Je leukste/gekste/epische/verschrikkelijkste ervaring bij aankoop auto
- Luco
Je leukste/gekste/epische/verschrikkelijkste ervaring bij aankoop auto
Dit leek me wel leuk om de meest gekste ervaring die je hebt meegemaakt toen je een auto wilde kopen?
Ik zal aftrappen, deze uit de oude doos (1999) is ons toch wel het meest bijgebleven.
In het jaar 1999 hebben wij onze koopwoning in gorinchem verkocht en zijn we in andel gaan wonen.
Nu wilde ik altijd (en nog) eigenlijk wel ooit een Ferrari in mijn bezit hebben (jongensdroom)
Aangezien we het huis met een leuke winst hadden verkocht en ik een redelijke auto in te ruilen had (de alpine), zijn we eens rond gaan kijken voor een Ferrari.
Na een paar weken rondkijken en vergelijken kwamen we uit bij Jonker auto's in Hoevelaken.
Die hadden namelijk een mondial staan (jaja de goedkoopste) en die moest 35.000 gulden kosten, en zo bleef er ook nog genoeg spaargeld over voor eventuele andere dingen (ander huis).
Deze mondial bleek al maanden te koop te staan, maar zoals ik het netjes vind, even gebeld en gezegd dat ik interesse had en dat ik zaterdag graag een afspraak wilde om te komen kijken en evt proef te rijden, geen probleem meneer, dus ik netjes tijd afgesproken en mijn nummer achter gelaten bij de verkoper.
Zaterdag vol goede moed naar Jonkers, komen we daar aan (grote zaak).
Na even rondgelopen te hebben zagen we de mondial staan en gingen er naar toe.
Wat blijkt, groot bord verkocht erop.
Ik netjes naar de verkoper en gevraagd is dat die mondial van de advertentie?
Ja meneer dat is hem.
Ik zeg ow vreemd ik heb een afspraak voor een proefrit vandaag.
Verkoper, ja jammer meneer de auto is verkocht he, wie het eerste komt het eerste maalt.
Ik zeg, waarom dan de afspraak niet afgezegd.
Ja meneertje we gaan niet iedereen afbellen he, volgende keer beter.
Wij dus onverrichte zaken weer naar huis en flink nijdig.
Twee dagen later gaat de telefoon, Jonker auto's aan de lijn.
Ikke: ow de verkoop van de mondial ging zeker niet door.
Ja meneer dat klopt.
Ik zeg, nou ik hoef hem niet meer.
Maar meneertje als u echt interesse heeft dan krijgt u omdat u van de week voor niks bent gekomen een speciale extra korting.
Ik zeg nou dan moet er toch minimaal 5.000 af.
De verkoper, daar is zeker over te praten.
Dus ik weer een afspraak gemaakt.
Wij er weer naartoe zaterdag.
En nu werden we te woord gestaan door een andere verkoper die zogenaamd niks van het telefoontje en de hernieuwde afspraak wist en over korting viel niet te praten!!!!!!!!!
Nou dan wil ik graag even de baas spreken.
Nee meneertje zo werkt dat hier niet.
Ik weer weg gigantisch over de zeik, maar ja hij zag er erg netjes uit en dus toch maar weer terug.
Ok dan maar geen korting, maar de koop gaat alleen door als de proefrit bevalt.
Natuurlijk meneer geen probleem ik zal alles in orde maken voor de proefrit.
Daar moest ik dus mijn rijbewijs voor afgeven (logisch).
Na een 20 minuten stond de auto klaar en konden we proefrijden.
Ik heel rustig aan aan het rijden en toen die warm was tegen jolanda, nou hou je vast, ik geef gas??????????????????
nou trok ongeveer als een vijfje 1.4 zonder turbo???????
Ik zet de ruitenwissers aan, rubbers vlogen eraf
ik remde achterbank vloog los
ik deed mijn raam naar beneden, ging niet meer omhoog
auto begon steeds meer naar benzine te stinken
duidelijk gevalletje van geen goede auto
toen was ik zo boos dat ik hem lekker vuil heb gereden en bij terugkomst heb gezegd dat die niet beviel.
Toen ging de verkoper in discussie dat de auto goed was hahahahaha
ja en dat maakt hij ff uit
Toen duidelijk werd dat de koop niet doorging werd die aggresief en kwam de baas erbij dat er een deal was.
Owwww nou heeft u ineens wel tijd, nou heel snel mijn rijbewijs terug anders vallen er klappies en wordt de politie gebeld.
Toen kreeg ik het pas terug
Dat zijn echt maffiapraktijken
Later hebben we er wel om gelachen, maar eigenlijk zijn dit kwalijke praktijken.
Ik zal aftrappen, deze uit de oude doos (1999) is ons toch wel het meest bijgebleven.
In het jaar 1999 hebben wij onze koopwoning in gorinchem verkocht en zijn we in andel gaan wonen.
Nu wilde ik altijd (en nog) eigenlijk wel ooit een Ferrari in mijn bezit hebben (jongensdroom)
Aangezien we het huis met een leuke winst hadden verkocht en ik een redelijke auto in te ruilen had (de alpine), zijn we eens rond gaan kijken voor een Ferrari.
Na een paar weken rondkijken en vergelijken kwamen we uit bij Jonker auto's in Hoevelaken.
Die hadden namelijk een mondial staan (jaja de goedkoopste) en die moest 35.000 gulden kosten, en zo bleef er ook nog genoeg spaargeld over voor eventuele andere dingen (ander huis).
Deze mondial bleek al maanden te koop te staan, maar zoals ik het netjes vind, even gebeld en gezegd dat ik interesse had en dat ik zaterdag graag een afspraak wilde om te komen kijken en evt proef te rijden, geen probleem meneer, dus ik netjes tijd afgesproken en mijn nummer achter gelaten bij de verkoper.
Zaterdag vol goede moed naar Jonkers, komen we daar aan (grote zaak).
Na even rondgelopen te hebben zagen we de mondial staan en gingen er naar toe.
Wat blijkt, groot bord verkocht erop.
Ik netjes naar de verkoper en gevraagd is dat die mondial van de advertentie?
Ja meneer dat is hem.
Ik zeg ow vreemd ik heb een afspraak voor een proefrit vandaag.
Verkoper, ja jammer meneer de auto is verkocht he, wie het eerste komt het eerste maalt.
Ik zeg, waarom dan de afspraak niet afgezegd.
Ja meneertje we gaan niet iedereen afbellen he, volgende keer beter.
Wij dus onverrichte zaken weer naar huis en flink nijdig.
Twee dagen later gaat de telefoon, Jonker auto's aan de lijn.
Ikke: ow de verkoop van de mondial ging zeker niet door.
Ja meneer dat klopt.
Ik zeg, nou ik hoef hem niet meer.
Maar meneertje als u echt interesse heeft dan krijgt u omdat u van de week voor niks bent gekomen een speciale extra korting.
Ik zeg nou dan moet er toch minimaal 5.000 af.
De verkoper, daar is zeker over te praten.
Dus ik weer een afspraak gemaakt.
Wij er weer naartoe zaterdag.
En nu werden we te woord gestaan door een andere verkoper die zogenaamd niks van het telefoontje en de hernieuwde afspraak wist en over korting viel niet te praten!!!!!!!!!
Nou dan wil ik graag even de baas spreken.
Nee meneertje zo werkt dat hier niet.
Ik weer weg gigantisch over de zeik, maar ja hij zag er erg netjes uit en dus toch maar weer terug.
Ok dan maar geen korting, maar de koop gaat alleen door als de proefrit bevalt.
Natuurlijk meneer geen probleem ik zal alles in orde maken voor de proefrit.
Daar moest ik dus mijn rijbewijs voor afgeven (logisch).
Na een 20 minuten stond de auto klaar en konden we proefrijden.
Ik heel rustig aan aan het rijden en toen die warm was tegen jolanda, nou hou je vast, ik geef gas??????????????????
nou trok ongeveer als een vijfje 1.4 zonder turbo???????
Ik zet de ruitenwissers aan, rubbers vlogen eraf
ik remde achterbank vloog los
ik deed mijn raam naar beneden, ging niet meer omhoog
auto begon steeds meer naar benzine te stinken
duidelijk gevalletje van geen goede auto
toen was ik zo boos dat ik hem lekker vuil heb gereden en bij terugkomst heb gezegd dat die niet beviel.
Toen ging de verkoper in discussie dat de auto goed was hahahahaha
ja en dat maakt hij ff uit
Toen duidelijk werd dat de koop niet doorging werd die aggresief en kwam de baas erbij dat er een deal was.
Owwww nou heeft u ineens wel tijd, nou heel snel mijn rijbewijs terug anders vallen er klappies en wordt de politie gebeld.
Toen kreeg ik het pas terug
Dat zijn echt maffiapraktijken
Later hebben we er wel om gelachen, maar eigenlijk zijn dit kwalijke praktijken.
- Philipoo
-
PeterB
Re: Je leukste/gekste/epische/verschrikkelijkste ervaring bij aankoop auto
Je maakt wat mee hè..
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Niet echt verschrikkelijk, maar wel een goede levensles.
Als 18 jarige op zoek naar een autootje in de onderkant van de markt ergens eind jaren 80.
Geen internet voor goede tips, en geen kennissen die er een beetje in thuis waren. Ik moest het zelf maar verzinnen.
Golfje 1 gekocht bij een particulier. Uiteraard moest daar een dikke stereo in met basbox achterin.
Bij het verwijderen van de plastic dorpelbeschermer voor de inbouw kwam ik 2 kleuren auto tegen.
Smiley had een Cut and Shut gekocht
Daarmee wel beter leren opletten als het om auto's gaat.
Als 18 jarige op zoek naar een autootje in de onderkant van de markt ergens eind jaren 80.
Geen internet voor goede tips, en geen kennissen die er een beetje in thuis waren. Ik moest het zelf maar verzinnen.
Golfje 1 gekocht bij een particulier. Uiteraard moest daar een dikke stereo in met basbox achterin.
Bij het verwijderen van de plastic dorpelbeschermer voor de inbouw kwam ik 2 kleuren auto tegen.
Smiley had een Cut and Shut gekocht
Daarmee wel beter leren opletten als het om auto's gaat.
Laatst gewijzigd door smiley op 12 jun 2026, 17:21, 3 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
Haha zo leer je idd wel.
Zelf een keertje meegemaakt een van de zoveelste E30's die ik kocht in de regen gekocht bij een particulier daardoor een flink kras/deuk die over de hele zijkant liep net onder de originele vouw in de carrosserie niet gezien.... die viel de dag erop pas op toen het droog was.
Daarna nooit meer een auto in de regen gekocht
Zelf een keertje meegemaakt een van de zoveelste E30's die ik kocht in de regen gekocht bij een particulier daardoor een flink kras/deuk die over de hele zijkant liep net onder de originele vouw in de carrosserie niet gezien.... die viel de dag erop pas op toen het droog was.
Daarna nooit meer een auto in de regen gekocht
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Auto 1: Met 3 van de 4 cilinders nog werkend met een roetende VAG TDI naar BMW Amsterdam gereden en gevraagd naar een auto die niet getuned hoefde te worden en de motorkap niet meer door mij opengemaakt hoefde te worden om steeds olie/koelvloeistof etc bij te vullen. Uiteindelijk 7 fijne jaren in een betrouwbare F30 328i gehad, heeft me nooit in de steek gelaten.
Auto 2 (foto F33 440I): Tijdens de Corona tijd 2020 naar Belgie gegaan om een BMW PS auto te bezichtigen die via een BMW dealer naar nederland gehaald zou worden voor mij. Afspraak door BMW dealer gemaakt met Belgisch dealer op een zaterdagmiddag.
Kom ik daar aan voor een gesloten poort, uiteindelijk naar binnen kunnen rijden omdat er een medewerker naar buiten reed. Loop ik door de showroom, komen van alle kanten verkopers aan die vragen wat ik daar doe, ze mogen geen klanten ontvangen. Ik geef aan wat de afspraken zijn, en met veel vijfen en zessen mocht ik in de auto zitten.
Ik wilde een proefrit maar de verkopers begonnen te zweten en zeiden dat als de politie een gele plaat op het terrein zou zien en een klant in de showroom zouden ze grote boetes krijgen. Ik kwam voor een proefrit en wilde een proefrit. Uiteindelijk ik teleurgesteld de nederlandse dealer gebeld en die gingen escaleren. De auto mocht na die interventie even buiten staan en ik mocht de dak open en dichtdoen. Dat deed ik maar ik werd helemaal zenuwachtig van al die gestressde mensen om mij heen. Uiteindelijk niet blij met de BMW beleving (dik geld betalen is service verwachten, in 2020 was dat nog zo) en het hoefde voor mij niet meer, de auto was later die week verkocht.
Een paar weken later kwam de auto weer online, ik begreep later dat de financiering niet rondkwam. Ik belde Qoets en ik kon dat weekend gewoon gaan proefrijden en de auto werd 3 dagen later in nederland door Qoets op kenteken gezet.
Auto 3: Auto van MdV stond vorig jaar mei nieuw te koop (Peugeot 208 145 GT Hybrid), maar ik mocht hem niet op mijn naamzetten van de Stellantis dealer omdat hij 6 maanden op naam van Stellantis moest blijven. Ik mocht hem wel kopen maar was dan alleen in nederland verzekerd en de auto zou niet op mijn naam komen. Uiteindelijk na een lange omweg en 6 maanden verder, die auto gekocht omdat deze full options model nergens te koop kwam/was. Maar dus wel gewoon op mijn naam en verzekering.
Auto 2 (foto F33 440I): Tijdens de Corona tijd 2020 naar Belgie gegaan om een BMW PS auto te bezichtigen die via een BMW dealer naar nederland gehaald zou worden voor mij. Afspraak door BMW dealer gemaakt met Belgisch dealer op een zaterdagmiddag.
Kom ik daar aan voor een gesloten poort, uiteindelijk naar binnen kunnen rijden omdat er een medewerker naar buiten reed. Loop ik door de showroom, komen van alle kanten verkopers aan die vragen wat ik daar doe, ze mogen geen klanten ontvangen. Ik geef aan wat de afspraken zijn, en met veel vijfen en zessen mocht ik in de auto zitten.
Ik wilde een proefrit maar de verkopers begonnen te zweten en zeiden dat als de politie een gele plaat op het terrein zou zien en een klant in de showroom zouden ze grote boetes krijgen. Ik kwam voor een proefrit en wilde een proefrit. Uiteindelijk ik teleurgesteld de nederlandse dealer gebeld en die gingen escaleren. De auto mocht na die interventie even buiten staan en ik mocht de dak open en dichtdoen. Dat deed ik maar ik werd helemaal zenuwachtig van al die gestressde mensen om mij heen. Uiteindelijk niet blij met de BMW beleving (dik geld betalen is service verwachten, in 2020 was dat nog zo) en het hoefde voor mij niet meer, de auto was later die week verkocht.
Een paar weken later kwam de auto weer online, ik begreep later dat de financiering niet rondkwam. Ik belde Qoets en ik kon dat weekend gewoon gaan proefrijden en de auto werd 3 dagen later in nederland door Qoets op kenteken gezet.
Auto 3: Auto van MdV stond vorig jaar mei nieuw te koop (Peugeot 208 145 GT Hybrid), maar ik mocht hem niet op mijn naamzetten van de Stellantis dealer omdat hij 6 maanden op naam van Stellantis moest blijven. Ik mocht hem wel kopen maar was dan alleen in nederland verzekerd en de auto zou niet op mijn naam komen. Uiteindelijk na een lange omweg en 6 maanden verder, die auto gekocht omdat deze full options model nergens te koop kwam/was. Maar dus wel gewoon op mijn naam en verzekering.
- Bijlagen
-
- 208Screenshot 2026-06-12 155509.jpg (111.56 KiB) 190 keer bekeken
-
Gisae
Mini cooper s clubman van 12 jaar oud gekocht. Nuff said 
-
Tom
Leuke verhalen 
Ik heb weinig gekke dingen meegemaakt. Destijds wilde ik een Porsche Boxster S kopen. Eén gevonden bij een Duitse particulier, nog met garantie. Mijn Duits is nogal slecht maar ik had wat zinnetjes vertaald, maar de verkopende partij had daar weinig zin in of vertrouwde het niet, dus er werd al snel opgehangen. Uiteindelijk heeft een vriend namens mij gebeld en heb ik 'm alsnog van die man gekocht. Vrienden maken er nog steeds grappen over als het over Duits praten gaat
Ik heb weinig gekke dingen meegemaakt. Destijds wilde ik een Porsche Boxster S kopen. Eén gevonden bij een Duitse particulier, nog met garantie. Mijn Duits is nogal slecht maar ik had wat zinnetjes vertaald, maar de verkopende partij had daar weinig zin in of vertrouwde het niet, dus er werd al snel opgehangen. Uiteindelijk heeft een vriend namens mij gebeld en heb ik 'm alsnog van die man gekocht. Vrienden maken er nog steeds grappen over als het over Duits praten gaat
- Bert ///M3
- Auto: E36 M3 & F82 M4CS
E36 M3 kopen terwijl je je rijbewijs nog niet hebt. Dit was ergens in 2004. De garagehouder vond het wel bijzonder. Na koop mocht ik er dan wel even mee rijden rond het dorp met een verkoper er naast. Dan komt natuurlijk verzekeren. De meesten gooiden nog net de telefoon niet zo op de haak. (Noemt kenteken "Jamaar meneer, 236 kW, dat is wat meer als 300 PK ?!?!?") Uiteindelijk 1 jaar bij Rialto moeten verzekeren voor 2500 euro of zoiets. En het jaar er op mocht hij op mijn gewone verzekeringspolis. Dat had ook nog een staartje want toen ik later nog een E36 M3 kocht, tikte ik bij mijn verzekeraar toen de kentekenplaat van de nieuw in en bleek dat de offerte maar de helft van de premie was. Klacht ingediend en uiteindelijk een flinke hoop premie terug gehad. Ze hadden namelijk hun mond voorbij gepraat en bleek dat een jaar ervoor de voorwaarden gewijzigd waren, maar dat vertellen ze natuurlijk niet tegen hun huidige klanten.
-
OnlineRogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Afgelopen jaar nog een leuke alleen dan als verkopende partij, had een twingo staan kwam een wat “alternatief” stel kijken. Zetten hun 3 maanden oude baby in de maxicosi naast de balie en gingen even 20min proefrijden 
-
OnlineMartijn_bmw
Rogerb schreef: 12 jun 2026, 21:00 Afgelopen jaar nog een leuke alleen dan als verkopende partij, had een twingo staan kwam een wat “alternatief” stel kijken. Zetten hun 3 maanden oude baby in de maxicosi naast de balie en gingen even 20min proefrijden![]()
-
OnlineRJK
Paar jaar geleden ergens in Zuid-Holland bij een bromvlieg gaan kijken die te koop stond bij een particulier. Met meneer een proefritje gemaakt. Bleek qua lakwerk niet het meest frisse exemplaar, koppeling voelde niet helemaal fris, en als kers op de taart kreeg ik een straal water in m’n gezicht wat tijdens remmen voor eerste bocht ergens langs de randen van de voorruit naar binnen kwam… Meneer gezegd dat het ‘m niet ging worden, bedankt voor de proefrit, en weer achter het stuur van eigen auto gekropen voor de terugrit. Meneer maakte er verder geen punt van. Ik stond voor het huis nog even te bellen met het thuisfront, staat ineens mdv van meneer op mijn zijraam te kloppen. Die ging een boos/verdrietig/teleurgesteld (onsamenhangend) verhaal ophangen over het niet doorgaan van de koop. Ik wilde het netjes afronden maar ze ratelde maar door. Na een minuut of twee was ik dat wel zat dus raam dicht gedaan en weg gereden.