW e46 M3 en Mitsubishi EVO 8 MR RS.

Veel getwijfeld wat te doen, dingen zijn serieus geld waard geworden, ik ben alleen maar ouder geworden en de balans tussen onderhoud, zorgen en driving-fun beweegt alleen maar de verkeerde kant op. Licht natuurlijk niet aan de M3 noch de EVO maar de totaliteit van ons auto en motor bezit. Met z'n 2-en 5 auto's en 3 motoren bezitten is niet meer van deze tijd en met een modern woord niet meer "sustainable".

Dus in het kader van innerlijke rust, ontspullen, zorg voor de natuur, en de steeds duurder wordende benzine: met pijn in het hart besloten afscheid te nemen van deze twee DF fosielen.

E.e.a. ingeruild op een auto die m.i. past bij mijn onlangs vergaarde status als Opa van de allermooiste kleindochter van deze wereld.

Dus oud (2012)
Niks geen turbo's, gewoon atmospherisch blokje, zoals vroeger
Gewoon coupe, niks geen moderne SUV of crossover
Een traditionele (ZF) automaat
Traditioneel (ouderwets) stijlvol uitgevoerd in zwart exterieur en zwart interieur

Aan de andere kant wel relatief weinig kilometers (rond de 35000) voor z'n leeftijd en de zekerheid van dealer garantie.
Zojuist definitieve koopcontract ondertekend en geretourneerd.
Levering moet nog plaatsvinden. Ultimo in juli op m'n 57-ste verjaardag. Daarna direct tripje ermee, als ie het uithoudt, naar de Harz.

Alhoewel de motoren, BoxsterS en 130i blijven, en ook m'n vrouw blijft rondrijden in haar Abarth 500, draag ik bij deze officieel het DF membership voor de toekomst over aan de jeugd :lollerdelol:


Mark (YOLO)
Bijlagen
IMG_1010.JPG
IMG_1010.JPG (27.27 KiB) 999 keer bekeken
b4888c70-d001-439d-9689-f6250a6c7b4e.JPG
b4888c70-d001-439d-9689-f6250a6c7b4e.JPG (353.75 KiB) 999 keer bekeken
551a72e1-5b36-4863-b80e-51b57ff92a27.JPG
551a72e1-5b36-4863-b80e-51b57ff92a27.JPG (256.21 KiB) 999 keer bekeken
83f68d83-922e-4936-ab53-212176cf350a.JPG
83f68d83-922e-4936-ab53-212176cf350a.JPG (370.68 KiB) 999 keer bekeken
1b9e1a52-d801-43b1-a50c-b6f973cc9f57.JPG
1b9e1a52-d801-43b1-a50c-b6f973cc9f57.JPG (207.48 KiB) 999 keer bekeken
01f01191-7801-4b19-b366-5793aeb14e8a.JPG
01f01191-7801-4b19-b366-5793aeb14e8a.JPG (173.34 KiB) 999 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Bram » 15 jun 2026, 20:22

Fantastische auto man! Gefeliciteerd, kan niet anders dan veel rijplezier opleveren :df:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1236
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Alexsti » 15 jun 2026, 20:29

Aan alles komt een eind, ik voel me nog jong :tooth: dus ik hou het spul nog even maar begrijp je volledig !
Maar een prachtbak zeg :thumbup:, alvast heel veel fijne km's en we zien de verhalen wel komen. :wink:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Martijn_bmw » 15 jun 2026, 20:30

Super gaaf Mark! Snap dat wegdoen van die 2 auto’s na zo’n lang bezit wel even lastig is maar wat er voor terugkomt is wel echt waanzinnig! :df: gefeliciteerd

BartMS
Berichten: 754
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door BartMS » 15 jun 2026, 20:32

Wat gaaf! En je hebt vast andere blij gemaakt met jouw M3 en Evo dus geniet zelf van de Aston! Leuk 1e tripje gepland ook. De Harz mooi stukje autobahn erheen en daar toch wat mooie wegen. Enjoy!

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7429
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Fabian » 15 jun 2026, 20:33

Heel gaaf, gefeliciteerd!

Arthursx
Berichten: 1001
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Arthursx » 15 jun 2026, 20:34

Gefeliciteerd!! Een van de mooiste Astons

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 44732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.52
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Arthur » 15 jun 2026, 20:42

Mooi man, veel plezier ermee! Maar ontspullen kun je het niet echt noemen hè ;)

Online
BMWDennis
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door BMWDennis » 15 jun 2026, 20:45

Prachtig, schitterende auto. Goed bekeken om meteen ermee op pad te gaan. Veel plezier met de DBS! :df:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22637
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Niels » 15 jun 2026, 21:08

Prachtig!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 15 jun 2026, 21:19

Arthur schreef: 15 jun 2026, 20:42 Mooi man, veel plezier ermee! Maar ontspullen kun je het niet echt noemen hè ;)
2 auto's weg, halve schuur leeg met alle spullen die ik nog van de m3 en evo heb liggen. En 1 automaatje terug die in z'n eigen, nog te huren/kopen garage terug komt.

Ruimt thuis prima op 😁
Maar vrouwlief trok ook al 🤨

Tom
Berichten: 22770
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Tom » 15 jun 2026, 21:37

Supermooi Mark!
Echt een auto om te koesteren, tijdloos icoon. Prachtige uitvoering ook.
En een AM in de garage is alleen vanwege de historie al geweldig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door JP » 15 jun 2026, 21:58

Mooie Aston opa Mark. Is er wel nog plek voor als kleinkind 2 t/m 6 komen ? :whistle:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1904
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Barend » 15 jun 2026, 23:34

Fantastisch Mark! Jammer voor de liefhebbers hier dat je de M3 en EVO niet hier hebt aangeboden, maar snap het comfort van inruilen wel.

Robin
Berichten: 57875
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Robin » 16 jun 2026, 06:07

Congrats, skitterende kar Mark.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 16 jun 2026, 07:58

Barend schreef: 15 jun 2026, 23:34 Fantastisch Mark! Jammer voor de liefhebbers hier dat je de M3 en EVO niet hier hebt aangeboden, maar snap het comfort van inruilen wel.
Zijn qua interesse peiling paar keer langs geweest. Beperkt qua reacties en ik wil eigenlijk niet 1 vd 2 kwijt. Dus lastig. Inruil van allebei op iets anders lost dit op. Kost natuurlijk wel serieus geld tov particuliere verkoop maar geeft idd rust en comfort. Zelfs nu zit ik in de mode 'gaat het niet door dan blijft er een m3 en Evo voor de deur staan, boeien'

Mark.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 777
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Sabberjoch » 16 jun 2026, 08:11

Tijdloos ontwerp, wat een prachtige kar!

Dit is wel een model waar de Opa met status een jonge blondine op de bijrijdersstoel zet. Ik weet niet of je dat thuis al hebt verteld?

Gefeliciteerd met de aankoop!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Knot » 16 jun 2026, 08:44

Erg gaaf Mark die DBS, jongensdroom!

E46 M3 was je hier denkik zo kwijt geweest als je een topic had aangemaakt (valt net ff wat meer op), maargoed, weg is weg.

20 jaar met een auto jongens... man, man, man.... :shock:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 16 jun 2026, 09:51

Knot schreef: 16 jun 2026, 08:44 Erg gaaf Mark die DBS, jongensdroom!

E46 M3 was je hier denkik zo kwijt geweest als je een topic had aangemaakt (valt net ff wat meer op), maargoed, weg is weg.

20 jaar met een auto jongens... man, man, man.... :shock:
Eens. EVO is alleen ander verhaal.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5526
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Kasteel » 16 jun 2026, 11:56

Evo is op de juiste plek ook zo weg lijkt mij (afgelopen jaren nog meegemaakt iig :))

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 5094
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Philipoo » 16 jun 2026, 15:03

Wat een prachtige auto zeg!

Wel een goede redenering: Met z'n 2'en is 5 auto's en 3 motoren te veel.. maar 4 auto's en 3 motoren is top! hahaha

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 16 jun 2026, 16:36

Philipoo schreef: 16 jun 2026, 15:03 Wat een prachtige auto zeg!

Wel een goede redenering: Met z'n 2'en is 5 auto's en 3 motoren te veel.. maar 4 auto's en 3 motoren is top! hahaha
He de richting waarop het gaat is goed, nl consuminderen 🤣

Wel over gehad.

Er kan best nog een motor uit maar dat scheelt niet zoveel. Wegenbelasting / verzekering en onderhoud is peanuts. Onderhoud natuurlijk afh. van kilometrage. Maar een motor die weinig draait kost relatief weinig. Paar tientjes in de maand.

Vrouwlief heeft auto nodig voor werk, dus Abarth blijft.
Ik doe veel woon-werk en bulk km op motor. BoxsterS en toekomstige DBS zijn 'speelgoed' waar ik zonder kan maar zolang 'bruin het kan trekken gaat dat niet gebeuren'.

Dus 130i zou nog weg kunnen?
Hmmm, maar soms heb ik een auto met trekhaak nodig, en soms is motor ook niet praktisch voor werk. Denk aan gladheid, denk aan een zakelijke afspraak in pak, denk aan gewoon een keer geen zin om de mtor te pakken. En zonder de 130i kom ik dan voorrijden in een DBS of gele BoxsterS. Die indruk is ook niet altijd gepast noch gewenst.

Echt, er is over nagedacht 🙈


Mark
Laatst gewijzigd door markk op 16 jun 2026, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 2304
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door 350 Z » 16 jun 2026, 16:40

Holy moly gefeliciteerd met die AM :df: :hot:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9260
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door MParallel » 16 jun 2026, 17:57

Ken het gevoel. En meestal toch uit het oog, uit het hart.

Nieuwe aanwinst prima te pruimen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9489
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Auto: E36 M3 & F82 M4CS

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Bert ///M3 » 16 jun 2026, 18:14

Gaaf ding Mark!

Op een gegeven moment is het natuurlijk ook de vraag of je het allemaal bij wilt blijven houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten