Kost idd zo’n 1.000eur per jaar extra aan vastrecht.
3x25 kan je idd flink mee uit de voeten, wij hebben hier thuis alles elektrisch en reden een tijd 2 EV’s met beide 35.000km per jaar en kwamen zelfs nog uit met 3x25 aansluiting.
Kost idd zo’n 1.000eur per jaar extra aan vastrecht.
Moet daar nog wapening bij?

Daar was ik zelf ook best nieuwsgierig naar Robin, dus ben een beetje aan het uittesten.
Elise schreef: 22 apr 2026, 07:43Daar was ik zelf ook best nieuwsgierig naar Robin, dus ben een beetje aan het uittesten.
Rit van 194km gemaakt (zeker 90% snelweg) op de zuinigste stand "Eco Pro+" en de hele rit 90kmh gereden en van de snelweg af de max snelheid aangehouden, resultaat volgens de BC; 30% batterij / 88km range over. Ga je ervan uit dat de accu 37,9kWh is (opgave BMW voor nieuw) dan kom je op 1:7,3 en een theoretische range van 277km.
Afgelopen maandagavond een ritje gemaakt van 97km (ook 90% snelweg) op de "sport stand" met verwarming op 21 graden, stoelverwarming aan en overal minimaal Vmax (minimaal 120 op snelweg). Resultaat volgens de BC; 47% over, dan kom je op 1:4,9 met een theoretische range van 183km.
Dat zal in de winter allemaal nog wel flink minder worden. Met wat degradatie van de accu en niet helemaal tot het gaatje leeg rijden schat ik in dat de range in de winter een praktische 100km is. Ik hoor het graag van andere EV rijders of dat een beetje realistisch beeld is.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 11 gasten