Roy's Atom 4 CM425, dagje Zandvoort
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Roy RS
Re: Roy's Atom 4 CM425, p26 AUTOTOPNL video + trackday Assen
Lekker wel dat ik er met naam en toenaam in sta terwijl ik er niets mee te maken
-
Robin
- Roy RS
Er staat een plaatje van mijn oude atom met mijn voor en achternaam erbij
-
Robin
Aha ik zie 't. Copyright: $$$$
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Apart dat kranten gedraaid kunnen komen met alleen een copyright vermelding, zonder de eigenaar te contacteren.
Das goedkoop zaken doen, ipv bij de beeldbanken aan te kloppen.
- Roy RS
smiley schreef: 03 dec 2025, 12:55 Apart dat kranten gedraaid kunnen komen met alleen een copyright vermelding, zonder de eigenaar te contacteren.
Ik heb geen idee hoe dat zit, maar ik heb liever niet dat ze m’n naam bijzetten, laat ze gewoon het Instagram account waar ze de foto vanaf halen vermelden, weet sowieso niet hoe ze aan mijn naam komen
- Martijn M
-
Robin
Misschien geen actieve herinneringen meer aan Roy?:)
-
Martin*
Even wat belangrijker nieuws, hoe bevalt de Shelby?
We zitten met smart te wachten op foto’s van de musclecar.
- Djessey
Wat een hersendode stumperd in de reacties, die mensen zouden nog willen dat je op het trottoir een helm moet dragen. Hetzelfde type volk wat geen problemen ziet met rekeningrijden of vleestaxen.
- Roy RS
Martin* schreef: 03 dec 2025, 17:09 Even wat belangrijker nieuws, hoe bevalt de Shelby?![]()
Eigenlijk fantastisch, ik ga snel een topic aanmaken, maar ben echt heel erg druk met andere dingen, moet er even tijd voor maken want het is een heel verhaal weer, echt een speciaal ding in een bijzondere staat, ik ben weer verliefd
- Roy RS
Ik had het helemaal niet gelezen, maar inderdaad, gaat wel erg ver, lijkt wel een linkse propagandamachine, niet te geloven eigenlijk dat mensen die dingen allemaal schrijven.Djessey schreef: 04 dec 2025, 08:21Wat een hersendode stumperd in de reacties, die mensen zouden nog willen dat je op het trottoir een helm moet dragen. Hetzelfde type volk wat geen problemen ziet met rekeningrijden of vleestaxen.
Gelukkig zitten er ook een paar tussen, die schrijven dat je dan net zo goed de motorfiets kan verbieden
-
Martin*
Goed om te horen dat je er blij mee bent. We horen en zien het wel een keer als je een topic maakt. Ik ben in elk geval heel erg benieuwd.Roy RS schreef: 04 dec 2025, 08:25Martin* schreef: 03 dec 2025, 17:09 Even wat belangrijker nieuws, hoe bevalt de Shelby?![]()
Eigenlijk fantastisch, ik ga snel een topic aanmaken, maar ben echt heel erg druk met andere dingen, moet er even tijd voor maken want het is een heel verhaal weer, echt een speciaal ding in een bijzondere staat, ik ben weer verliefd
- Roy RS
De Shelby is in orde en in nieuwstaat, dus na de pekel even lekker wassen en gaan.
Nu dus tijd om de Atom te vertroetelen, want bij goed weer staat de eerste df zandvoort dag op de kalender.
Hij hangt weer lekker in de lucht. Ik ben nu de motorolie met filter aan het doen, een maatje zwaardere motul 300v zoals door de tuner geadviseerd. De bakolie van de sequentieel doe ik dan ook altijd, dus in de praktijk beetje elke 2000km.
Verder ga ik de bougies weer doen (elk jaar of 5000km met deze kit), heb ik voor weer nieuwe pfc remblokken geplaatst en wordt de motul remolie weer vervangen (elke 2e trackday of 2000km)
Heb nog nieuwe achterbanden klaar liggen, maar deze kunnen nog wel een dagje mee.
Nu die dan toch zweeft is het meteen tijd om alles even te deepcleanen. Het is natuurlijk allemaal open, dus rondom de motor maak ik alles weer geheel schoon en poets het dan op met speciaal spul dat corrosie weghoudt.
Verder wil ik in de lente de chassis kleur latenscannen en de lakpuntjes die naast de ppf beschadigt zijn even netjes bewerken.
Met de caterham had ik een behoorlijk stuk uit de lak (5x10mm) en daarop getest of mn steenslag bijwerk methode daarop ook werkt.
Ik heb een potlood met gum erop voorzien van een rondje uit een perforator (geknip uit grid 2000 schuurpapier), op de gum geplakt met seconde lijm.
Eerst ontvetten, met de gum grid 2000 in het gaatje geschuurd en de randen expres scherp gelaten.
Dan met 2 componenten lak (laten mengen bij de lokale spuiter) gevuld met lak, 4-5 laagjes dun aangebracht tot ik boven de rand van de schade uitkom.
Toen een gewone vlakke gum voorzien van een op maat geknipt stukje grid 2000 en ruim op en rond de gevulde schade geschuurd tot het geheel vlak en mat was.
Toen met polijstmachine vlak en glad gepolijst.
Stoere jongen die het nog vinden kon.
Dit wil ik dus op de enkele steenslagjes van het chassis doen.
Niet op de panelen, die breng ik gewoon naar de spuiter als er steenslag op komt, zit ook geen ppf op.
Verder alles technisch weer eens nalopen, maar volgens mij is alles wel ok.

Nu dus tijd om de Atom te vertroetelen, want bij goed weer staat de eerste df zandvoort dag op de kalender.
Hij hangt weer lekker in de lucht. Ik ben nu de motorolie met filter aan het doen, een maatje zwaardere motul 300v zoals door de tuner geadviseerd. De bakolie van de sequentieel doe ik dan ook altijd, dus in de praktijk beetje elke 2000km.
Verder ga ik de bougies weer doen (elk jaar of 5000km met deze kit), heb ik voor weer nieuwe pfc remblokken geplaatst en wordt de motul remolie weer vervangen (elke 2e trackday of 2000km)
Heb nog nieuwe achterbanden klaar liggen, maar deze kunnen nog wel een dagje mee.
Nu die dan toch zweeft is het meteen tijd om alles even te deepcleanen. Het is natuurlijk allemaal open, dus rondom de motor maak ik alles weer geheel schoon en poets het dan op met speciaal spul dat corrosie weghoudt.
Verder wil ik in de lente de chassis kleur latenscannen en de lakpuntjes die naast de ppf beschadigt zijn even netjes bewerken.
Met de caterham had ik een behoorlijk stuk uit de lak (5x10mm) en daarop getest of mn steenslag bijwerk methode daarop ook werkt.
Ik heb een potlood met gum erop voorzien van een rondje uit een perforator (geknip uit grid 2000 schuurpapier), op de gum geplakt met seconde lijm.
Eerst ontvetten, met de gum grid 2000 in het gaatje geschuurd en de randen expres scherp gelaten.
Dan met 2 componenten lak (laten mengen bij de lokale spuiter) gevuld met lak, 4-5 laagjes dun aangebracht tot ik boven de rand van de schade uitkom.
Toen een gewone vlakke gum voorzien van een op maat geknipt stukje grid 2000 en ruim op en rond de gevulde schade geschuurd tot het geheel vlak en mat was.
Toen met polijstmachine vlak en glad gepolijst.
Stoere jongen die het nog vinden kon.
Dit wil ik dus op de enkele steenslagjes van het chassis doen.
Niet op de panelen, die breng ik gewoon naar de spuiter als er steenslag op komt, zit ook geen ppf op.
Verder alles technisch weer eens nalopen, maar volgens mij is alles wel ok.

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Ik vind dat je het allemaal nogal afraffelt… Neem nou eens een keer de tijd voor zo’n auto en pak ‘m fatsoenlijk aan. Dit is allemaal maar kaaiwerk.

-
Martin*
Hehe…zo kennen we je weer Roy. Alles tot in de details weer puntgaaf. Goed bezig! 
- Roy RS
Zo na een lange winter, eindelijk een half dagje op Zandvoort kunnen rijden. De auto deed het weer vlekkeloos, altijd zo mooi hoe je met zo zo’n ding best wel snel over circuit kan knallen en eigenlijk kan ik hem nu zo wegzetten, olie peilen en voor de vorm nakijken, maar ik weet zeker dat ik hem zo op de trailer kan laten staan voor het volgende evenement…. Maar dan kan ik hem niet wassen en ook niet mee op straat een rondje rijden, maar wel heerlijk zo zo’n betrouwbaarheid.
Het was erg rustig, nooit meer dan vier of vijf auto’s op de baan wat er ongetwijfeld aan bijgedragen heeft dat ik mijn beste tijd heb kunnen verbeteren naar 1.49.17.
Nog steeds ben ik er zeker van dat er één of 2 seconden af kan (de auto kan sowieso nog een paar seconden sneller), maar ik ga toch altijd van het gas af in dat semi rechte stuk naar hugenholz, ook de laatste bocht naar het rechte stuk haal ik natuurlijk niet alles uit, ik ben altijd bang om in de muur te eindigen als ik toch iets te enthousiast doe, die komt soms wel erg dichtbij.
Ik zou eigenlijk eens moeten testen, om de boost wat lager te zetten in die twee stukken, dan is het waarschijnlijk minder eng en makkelijker om stabiel gas te geven, het is zoveel vermogen om te beteugelen
Op andere banen kan ik het wat makkelijker onder controle houden, zoals Spa en Assen. Maar wel ontzettend veel plezier gehad.

Het was erg rustig, nooit meer dan vier of vijf auto’s op de baan wat er ongetwijfeld aan bijgedragen heeft dat ik mijn beste tijd heb kunnen verbeteren naar 1.49.17.
Nog steeds ben ik er zeker van dat er één of 2 seconden af kan (de auto kan sowieso nog een paar seconden sneller), maar ik ga toch altijd van het gas af in dat semi rechte stuk naar hugenholz, ook de laatste bocht naar het rechte stuk haal ik natuurlijk niet alles uit, ik ben altijd bang om in de muur te eindigen als ik toch iets te enthousiast doe, die komt soms wel erg dichtbij.
Ik zou eigenlijk eens moeten testen, om de boost wat lager te zetten in die twee stukken, dan is het waarschijnlijk minder eng en makkelijker om stabiel gas te geven, het is zoveel vermogen om te beteugelen
Op andere banen kan ik het wat makkelijker onder controle houden, zoals Spa en Assen. Maar wel ontzettend veel plezier gehad.

-
SlowCo
Re: Roy's Atom 4 CM425, dagje Zandvoort
Erg gaaf en serieus snelle rondetijd!
- Roy RS
https://youtu.be/tcaESpXx_rg?si=Zmp3ZCMCgUo6Ec-S
En de video, embedden lukt geloof ik niet vanaf een telefoon
En de video, embedden lukt geloof ik niet vanaf een telefoon
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Dat maakt wel erg serieuze stappen 
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Het blijft zo'n bizar apparaat wat straatlegaal is... ik zie er zo af en toe 1 hier in Breda echt heel gaaf. Wat een stappen ook op zandvoort zeg 1.49 is echt rap!
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Je bedoelt zeker het stuk richting het Scheivlak, door de Slotenmaker?Roy RS schreef: 02 mar 2026, 16:56 maar ik ga toch altijd van het gas af in dat semi rechte stuk naar hugenholz,
- Roy RS
Yes, ik ga daar zo snel zo hard dat ik niet vol durf te gaan, laat altijd even gas los, dan heb ik weer druk op de voorbandjes en durf ik wel halfgas door. Ik reed vorige keer achter iemand met dezelfde auto (maar 75pk minder en geen vleugels) en die ging wel vol, dat maakt een giga verschil…maar zoals de vorige keer ook gezegd, als ik het niet comfortabel vind dan doe ik het lekker niet
Opkomen rechte stuk die banking, die durf ik ook niet goed, dat gaat zo hard, ben echt bang dat als iets niet perfect is (of mechanisch probleem) dat je dan de muur echt van dichtbij bekijkt, dus dan maar seconde minder