Bericht
door Knot » 23 feb 2026, 08:51
Weekendje weggeweest, in hybrid mode naar Hoendeloo heen en weer, ben je totaal 6,5 liter benzine kwijt voor 230km is een lachertje als je zorgt dat er wat in de accu zit.
Enige waar ik me aan blijf storen is dat ook bij 105 cruise met volle bepakking de motor steeds even uit gaat als je lichtjes bergaf gaat of iemand voor je in de zone van de adaptieve cruise invoegt zodat ie een paar km/u wil minderen. Het is niet alleen dat je het ziet op display, je voelt gewoon de motor af en inschakelen, zou voor mij een reden zijn om deze aandrijflijn niet nog een keer te nemen.
Begreep dat bij een 320e/330e het beter is maar ik wil dan ook dat de motor aan blijft in de comfort of eco stand, niet dat ik de hele rit in sportstand oid moet blijven hangen. Wil gewoon een knop, motor continu aan. Ga je iets bergaf dan hoeft ie niet te werken maar kan ie toch even stationair blijven lopen om daarna weer toeren op te pakken, die schok is minder dan volledig uitschakelen lijkt me.
Verder in E-mode doet ie het echt prima, heb bijna 2 maanden volledig op de accu gereden jan/feb. Enige waar je op moet letten bij een wat lager accupercentage en koudere temperaturen dat ie dan niet pas bij kickdown aanspringt maar al bij iets meer gaspedaalstand, de blauwe zone in de linkerkant van de teller loopt dan iets terug.