PSS5 is er ook indd, alleen pas vanaf 19" en niet in alle maten. Vind het hangen in de bochten wel meevallen. Nu is 't onderstel van mijn Megane wel stevig afgesteld dus echt rollen doet de body weinig. Merk niet dat ie over de banden rolt en zo zien de wangen er ook niet uit na flink boenderen. Aantal DB's kan ik niks over zeggen.Opa schreef: 25 mar 2026, 16:01Heb jij ze onder de Megane RS Martijn?Martijn M schreef: 25 mar 2026, 15:36Allround is de PS5 echt de betere band. De zijwang is net wat slapper dan de PS4S maar dat vind ik geen minpunt op mijn auto bij normaal/sportief gebruik. Op het circuit merk je dat wel, maar daar zijn beide banden ook niet op hun best.Opa schreef: 25 mar 2026, 14:13 Iemand hier die misschien weet hoe een Michelin PS4S zicht verhoudt tot een Michelin PS5?
PS5 gaat langer mee, beter op nat dan PS4S en stuk voordeliger (in mijn maat).
Ondertussen 4 sets PS5 opgereden en daarvoor 1 set PS4S, allen in 235/40/18.
Gaat ie niet erg 'hangen' in de bochten met die slappere wangen of is het verschil niet zo heel erg groot.
Is er ook nog verschil te merken in het aantal db's dat de banden produceren?
A052 is top ja, ik heb die op de circuit set. Met wat meer rondjes boenderen blijft de grip magistraal, maar ze smelten als boter. Fijnste is dat je niet zit te klooien met bandenspanning, die zet je 1x op de dag goed als de band op temperatuur is, en daarna hoef je er niet meer naar om te kijken.MartijnGizmo schreef: 25 mar 2026, 15:54
Ik zit met hetzelfde onder mijn MINI in 205/50-16, had nu Vredestein Ultrac eronder, want: enige UHP in die maat - wel ok, maar geen topper. Heb nu een winterset, dus kan voor de zomer weer wat ruiger gaan, denk dat het dit keer de Yokohama A052 wordt. Is volgens mij eigenlijk ontworpen voor (Japanse) gymkhana, en dus meteen vanaf 0 al lekker aan. Potentieel gaat ie daardoor nat na paar rondjes circuit, maar lijkt me voor straatboenderen wel een goede...
Onder de BMW had ik Continental SportContact 7, die doen het toch ook wel erg goed. Denk dat die er gewoon weer onder komen deze zomer.