Is het echt zo makkelijk ??

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 nov 2007, 21:58

Oh ja Michel, verrek. Werkt goed he Google :P

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6785
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 07 nov 2007, 00:45

Een getunede GTT is niet te vergelijken met een M3......als je van bruut en sportief houdt is de GTT de betere keus. :wink:

Ik heb pasgeleden in de GTT van Aram gereden met DCCD, maar dat is toch wel uniek, terwijl Aram nog maar een 45/55% DCCD heeft en normaal is dat 35/65%.
De kont van die auto kwam heel makkelijk om in de bochten en 't rijdt bijna hetzelfde als een RWD.
Het enige wat er nog aan moet gebeuren is een ander achterdiff, met meer sper, waardoor je de auto ook in een drift kunt houden.
O ja en de controle-unit zat nog niet aangesloten, waardoor je 't DCCD niet kon locken.....als 't erg glad is is dat wel handig.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 12:57

Opa,

Ik snap dat dat zo voelt maar ik hou me gewoon vast aan RWD. Anders moet ik het gewoon niet.

- Is het simpel om met een GTT op circa 350pk uit te komen?
- Word de topsnelheid ook hoger als je een GTT ombouwt naar RWD?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 07 nov 2007, 13:25

Sander,

gtt met grotere turbo, intercooler en andere bougies, brandstofipomp e.d., De standaard upgrades dus zit je zo aan 330-340pk. Kost je aan tuning paar duizend euro. Denk dat de auto een hogere top krijgt met alleen rwd, anders moet ie toch zn pks over vier wielen verdelen en dat is altijd wel wat verlies. Zal niet wereldschokkend zijn toch?

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 07 nov 2007, 13:42

Sander Spoolder schreef: - Is het simpel om met een GTT op circa 350pk uit te komen?
- Word de topsnelheid ook hoger als je een GTT ombouwt naar RWD?
- Ja, zie hierboven. Er is een soort vast recept voor die dingen. Denk echter ook even aan je remmen.

- Goeie vraag. Het verlies in de aandrijflijn is een stuk minder dus zou je een veel hogere top moeten hebben omdat je veel meer wielpk's beschikbaar hebt. Maar, bedenk wel dat je frontale oppervlak niet verandert en de Impreza GTT gebouwd&ontworpen is als 4wd.
Daarmee bedoel ik dat je niet 1op1 kan vergelijken met bijvoorbeeld een BMW met hetzelfde gewicht en vermogen omdat het verschillende auto's blijven.
Ik denk zelfs dat de wegligging van een RWD GTT met standaard onderstel en 211pk voldoende uitdagend is om mee te beginnen.

P.s.; Als je aan dik vermogen wilt beginnen ga je een front-mount intercooler nodig hebben. Die lelijke motorkap met scoop heb je dan niet meer nodig. Ik zou een scooploze motorkap kopen om naast het drifteffect ook het sleepereffect te krijgen. Is nog erg goed voor je frontale oppervlak ook.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6785
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 07 nov 2007, 20:37

In dit topic staat nog wat over een RWD Impreza:

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... &highlight

:wink:

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Bericht door GarreTT » 07 nov 2007, 20:53

Het schijnt super te driften z'n RWD Impreza. Iemand van Driftcursus.nl heeft er ook 1 en die was er in ieder geval zeer over te spreken.
Voor de techniek kun je wel eens contact opnemen met NMB Motoren in Hoogkerk. Die hebben 2 RWD Impreza's in onderhoud.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maurizio en 3 gasten