Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9250
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MParallel » 20 mei 2026, 18:25

Poteto, potato.

Het zijn tegels met onkruid. Geef het een naampje.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 08:17

Goed idee!
Ik noem de patio per vandaag De Mierenneukertjeshof!

Of Het Mierenneukertjeshofje?
:hmmm:

Edit, straks even kijken.

@TrumanBurbankFE

2 dagen geleden (bewerkt)
Sales and relevance have done nothing for either Omega nor Blancpain. Before covid, I could buy an Offshore on an internet boutique new for $20.000, but now the prices have skyrocketed and I have to go to another country to start a relationship with an AP boutique, no way many would do that. Accessibility through your local AD is everything.
Britt Pearce reported that 99.9% outside the Swatch store were flippers, none of the young upcoming collectors like they imagine they cater to.

29

Beantwoorden
Britt Pearce en deze Jenni zijn voor mij wél de dames die altijd wel 'n ok horlogeland-verhaaltje hebben
Zijn überhaupt weinig vrouwen in dat wereldje/op youtube

Richardt.
Berichten: 6931
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Richardt. » 21 mei 2026, 08:51

Robin schreef: 20 mei 2026, 17:57 Ja Roundup heb ik nog wel bij een Gamma(?) in de schappen zien staan onlangs meen ik me te herinneren.
MParallel schreef: 20 mei 2026, 16:22 Mensen kennen alleen nog maar een tegeltuin, dat ze bij het zien van een echte tuin, deze niet meer als zodanig herkennen.
Het is 100% geen tuin, ha:)
het is een binnenplaats/patio 5 bij 6 ofzo.
Voor de ouderwetse RoundUp met glysofaat zul je toch de grens over moeten of even rondvragen bij een boer in de omgeving. Of even online bestellen, in Polen zijn de regels nog iets anders :tooth:

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Wimo » 21 mei 2026, 08:59

Precies, dat verwaterde spul wat hier ligt in de supermarketen moet je niet hebben.

Over dat premium ap filmpje hierboven.. is dat niet iets wat het doel is? Een massaproduct niche proberen te maken? Beetje het gt3/rolex verhaal..

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 10:21

OK. Ik zocht op Roundup en in buitenland:
gardeno24.de is blijkbaar een nepsite?

Welke moet ik hebben?

EDIT: Over de video van Jenni; ik zie het niet als AP's downfall. Een Swatch consument is eigenlijk nooit een AP consument wat men al zegt. De betrekkelijk arrogante houding van de AP /Store mensen is een punt idd. Maar het weerhoudt mij(ik dus) niet om nog eens op 'n longlist weer eens een AP RO(O) te kopen. Maar niemand is hetzelfde.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 10:39


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Enrico » 21 mei 2026, 13:02

Interessante video.

In a nut shell: Ferrari does a collaboration with Mahindra and the cheap sports car can be bought at second had car dealers.

Heb zelf wenig verstand van horloges.

In 1998 kocht ik met mijn eerste salaris een mooie horloge bij Freddy’s jewelry store in Miami. Tegen 2006 ben ik gestopt met horloges dragen.

Maar ik vind Breitling de mooiste 🫣

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 13:17

^Breitling 806 vind ik de leukste, de dial is ietwat druk zodat je amper ziet hoe laat 't is als je net in 'n ongecontroleerde duikvlucht zit in je Cessna:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Enrico » 21 mei 2026, 13:23

Ik weet allen dat als ik, als tiener, langs de horloge winkels liep, ik altijd bij de selectie Breitling blijf staan.

Als ik nu kijk…. Maar niet koop. Is zo iets mijn smaak… In Arctic Grey please
IMG_5248.jpeg
IMG_5248.jpeg (107.33 KiB) 1846 keer bekeken

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 13:31

Prima klok hoor Enrico. Breitling sowieso goed product

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12659
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Downforce Hans » 21 mei 2026, 15:09

Robin schreef: 21 mei 2026, 13:17 ^Breitling 806 vind ik de leukste, de dial is ietwat druk zodat je amper ziet hoe laat 't is als je net in 'n ongecontroleerde duikvlucht zit in je Cessna:)

Afbeelding
In een stuka heb je meer tijd....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36163
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door JP » 21 mei 2026, 15:23

Robin schreef: 21 mei 2026, 10:21 OK. Ik zocht op Roundup en in buitenland:
gardeno24.de is blijkbaar een nepsite?

Welke moet ik hebben?
(…)
De gemiddelde forummer die p*st er gewoon overheen. Dan groeit er 100jaar niks meer op die plek :whistle:

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 21 mei 2026, 15:24

Downforce Hans schreef: 21 mei 2026, 15:09 [

In een stuka heb je meer tijd....
Zo eentje?:)
Afbeelding
Zit wel onder 't stof. :bag:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 7027
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Weer een BMW...
Locatie: Op de gasbel

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door EvdP » 21 mei 2026, 16:07

Robin schreef: 21 mei 2026, 10:21 OK. Ik zocht op Roundup en in buitenland:
gardeno24.de is blijkbaar een nepsite?

Welke moet ik hebben?
Nog even off topic, Roundup is een merknaam, niet een specifiek product. Het gaat om glyfosaat (zei iemand een paar opmerkingen terug ook). Kan / mag je als particulier volgens mij niet meer kopen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Opa » 21 mei 2026, 17:20

Robin schreef: 21 mei 2026, 10:21 OK. Ik zocht op Roundup en in buitenland:
gardeno24.de is blijkbaar een nepsite?

Welke moet ik hebben?
Gewoon kokend water erover. :D

Juztins
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:39
Auto: ‘12 Mazda CX-5
Locatie: N-H

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Juztins » 22 mei 2026, 08:00

https://friendofgardeners.eu/nl/product ... rbicide-1l

Vorig jaar besteld, betrouwbaar en werkt goed 😄

Juztins
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:39
Auto: ‘12 Mazda CX-5
Locatie: N-H

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Juztins » 22 mei 2026, 08:03

Enrico schreef: 21 mei 2026, 13:23 Ik weet allen dat als ik, als tiener, langs de horloge winkels liep, ik altijd bij de selectie Breitling blijf staan.

Als ik nu kijk…. Maar niet koop. Is zo iets mijn smaak… In Arctic Grey please

IMG_5248.jpeg

Hier Idem, Breitling heeft gewoon iets. Vooral de oudere modellen, al is degene die jij post ook wel fraai!

Gijzert
Berichten: 5565
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Gijzert » 22 mei 2026, 09:15

Opa schreef: 21 mei 2026, 17:20
Robin schreef: 21 mei 2026, 10:21 OK. Ik zocht op Roundup en in buitenland:
gardeno24.de is blijkbaar een nepsite?

Welke moet ik hebben?
Gewoon kokend water erover. :D
Water met azijn en zout. Werkt al decennia goed.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 22 mei 2026, 09:58

Dat gaf ik m'n schoonmoeder altijd inderdaad!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29898
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Martijn_bmw » 22 mei 2026, 18:58

:mrgreen:
Robin schreef: 22 mei 2026, 09:58 Dat gaf ik m'n schoonmoeder altijd inderdaad!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10993
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Joy » 22 mei 2026, 19:47

Juztins schreef: 22 mei 2026, 08:00 https://friendofgardeners.eu/nl/product ... rbicide-1l

Vorig jaar besteld, betrouwbaar en werkt goed 😄
Wij betalen hier in NL € 8,23 ex btw per liter, daar zit dus goede marge op. :shock: Wel een spuitlicentie voor nodig helaas.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Enrico » 23 mei 2026, 06:37

Robin schreef: 22 mei 2026, 09:58 Dat gaf ik m'n schoonmoeder altijd inderdaad!
Te has ganado un chancletazo! 😆

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 23 mei 2026, 08:04

Enrico schreef: 23 mei 2026, 06:37
Robin schreef: 22 mei 2026, 09:58 Dat gaf ik m'n schoonmoeder altijd inderdaad!
Te has ganado un chancletazo! 😆
Gelukkig draagt MdV voornamelijk sneakers, die dempen de klap beter dan naaldhakken. :P

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 13 jun 2026, 10:24

Morgen ist es soweit: Deutschland-Curaçao en daarna Japan-Curaçao
Anyway, Hup Holland Hup! Een kaaskop die een Jap draagt, lekker inclusief.
Afbeelding

Wie nog over m'n begroeide patio mekkert:
https://www.fleurop.nl/magazine/bloemen ... /gladiool/
Soorten gladiolen
Gladiolen zijn erg populair, van tuinplant tot uitblinker in een boeket, vanwege haal grote variatie in kleur. We lichten graag populair soorten van gladiolen uit:

Grootbloemige gladiolen
Dit zijn de meest voorkomende gladiolen en hebben grote, opvallende bloemen op hoge stelen. Ze komen in verschillende kleuren, zoals rood, geel, roze, wit en oranje.

Bloeiperiode: juli - september
Hoogte: circa. 80 - 100 cm
Standplaats: volle zon en halfschaduw

Mini gladiolen
Deze hebben kleinere bloemen en zijn compacter van formaat, wat ze geschikter maakt voor kleinere tuinen of voor het kweken in potten.

Bloeiperiode: juni - september
Hoogte: 60 - 70 cm
Standplaats: volle zon en halfschaduw

En dan zijn al die selfmade hoogbegaafden allemaal verrast, hadden ze nooit zien aankomen. zijn ze dan eigenlijk wel zo slim? Nee natuurlijk niet, ze vinden zichzelf ver verheven boven al het klootjesvolk maar uiteindelijk zijn ze met afstand de achterlijkste gladiolen.(Copyright RS-Ron)

Bloeiperiode: tussen de 25-40 jaar
Hoogte: 170-195cm
Standplaats: Den Haag, Brussel en in elke gemeente, A12

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17421
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 22 jun 2026, 10:20

Is vandaag om 07.34u gewoon m'n Omega gestopt met tikken...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreass, BartMS, BMWDennis, HarryC, Semrush [Bot], Wout309t en 15 gasten