Is het echt zo makkelijk ??

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Is het echt zo makkelijk ??

Bericht door Sander S. » 05 nov 2007, 22:02

Even een vraag voor de techneuten onder ons.

Nu het weer lekker weer is ( REGEN :D ) gaat het steeds meer kriebelen om weer een echte speelauto aan te schaffen, gewoon eentje om hard mee te raggen, de lotus/caterham/seven plannen zijn uitgesteld tot volgende zomer maar ik moet er nog iets leuks bij hebben.

Vanzelfsprekend denk je dan aan BMW, die met de E30 en de E36 goedkope leuke speelauto's neer heeft gezet. Maarjah, die heeft iedereen al. Zelfs een M3 vind ik niet zo heel erg speciaal meer. Nu zat ik vanavond in de file eens te denken. Wat is nou snel, makkelijk te tunen en ook nog eens redelijk betrouwbaar .. jah de GTT natuurlijk!

maarjah, 4WD, moet ik niet, biedt mij gewoon niet genoeg fun, ik wil zwaar overstuurd op het gas de bocht uit kunnen komen, dus ik denk even verder. Wat lijkt het me vet om een geblazen GTT (+/- 350pk of meer) te hebben met achterwielaandrijving te hebben. Lekker tricky als de turbo erin klapt en natuurlijk een geweldige rij-beleving door de blow-off en het rauwe boxer geluid.

Maar is dit redelijk makkelijk te realiseren ... is het echt zo makkelijk als er gezegd word, 'even de aandrijfassen voor eruit halen''. En wat komt er allemaal bij kijken, en waarom word het zo weinig gedaan ?? Of verneuk je dan gelijk de hele balans in een GTT ?

spuw uw gal !

Thnx

Sander

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 nov 2007, 22:46

Voor echte dwarslol met een gtt zou ik gewoon dccd aanschaffen, dus dwars EN met snelheid :P. Afgelopen weekend met een wrx met dccd gereden en was redelijk verkocht.
Als het puur om japtechniek + turbo gaat, is een 200sx s14a niks voor je dan?

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 05 nov 2007, 23:09

dan heb je toch nog voorwielaandrijving ?

wat doet zo'n ding precies ?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 06 nov 2007, 00:00

Waarom vindt je een e36 m3 niks meer dan? Ding biedt alles wat je wilt, 286 of 320 pk, alles netjes op de juiste wielen. Zo simpel is het :lol:

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 06 nov 2007, 00:57

met DCCD kan je de Torque-split regelen: 50/50 als een oldskool UrQuattro of meer naar achteren als een RWD of meer naar voren als een FWD.

Overigens kan je op BMW's ook AWD krijgen maar daar is nog steed de split zo dat de achterwielen meer koppel krijgen dus het gedrag verandert niet veel t.o.v. een RWD BMW. Alleen de tractie is veel beter.
En dan hebben die Bimmers het blok zowieso al achter de vooras hangen: gunstig!
Een 335iX touring lijkt mij wel wat. Moet echt een heerlijke allrounder zijn: botte turbopower, lijn6, ideale motorplaatsing, ideale 4WD torquesplit, ideale winterauto, stijlvol, zakelijk verantwoord, familie tauglich, kwaliteitsauto en met die propellor natuurlijk de correcte badge!
Laatst gewijzigd door Jan Speed op 06 nov 2007, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 00:59

E36 M3 vind ik nog redelijk soft. Tuurlijk je kunt het onderstel onder handen nemen maar dan nog. Ik wil graag wat explosievers. E36 330i kende ik als mijn broekzak, was niet echt een uitdaging meer.

het lijkt me weleens leuk om een relatief lichte koets te hebben met een explosief motorkarakter. Links remmen en met rechts de turbo op gang houden en dat in combinatie met RWD. Gewoon een stapje hoger qua driving techniek voor mij.

http://nl.youtube.com/watch?v=vghUMMBGHUo
http://nl.youtube.com/watch?v=_Tlsdc9Gvc8
http://nl.youtube.com/watch?v=23aeb3GFsYQ

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 01:19

Jan Speed schreef:met DCCD kan je de Torque-split regelen: 50/50 als een oldskool UrQuattro of meer naar achteren als een RWD of meer naar voren als een FWD.

Overigens kan je op BMW's ook AWD krijgen maar daar is nog steed de split zo dat de achterwielen meer koppel krijgen dus het gedrag verandert niet veel t.o.v. een RWD BMW. Alleen de tractie is veel beter.
En dan hebben die Bimmers het blok zowieso al achter de vooras hangen: gunstig!
Een 335iX touring lijkt mij wel wat. Moet echt een heerlijke allrounder zijn: botte turbopower, lijn6, ideale motorplaatsing, ideale 4WD torquesplit, ideale winterauto, stijlvol, zakelijk verantwoord, familie tauglich, kwaliteitsauto en met die propellor natuurlijk de correcte badge!
Bedankt voor je input Jan.

Ikzelf heb een 335i, beste allrounder die er is
Ik ben een redelijke RWD addict, en de voorwielen hoeven van mij niets anders te doen als sturen :wink:
Dus een DCCD zou voor mij geen optie zijn. Het is alleen een optie als er een volledige rwd conversion uitgevoerd zou kunnen worden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 06 nov 2007, 09:06

Ze zijn beide toch relatief soft als je niet tuned? In dat geval kun je net zo goed een tweedehands m3 halen en een stel noren er op los laten. Pk's gegarandeerd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 nov 2007, 09:13


Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 06 nov 2007, 09:15

Gewoon de steekassen van de voorwielen verwijderen. Je hebt dan gewoon een RWD bij een GTT.

En anders een 200SX. Deze zijn ook RWD.

gr Leo

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 nov 2007, 09:17


Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 06 nov 2007, 09:51

E39 M5...meer heb je niet nodig :mrgreen:
Je kan er verschrikkelijk hard mee knallen en stoeien....maar als je eens wil relaxen...vergeleken bij al die andere wagens, geldt dan: "Nothing to prove..." 8)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 06 nov 2007, 10:08

Koop een mx5 :) rwd, 140pk (1.8i), ~1000kg meer dan genoeg fun voor weinig geld. Wegenbelasting is laag door lage gewicht en via de Wiggersgroep voor 170€ per jaar te verzekeren. Verbruik is uiteraard ook stukken lager dan alles wat tot nu toe voorbij is gekomen ;)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 nov 2007, 10:25

Ik weet niet of 'even de aandrijfassen voor eruit halen' wel zo verstandig is bij een onderstel dat afgestemd is op 4WD. Indien het min of meer permanent is zou ik ook de veer demper combinatie en eventueel camber en caster instellingen aan willen passen. Een ex stabiele 4WD zou anders weleens een vrij giftige RWD kunnen worden.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 11:35

Scooby Leo schreef:Gewoon de steekassen van de voorwielen verwijderen. Je hebt dan gewoon een RWD bij een GTT.

En anders een 200SX. Deze zijn ook RWD.

gr Leo
Jij hebt er ongetwijfeld verstand van .. komt daar echt niet meer bij kijken? En zijn er nadelen aan verbonden ?

@ Mex. Ik ga dus echt niet in een 1.8 140pk MX5 rijden man :D, no offense

@ Patrick, ik heb er nog over nagedacht maar dan word hem niet joh, dan heb ik 2 5-series voor de deur (335i) :wink:

@ Mari oh oh, als dit gaat gebeuren word alles uit de kast getrokken. Dus een intrax onderstel, movit's en het camber ideaal aan laten passen etc. En het mag best ee giftige RWD zijn. Als je een M3 3.2 pakt en je schroeft er een supercharger op dan word het nog niet echt explosief. Als je je portomonnee open trekt heb je in zo'n Impreza zo 380/400pk zitten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2007, 11:39

Mari Oh Oh! schreef:Ik weet niet of 'even de aandrijfassen voor eruit halen' wel zo verstandig is bij een onderstel dat afgestemd is op 4WD. Indien het min of meer permanent is zou ik ook de veer demper combinatie en eventueel camber en caster instellingen aan willen passen. Een ex stabiele 4WD zou anders weleens een vrij giftige RWD kunnen worden.
Idd. Word er wel een custom onderstelletje tegen aan gooien waarschijnlijk.

Leuk projectje een RWD subaru maar dat is niet in een middagje gefixed denk ik :lol:

Maar als een 300 PK E36 al niet leuk meer is vraag ik me af wat je dan met een 211 PK GTT moet, of je moet er weer allerhande tuning tegenaan gooien.

Koop anders een SW20 MR2 Turbo. Beetje tunen naar 300 PK.

-Niet heel duur
-Vrij laag gewicht
-RWD
-Middenmotor (tailhappy garantie :mrgreen:)

Zijn ook best leuke speulautotjes.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 nov 2007, 13:36

Bert ///M3 schreef:
Mari Oh Oh! schreef:Ik weet niet of 'even de aandrijfassen voor eruit halen' wel zo verstandig is bij een onderstel dat afgestemd is op 4WD. Indien het min of meer permanent is zou ik ook de veer demper combinatie en eventueel camber en caster instellingen aan willen passen. Een ex stabiele 4WD zou anders weleens een vrij giftige RWD kunnen worden.
Idd. Word er wel een custom onderstelletje tegen aan gooien waarschijnlijk.

Leuk projectje een RWD subaru maar dat is niet in een middagje gefixed denk ik :lol:

Maar als een 300 PK E36 al niet leuk meer is vraag ik me af wat je dan met een 211 PK GTT moet, of je moet er weer allerhande tuning tegenaan gooien.

Koop anders een SW20 MR2 Turbo. Beetje tunen naar 300 PK.

-Niet heel duur
-Vrij laag gewicht
-RWD
-Middenmotor (tailhappy garantie :mrgreen:)

Zijn ook best leuke speulautotjes.
Een MR-2 is volgens mij ook er stijf.
Laatst gewijzigd door Ar op 06 nov 2007, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2007, 14:01

Scooby Leo schreef:Gewoon de steekassen van de voorwielen verwijderen. Je hebt dan gewoon een RWD bij een GTT.
Ik heb ook een keer zitten zoeken op Amerikaanse fora, schijnt inderdaad niet zo'n probleem te zijn. Wel wordt dan soms het achterdiff vervangen door eentje van een Legacy of Mazda RX7, omdat die er natuurlijk niet voor gemaakt is om álle kracht te verdelen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 nov 2007, 14:04

M3 3,2 met supercharger lijkt me anders wel vrij explosief hoor ;)

Op een E46 wel tenminste :D

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 nov 2007, 14:59

Haal een Skyline R31/32/33 GTS uit Engeland of Japan. Dikke turbo erop en off you go!!!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 nov 2007, 15:01

Die kan je wel van 4 naar RWD schakelen ofnie??

Tenminste, ik heb een keer een filmpie daarover gezien :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2007, 15:03

GTS != AWD. ;)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 15:13

Heren, RWD is een must!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 nov 2007, 15:25

Op gummen staat in de kofferbak een R32 Skyline GT-R voor weinig. Is dat wat? Wil je puur RWD dan moet je een Skyline R3x GTS-t hebben. Zijn niet duur, wel snel en betrouwbaar. Onderdelen zijn alleen zeldzaam in NL.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2007, 15:27

Sander Spoolder schreef:Heren, RWD is een must!
Dat heeft die GTS dus. Wel het stuur rechts natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten