Je leukste/gekste/epische/verschrikkelijkste ervaring bij aankoop auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Je leukste/gekste/epische/verschrikkelijkste ervaring bij aankoop auto

Bericht door Luco » 11 jun 2026, 21:00

Dit leek me wel leuk om de meest gekste ervaring die je hebt meegemaakt toen je een auto wilde kopen?

Ik zal aftrappen, deze uit de oude doos (1999) is ons toch wel het meest bijgebleven.

In het jaar 1999 hebben wij onze koopwoning in gorinchem verkocht en zijn we in andel gaan wonen.
Nu wilde ik altijd (en nog) eigenlijk wel ooit een Ferrari in mijn bezit hebben (jongensdroom)
Aangezien we het huis met een leuke winst hadden verkocht en ik een redelijke auto in te ruilen had (de alpine), zijn we eens rond gaan kijken voor een Ferrari.
Na een paar weken rondkijken en vergelijken kwamen we uit bij Jonker auto's in Hoevelaken.
Die hadden namelijk een mondial staan (jaja de goedkoopste) en die moest 35.000 gulden kosten, en zo bleef er ook nog genoeg spaargeld over voor eventuele andere dingen (ander huis).
Deze mondial bleek al maanden te koop te staan, maar zoals ik het netjes vind, even gebeld en gezegd dat ik interesse had en dat ik zaterdag graag een afspraak wilde om te komen kijken en evt proef te rijden, geen probleem meneer, dus ik netjes tijd afgesproken en mijn nummer achter gelaten bij de verkoper.

Zaterdag vol goede moed naar Jonkers, komen we daar aan (grote zaak).
Na even rondgelopen te hebben zagen we de mondial staan en gingen er naar toe.
Wat blijkt, groot bord verkocht erop.
Ik netjes naar de verkoper en gevraagd is dat die mondial van de advertentie?
Ja meneer dat is hem.
Ik zeg ow vreemd ik heb een afspraak voor een proefrit vandaag.
Verkoper, ja jammer meneer de auto is verkocht he, wie het eerste komt het eerste maalt.
Ik zeg, waarom dan de afspraak niet afgezegd.
Ja meneertje we gaan niet iedereen afbellen he, volgende keer beter.

Wij dus onverrichte zaken weer naar huis en flink nijdig.

Twee dagen later gaat de telefoon, Jonker auto's aan de lijn.
Ikke: ow de verkoop van de mondial ging zeker niet door.
Ja meneer dat klopt.
Ik zeg, nou ik hoef hem niet meer.
Maar meneertje als u echt interesse heeft dan krijgt u omdat u van de week voor niks bent gekomen een speciale extra korting.
Ik zeg nou dan moet er toch minimaal 5.000 af.
De verkoper, daar is zeker over te praten.
Dus ik weer een afspraak gemaakt.

Wij er weer naartoe zaterdag.
En nu werden we te woord gestaan door een andere verkoper die zogenaamd niks van het telefoontje en de hernieuwde afspraak wist en over korting viel niet te praten!!!!!!!!!
Nou dan wil ik graag even de baas spreken.
Nee meneertje zo werkt dat hier niet.
Ik weer weg gigantisch over de zeik, maar ja hij zag er erg netjes uit en dus toch maar weer terug.
Ok dan maar geen korting, maar de koop gaat alleen door als de proefrit bevalt.
Natuurlijk meneer geen probleem ik zal alles in orde maken voor de proefrit.
Daar moest ik dus mijn rijbewijs voor afgeven (logisch).

Na een 20 minuten stond de auto klaar en konden we proefrijden.
Ik heel rustig aan aan het rijden en toen die warm was tegen jolanda, nou hou je vast, ik geef gas??????????????????
nou trok ongeveer als een vijfje 1.4 zonder turbo???????

Ik zet de ruitenwissers aan, rubbers vlogen eraf
ik remde achterbank vloog los
ik deed mijn raam naar beneden, ging niet meer omhoog
auto begon steeds meer naar benzine te stinken
duidelijk gevalletje van geen goede auto
toen was ik zo boos dat ik hem lekker vuil heb gereden en bij terugkomst heb gezegd dat die niet beviel.

Toen ging de verkoper in discussie dat de auto goed was hahahahaha
ja en dat maakt hij ff uit
Toen duidelijk werd dat de koop niet doorging werd die aggresief en kwam de baas erbij dat er een deal was.
Owwww nou heeft u ineens wel tijd, nou heel snel mijn rijbewijs terug anders vallen er klappies en wordt de politie gebeld.
Toen kreeg ik het pas terug

Dat zijn echt maffiapraktijken
Later hebben we er wel om gelachen, maar eigenlijk zijn dit kwalijke praktijken.

Plaats reactie