Assetto Corsa EVO

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Assetto Corsa EVO

Bericht door veejay » 18 apr 2026, 09:56

Probeer 0.61 dan maar :)

Gisteren goed vermaakt met de 296gt3, btg tijdens online racen 6.30.3. Persoonlijk record in Evo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 apr 2026, 10:00

veejay schreef: 18 apr 2026, 09:56 Probeer 0.61 dan maar :)

Gisteren goed vermaakt met de 296gt3, btg tijdens online racen 6.30.3. Persoonlijk record in Evo.
:tooth:

Mooie tijd Veejay. Zal morgen of maandag eens kijken of ik daar in de buurt kom:)
6:48 snelste online met de F40 LM, beetje traffic inhalen en alle nannies uit. :df:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 18 apr 2026, 10:26

Nou de F40LM lukt mij niet eens om een vol rondje mee te maken :)

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2026, 10:29

Oefening baart kunst Veejay. :df:

Ben van alle GT3 racewagens in alle sims het meest 296 fan(of de 992), in ACC top(alhoewel imo in ACC de 992 GT3R zó mooi klinkt, mooier dan in ACE vind ik) en ik ben eigenlijk geen GT3 fan, want ze liggen in de sims teveel op rails door de enorme downforce en alle complicaties van de nannies TC1, TC2 tot TC Sint Juttemis. Niet speels en spannend genoeg voor mij althans.

En daarom 'n verademing dat de 296GT3 in ACE mooi (relatief) speels is met alle nannies uit, net als in ACC.
EN de 992 Rennsport is ook geinig met al z'n te extreme downforce en een waardeloze topspeed op Kemmel(Spa) van 'maar'270 ofzo(net zo slecht als any GT3) , ook al zet je de rearwing een 2-3 kliks lager kun je niet semi vol door Eau Rouge(wat wel lukt met max downforce) en haal je net zo knullig de 270 vaak niet eens:)

Afbeelding

Heb zitten prutsen aan de Rennsport setup en werd helemaal niks. Drama. In z'n stock setup is ie totnutoe het leukst voor mij:)

Maar eigenlijk de meest natuurlijk aanvoelende GT3 met een megasound en mooie looks is voor mij de Mustang. Geweldenaar. Top 5 auto voor mij in het huidige ACE 0.6.1
EDIT: screenshotje
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2026, 13:07

Vraagje, hoe krijg je de 288 GTO dash zo helder? Ligt dat aan de track? Imola in dit geval, of de settings van het weer? Clear lijkt mij?

En deze kan interessant zijn, zonder nannies met de 296GT3:

Ik zie 't probleem niet. Maar ben pas 'n paar minuten in de video....

EDIT comment onder video:
"Overall its currently leading to too lenient tires, requiring too much slip to reach optimal grip. it has a couple side effects like that car pulling left and right when the tires lock and unlock individually, or that grip seamingly increases during exit oversteer.
its all known, but not just something we can eradicate with a mouse click. we'll take our time with it instead of rushing quick fix on quick fix. when we get that sorted, the target is to have overall less slip requirements and tolenrace, leading to faster response, likely better "center feel", more instant traction, but less grip when losing it"
Exact wat hij zegt 'voel' ik ook.

Plaats reactie