Luco's Alpine is klaar
- Enrico
Re: Luco's Alpine is klaar
Dunne schoenen dragen?
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Smalle vooral denk ik! Heb met de A112 wel moeite gehad met brede sneakers. Heb toen een paar (heel erg smalle) Sparco's gekocht dat scheelt echt enorm.
- Luco
Ja, helaas lagen mijn raceschoentjes in de vijf, die kan ik niet meer aan 
- Luco
ook weer afspraak gemaakt voor de nieuwe coating op de neus
- HJ2
Ook irl: wat een gaaf ding en wat een mooie kleurencombinatie.
- Luco
thnx, was weer eens leuk zon meeting
- Luco
Vorige week de Borbets weggebracht naar de velgendoktor, er zat tussen de 80 en 90 een lelijke trilling in de auto en met name het stuur.
Beide achterwielen hadden een kleine hoogteslag, gisteren opgehaald en gemonteerd en vandaag even potje verf halen voor de glascoater volgende week (klein plekje bijwerken en dan weer in de coating)
Trilling helemaal weg.
Maar die 16 inch banden kosten een vermogen, ben eigenlijk op zoek naar de klassieke Borbets in 17 inch, is er nog een fabrikant die ze maakt?
Beide achterwielen hadden een kleine hoogteslag, gisteren opgehaald en gemonteerd en vandaag even potje verf halen voor de glascoater volgende week (klein plekje bijwerken en dan weer in de coating)
Trilling helemaal weg.
Maar die 16 inch banden kosten een vermogen, ben eigenlijk op zoek naar de klassieke Borbets in 17 inch, is er nog een fabrikant die ze maakt?
- Enrico
Hoe ziet zo een velg uit? De 17” versie?
- Luco
zelfde als de 16, alleen iets groter 
-
JP
Borbet is type A (?) en dan welke steek danwel breedte (breedset) ?
Borbet zelf maakt ze maar tot 16" https://www.borbet.de/en/wheels/borbet- ... qWhRiVOrEf
Borbet zelf maakt ze maar tot 16" https://www.borbet.de/en/wheels/borbet- ... qWhRiVOrEf
- Luco
Ja, was ik ook al achter, na dit setje banden maar op zoek naar 17 inch setjeJP schreef: 28 apr 2026, 18:21 Borbet is type A (?) en dan welke steek danwel breedte (breedset) ?
- Luco
Voor de tocht in juni had ik een gopro 13 gekocht, maar met de spullen die daarbij zitten vond ik nou niet echt een manier om hem fatsoenlijk aan de binnenkant van de auto te monteren.
Buitenkant is ook niet alles ivm geluid enzo.
Dus een temu setje accessoires gekocht en een beetje versleuteld en dan is dit het resultaat.
Al had ik nu eerst me beter verdiept in de gopro had ik kunnen weten dat je hem ook gewoon op zijn kop kunt hangen en dat je dan in kan stellen dat die het beeld gewoon goed zet

Buitenkant is ook niet alles ivm geluid enzo.
Dus een temu setje accessoires gekocht en een beetje versleuteld en dan is dit het resultaat.
Al had ik nu eerst me beter verdiept in de gopro had ik kunnen weten dat je hem ook gewoon op zijn kop kunt hangen en dat je dan in kan stellen dat die het beeld gewoon goed zet
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zo'n kit is wel reuze handig.
Als de zuignap net zo goed is als de oem, kun je hem zelfs met een gerust hart aan de buitenkant van de auto (ook op de body) gebruiken voor leuke shots.
Als de zuignap net zo goed is als de oem, kun je hem zelfs met een gerust hart aan de buitenkant van de auto (ook op de body) gebruiken voor leuke shots.
- Luco
De zuignap is wel van gopro zelf, daar wilde ik geen risico mee nemen, heeft ook al op de buitenkant gezeten.smiley schreef: 02 mei 2026, 10:28 Zo'n kit is wel reuze handig.
Alleen heb ik nog geen gratis programma gevonden waar ik muziek kan toevoegen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Youtube studio al geprobeerd?
- Luco
zo eens kijken
- Enrico
De Go Pro zuignap is goed voor 120kph op zeer hobbelige weg, en 220 op CPZ. Maar zet hem op een schone glas gedeelte anders kun je de lak beschadigen.
Een groot nadeel als je buiten naar voren filmt… bug kill. Groot kans als insecten rond vliegen dat je niets kan terug zien van je film.
Een groot nadeel als je buiten naar voren filmt… bug kill. Groot kans als insecten rond vliegen dat je niets kan terug zien van je film.
- Luco
thnx smiley, wel wat kutmuziek voor nu maar het werkt
- Luco
Hij zit nu aan de binnenkantEnrico schreef: 02 mei 2026, 15:17 De Go Pro zuignap is goed voor 120kph op zeer hobbelige weg, en 220 op CPZ. Maar zet hem op een schone glas gedeelte anders kun je de lak beschadigen.
Een groot nadeel als je buiten naar voren filmt… bug kill. Groot kans als insecten rond vliegen dat je niets kan terug zien van je film.![]()
- Luco
nieuwe glascoating zit erop, zat ook een wat rare streep op het dak, die is nu ook weg.
https://youtube.com/shorts/-5jmj3HEITU? ... NEnLZY7-rK
- Enrico
Glimt als nieuw!!Luco schreef: 04 mei 2026, 21:40 nieuwe glascoating zit erop, zat ook een wat rare streep op het dak, die is nu ook weg.
- Luco
De Alpine verliest heel langzaam remdruk als je voor het stoplicht staat, dat kunnen twee dingen zijn, het regelklepje is lek of de bekrachtiger is lek.
Ik hoop het klepje, ik denk dat ik daar net bij kan, is het de bekrachtiger moet de halve voorkant uit elkaar, duimen maar dus.
De achterruit blijft ook net wel/net niet openstaan, dus twee nieuwe gasveren besteld, links en rechts apart, krijg ik gewoon twee setjes
Als reserve heb ik nog 4 aandrijfassen, nu voor 1 as maar hoezen besteld, kijken of ik dat zelf kan, zijn nogal aparte hoezen met metalen huls erbij.
Ik hoop het klepje, ik denk dat ik daar net bij kan, is het de bekrachtiger moet de halve voorkant uit elkaar, duimen maar dus.
De achterruit blijft ook net wel/net niet openstaan, dus twee nieuwe gasveren besteld, links en rechts apart, krijg ik gewoon twee setjes
Als reserve heb ik nog 4 aandrijfassen, nu voor 1 as maar hoezen besteld, kijken of ik dat zelf kan, zijn nogal aparte hoezen met metalen huls erbij.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Gelukkig kun je zelf het 1 en ander met de remmerij

- Luco
Ja, met de vijf was een drama en ik snap het nog steeds niet, dat was echt ellende en heb toch echt wel heel veel aan remmen gewerkt, zowel met de vijf als minimaal twee keer per raceweekend met de seat.
-
TLRS
Of optie 3, het hoort zo. Ik zou het moeten navragen maar volgens mij is dat precies wat een kennis gehad heeft. Van alles vervangen, probleem bleef. Volgens mij hoorde het zo.Luco schreef: 07 mei 2026, 18:11 De Alpine verliest heel langzaam remdruk als je voor het stoplicht staat, dat kunnen twee dingen zijn, het regelklepje is lek of de bekrachtiger is lek.
Gezien de onderdelen van een remsysteem worden ontworpen om zo stijf mogelijk te zijn. In combinatie met een redelijk hefboom.. in theorie kan er dan flink wat remdruk worden gegenereerd door iemand die goed getrainde benen heeft in combinatie met een schrikreactie? In die zin valt er misschien iets te zeggen voor een minuscuul intern bleed off gaatje.