Roy's Atom 4 CM425, dagje Zandvoort

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: Roy's Atom 4 CM425, dagje Zandvoort

Bericht door Opa » 02 mar 2026, 23:33

Ik ben in het verleden 1 keer serieus eraf gegaan op CPZ en dat was net voor het Scheivlak.
Met m'n Impreza zat ik daar al aan de 170 km/h, dus jij zou daar waarschijnlijk dik over de 200 km/h aantikken als je de klepel naar beneden zou houden denk ik en als je dan gaat is er geen houden meer aan.
Ik heb nog nooit gereden op CPZ na die verbouwing, dus ik weet niet hoe het nu is, maar in het verleden kon je al redelijk hard door Bosuit/Luyendijkbocht, dus dat zal nu nog wel een stukkie sneller zijn met die banking.
Je hebt groot gelijk dat je nog wat ruimte houdt. :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 mar 2026, 06:54

Dat gaat erg vlot met zo'n ding idd:)
Ken CPZ ook niet na de verbouwing en die banking.
Heb je dan nog iets van TC aan ofzo? En rij je met dat ding dan weer terug naar huis of had je 'm op een trailer?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 mar 2026, 08:00

Robin schreef: 03 mar 2026, 06:54 Dat gaat erg vlot met zo'n ding idd:)
Ken CPZ ook niet na de verbouwing en die banking.
Heb je dan nog iets van TC aan ofzo? En rij je met dat ding dan weer terug naar huis of had je 'm op een trailer?
Nou tegenwoordig ga ik met trailer op en neer, meer voor comfort eigenlijk. Ik heb doorgaans de motorsport tc op stand 1 of 2 staan (van 7), dan kun je gewoon glijden en driften tot je te ver gaat en dan pakt ie wat ontstekingen weg, klinkt dan als launch control, dus je kunt gewoon doorgaan met de slide. Het is dus ook sneller met tc aan, maar voelt als valsspelen, dus op circuits zoals assen zet ik het uit. Op zandvoort gaat het soms ook binnen een rondje aan en uit.

Martijn_bmw

Re: Roy's Atom 4 CM425, p26 AUTOTOPNL video + trackday Assen

Bericht door Martijn_bmw » 03 mar 2026, 08:05

Roy RS schreef: 02 mar 2026, 22:31
Opa schreef: 02 mar 2026, 22:27
Roy RS schreef: 02 mar 2026, 16:56 maar ik ga toch altijd van het gas af in dat semi rechte stuk naar hugenholz,
Je bedoelt zeker het stuk richting het Scheivlak, door de Slotenmaker?
Yes, ik ga daar zo snel zo hard dat ik niet vol durf te gaan, laat altijd even gas los, dan heb ik weer druk op de voorbandjes en durf ik wel halfgas door. Ik reed vorige keer achter iemand met dezelfde auto (maar 75pk minder en geen vleugels) en die ging wel vol, dat maakt een giga verschil…maar zoals de vorige keer ook gezegd, als ik het niet comfortabel vind dan doe ik het lekker niet 👍
Opkomen rechte stuk die banking, die durf ik ook niet goed, dat gaat zo hard, ben echt bang dat als iets niet perfect is (of mechanisch probleem) dat je dan de muur echt van dichtbij bekijkt, dus dan maar seconde minder
Groot gelijk! Er is niks te winnen en je gaat al knetter hard! Super gaaf :df:

Knot

Bericht door Knot » 03 mar 2026, 08:29

Mooi filmpje, gaaf hoe ie afblaast en fraai die telemetrie erbij zo!

Plaats reactie