Had ik het maar niet geweten…. Holly Molly wat gaat veel geld van de pomp naar de staat…
Nederland gaat naar de haaien
- Enrico
Re: Nederland gaat naar de haaien
- Elise
Holly Molly wat doet de staat met al dat geld, waar geven ze het aan uit? 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zó ver was ik helaas al. Maar zogenaamde(!) foute (!) grappen pareren met verwensingen naar kanker en nog erger doodsbedreigingen? Denkt de woke gemeenschap dat dat gaat helpen? Hoe inclusief is 't om iemand dood te wensen?Elise schreef: 25 mar 2026, 07:34 Ach, gewoon gevalletje racismekaart trekken.
Foute grappen zijn uit den boze.
- Elise
Dat is zoals het er tegenwoordig aan toe gaat Robin, ik sta er niet van te kijken.Robin schreef: 25 mar 2026, 08:24Zó ver was ik helaas al. Maar zogenaamde(!) foute (!) grappen pareren met verwensingen naar kanker en nog erger doodsbedreigingen? Denkt de woke gemeenschap dat dat gaat helpen? Hoe inclusief is 't om iemand dood te wensen?Elise schreef: 25 mar 2026, 07:34 Ach, gewoon gevalletje racismekaart trekken.
Foute grappen zijn uit den boze.
- Martijn_bmw
Arthur bedoeld dat de accijns vast staat in cent per liter voor een jaar.
Dus geen percentage en dus geen extra accijns voor de overheid bij stijgende benzineprijs.
Alleen de BTW stijgt in absolute zin wel mee omdat dat wel een % van de ex-btw prijs is.
Bij 2EUR per liter zit er dus 35cnt BTW op en bij 2,50EUR per liter zit er 43cnt BTW op.
Stelling vanuit de overheid is echter dat het totaal niet meer BTW oplevert aangezien je elke EUR maar 1x kan uitgeven dus meer uitgave en BTW op benzine is automatisch minder BTW inkomsten op andere uitgave die dan lager zullen uitvallen. (zit theoretisch iets in
Die accijns was overigens 20jr geleden al 67cnt per liter en nu dus 85cnt = 27% stijging in 20jr waar de gemiddelde inflatie 60% was.
kortom de accijns was in koopkracht 20jr geleden fors hoger dan nu