DF kinderadvies
-
Andre
Re: DF kinderadvies
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... isbruik-13
Je moet het maar durven je kinderen naar de opvang te brengen.
Je moet het maar durven je kinderen naar de opvang te brengen.
-
Arthursx
Kan toch overal gebeuren, zwemles, school, voetbal etc. Moet je dan je kind nergens naar toe laten gaan?
-
Andre
Het aantal meldingen van (vermoedens van) kindermishandeling en seksueel misbruik in de kinderopvang is de afgelopen jaren toegenomen. In 2024 ontvingen vertrouwensinspecteurs 200 meldingen over fysiek geweld, waarvan 77 mishandelingen, en in totaal 69 tuchtzaken/beoordelingsprocedures (TBP). De Inspectie van het onderwijs rapporteerde een stijging in 2023 en 2024, met een groeiend aantal dossiers over fysiek geweld.
Even ter info!
Even ter info!
-
OnlineLuco
tja, als je vroeger vervelend was in de klas kreeg je:
draai om je oren
knijpje in je arm, op dat lekkere plekje
tets met de liniaal op de vingers
als men nu een kind beetpakt is het al fysiek geweld.
Seksueel misbruik is natuurlijk een heel ander verhaal.
draai om je oren
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
-
Wimo
Tegenwoordig moeten de kinderen 15 jaar langer doorwerken dus ze lichamelijk sparen is verstandig.Luco schreef: 02 mar 2026, 19:21 tja, als je vroeger vervelend was in de klas kreeg je:
draai om je oren
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb nooit een tik gehad vroeger op school.
En ik heb die tik uitdelen nu in de klas echt niet nodig om de boel een beetje in het gareel te houden. Wil niet zeggen dat het altijd maar makkelijk gaat en dat er geluisterd wordt trouwens. Bij mij escaleert het ook wel eens aangezien ik geen trek heb in een grote bakkes.
En ik heb die tik uitdelen nu in de klas echt niet nodig om de boel een beetje in het gareel te houden. Wil niet zeggen dat het altijd maar makkelijk gaat en dat er geluisterd wordt trouwens. Bij mij escaleert het ook wel eens aangezien ik geen trek heb in een grote bakkes.
-
Andre
Puur even ter info. Doe er mee wat je wil!
Als jij denkt dat het jou (kinderen) niet zal gebeuren en het in jou beleving goed voor ze is en risicoloos is mooi doorgaan!
Ieder bepaald zelf! Echter een kind kan niet op die leeftijd voor zich zelf denken. Als ie dat wel kon, zou hij dan naar de kinderopvang gaan?
Als jij denkt dat het jou (kinderen) niet zal gebeuren en het in jou beleving goed voor ze is en risicoloos is mooi doorgaan!
Ieder bepaald zelf! Echter een kind kan niet op die leeftijd voor zich zelf denken. Als ie dat wel kon, zou hij dan naar de kinderopvang gaan?
-
Wimo
*Jouw
Ik denk dat het kind wel naar de opvang zou gaan. Alternatief is alleen thuis zijn
Ik denk dat het kind wel naar de opvang zou gaan. Alternatief is alleen thuis zijn
- JP
Geef ze een playstation thuis en je hebt geen kind aan ze. Een fatbike eventueel, kunnen ze zelf boodschappen doen. 
Vroeger was een corrigerende tik wel meer gemeengoed dan tegenwoordig, dat maakte je ook harder en gaf je meer ruggengraat en kon je zo 40 jaar een zware baan aan, zoals bouwvakker of stratenmaker.
Vroeger was een corrigerende tik wel meer gemeengoed dan tegenwoordig, dat maakte je ook harder en gaf je meer ruggengraat en kon je zo 40 jaar een zware baan aan, zoals bouwvakker of stratenmaker.
-
Wimo
40 jaar? Dat is lang niet genoeg om de premie a generatie overeind te houden en te verschonen... Doe maar 55 jaar tegenwoordig.
- Elise
Ik wist niet dat jij zo'n taalpurist was.
- Elise
Wat doe je er aan?Bram schreef: 02 mar 2026, 19:51 Bij mij escaleert het ook wel eens aangezien ik geen trek heb in een grote bakkes.
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de jeugd tegenwoordig is brutaler is geworden.
-
OnlineBram
Duidelijk maken dat ik dat niet accepteer. Meestal is het dan wel klaar en duidelijk, maar laatst bij een Syriërsche knakker niet. Dat werd niet prettig. Gesprek achteraf had ook totaal geen zin.
Wat ik dan wel kon waarderen, de volgende keer dat hij in de les was kwam hij meteen naar me toe om z'n excuses aan te bieden.
Wat ik dan wel kon waarderen, de volgende keer dat hij in de les was kwam hij meteen naar me toe om z'n excuses aan te bieden.
- Elise
Het is maar goed dat ik geen leraar ben, want ik zou zo'n iemand niet meer in de klas willen hebben.
- Philipoo
**Bepaalt
-
OnlineMartijn_bmw
Wimo schreef: 02 mar 2026, 20:12 40 jaar? Dat is lang niet genoeg om de premie a generatie overeind te houden en te verschonen... Doe maar 55 jaar tegenwoordig.
- Arthur
- Auto: Nr.52
-
Andre
Tja mijn vak Nederlands was niet mijn sterkste punt ik heb meer opgelet bij economie.
De Yaris GR, GR86 en GT4RS bevallen op dit moment prima:)
-
OnlineMartijn_bmw
Andre schreef: 03 mar 2026, 18:05 Tja mijn vak Nederlands was niet mijn sterkste punt ik heb meer opgelet bij economie.
-
OnlineBram
Andre schreef: 03 mar 2026, 18:05 Tja mijn vak Nederlands was niet mijn sterkste punt ik heb meer opgelet bij economie.
- Martijn M
Maar die breng je ook nooit naar de garage of de dealer zeker?
Je wilt niet weten wat die allemaal met je auto's doen! Echt belachelijk dat mensen niet zelf hun auto's kunnen onderhouden, dan had je die keuze niet moeten maken.
-
Andre
Bij de dealer blijf ik er altijd even bij en help vaak zelf even mee! Klopt wat je zegt je moet het zicht erop houden. Je kan je kostbare bezit niet zomaar in andermans handen geven!