Ik ben een track-focused Mini aan het opbouwen die ook voor dagelijks verkeer nog gebruikt moet kunnen worden.
Het is een 2019 Mini John Cooper Works met Dynamic Damper Control en Cobra verlagingsveren.
Zojuist heb ik er een paar camberplates op gemonteerd. Tijdje terug ook al Rear Control Arms er op gezet, en wil hem volgende week laten uitlijnen.
Ik kan online weinig informatie vinden.
Ik denk dat ik dit als richtlijn wil meegeven aan de uitlijnboer:
Vooras
Camber: - 2.3°
Caster: + 5.5°
Sporing: 0° - 0°01' (per kant, lichte toe out, totaal max 0°02'
Achteras
Camber: - 1,7°
Sporing: - 0°05' - 0°10' (toe-in)
Ik hoop dat ik hiermee wat minder onderstuur heb, en dat hij hiermee wat scherper gaat sturen zonder direct zenuwachtig te worden (mijn vrouw moet er ook nog mee naar het werk kunnen).
Heeft iemand hier nog toevallig specifiek advies voor deze mini? Is dit een goed uitgangspunt?
Uitlijn advies 2019 Mini F56
-
JP
Re: Uitlijn advies 2019 Mini F56
Terug hier heen ?
Nils schreef: 01 aug 2011, 22:22 Ik heb mn basis setup van het weekend laten afstellen door Peter de Groot in Oud-Bijerland.
(...)
- Nils
Peter de Groot heb ik wel achter de hand, maar ben ondertussen verhuisd en zat er aan te denken om naar Antonissen Breda te gaan. Die kunnen hem wel naar wens afstellen maar doen moet ik zelf de wensen doorgeven.
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Antonissen in Breda is prima, ik kom daar ook graag. Je kan ook hun eens vragen wat zij zouden doen met jouw wensen