1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..
- Martijn M
Re: 1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..
Wat gaaf Ron, 147GTA is prachtig!
- Arthur
- Auto: Nr.52
Mooi hoor, ben benieuwd wat je ervan brouwt 
-
OnlineMartijn_bmw
Super gaaf Ron! Mooi bommetje 
-
BMWDennis
Gaaf Ron, gefeliciteerd! Je Abarth staat er ook knap bij op de vorige pagina.
-
Arthursx
Vet! Busso V6 altijd geweldig
- JP
Ik dacht “yes….een Ducato camper…! ”
GTA is dan het volgende leuke speeltje
-
OnlineGeertmans
Geweldige aankoop! Sneak preview ziet er erg fris uit, daarbij te denken dat die al een jaar of 23 oud is…
-
Onlinemaurizio
- Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Heerlijke auto zo'n GTA!
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Feli Ron. Interessante auto(al heb ik liever die ouwe Giulia sorry) 
- RS-Ron
Hij is zeker niet perfect, laat een klein stukje blanke lak los en iemand heeft ooit iets uit zijn handen laten vallen op een deurstijl. Gaat netjes worden gemaakt, maar daar heb je bij deze kleur wel iemand voor nodig die weet wat ie doet. Is een Japanse auto, moet nog op kenteken, maar dit is bij far de hardste auto die ik tot nu toe heb gezien. Nou je het over de leeftijd hebt, geen idee, dacht dat ie van 2005 wasGeertmans schreef: 06 feb 2026, 00:41 Geweldige aankoop! Sneak preview ziet er erg fris uit, daarbij te denken dat die al een jaar of 23 oud is…
Gr Ron
- RS-Ron
Inmiddels begint plan beetje vorm te krijgen. De Basis:

Eerste stap is hem op Nederlands kenteken krijgen. Meteen wordt ook de distributie vervangen met een waterpomp met metalen schoepen. Brengt meteen wat beslismomenten met zich mee, er ligt nog een set nette snelle nokkenassen op de plank bij Auto Zagato. Tja, als alles toch los ligt…… heb ook een set CF2 spruitstukken (spruitstukken zonder kats) gevonden die zou je dan ook graag meteen meepakken als halve blok uit elkaar ligt. Dan ook meteen ECU laten herschrijven. Koppeling gaat er ook nieuw in en nieuwe rvs radiator met nieuwe koelslangen. Dan zal ook duidelijk worden of er wel of geen LSD in zit. Zo niet gaat er een Quaife in. In overleg met Tim maar eens kijken of we hem eerst met deze distributie op kenteken zetten, en als alle onderdelen binnen zijn in 1x aanpakken of andersom.
Velgen worden netjes opgekapt ik denk zelf een paar tintjes lichter dan deze kleur met een set verse banden, zit zelf te denken aan Bridgestone Potenza Race. Ik schors hem toch in de winter.
Ik vrees dat het een kwestie is van de inzet van de DF budget verdubbelaar, want ik wil er eigenlijk meteen een groter gasklephuis op hebben van een Porsche Cayenne in combinatie met een carbon plenum. Dan kan de ECU meteen in 1x worden herschreven en dan ben ik wel klaar wat betreft vermogen. Dat ziet er ook wel netjes uit vind ik zelf:

Dan het interieur, dat is wel redelijk klaar. Dat ga ik zelf opknappen, deurpanelen en panelen achter opnieuw bekleden met alcantara, de hemel ook in alcantara. Met een beetje mazzel heeft Auto Zagato een 147 sloper die alles heeft om mee te oefenen
Achterbank en voorstoelen gaan eruit, komt soort van constructie achterin waardoor de honden mee kunnen en twee custom made kuipstoelen van carbon. Het moet tenslotte een Stradale worden.

Geen vierpuntgordels, gewoon een standaard setje.
Standaard stuur verhuisd naar de opslag, komt gewoon sportstuur in met naafverlenger en in Italië mooie CAE shifter gevonden.

Na 21 jaar zit er her en der wel wat speling op de pook dus na schakelt het wel lekker zo’n nieuw ding.
Er zit een Japanse radio in met 4! verschillende antennes op de voorruit, geen idee hoe ik de taal moet veranderen, snap er geen jota van die teksten. Daar komt een boerenfluitjes DAB radio in, ik geef niet zo veel om een super hifi geluid in mijn auto.
De bedoeling is om hem netjes op zijn wielen te zetten met aanpassingen onder de motorkap en in het interieur, aan de buitenzijde behalve de verlaging standaard, geen Tupperware of stickers en standaard velgen, zoals deze:

Gr Ron

Eerste stap is hem op Nederlands kenteken krijgen. Meteen wordt ook de distributie vervangen met een waterpomp met metalen schoepen. Brengt meteen wat beslismomenten met zich mee, er ligt nog een set nette snelle nokkenassen op de plank bij Auto Zagato. Tja, als alles toch los ligt…… heb ook een set CF2 spruitstukken (spruitstukken zonder kats) gevonden die zou je dan ook graag meteen meepakken als halve blok uit elkaar ligt. Dan ook meteen ECU laten herschrijven. Koppeling gaat er ook nieuw in en nieuwe rvs radiator met nieuwe koelslangen. Dan zal ook duidelijk worden of er wel of geen LSD in zit. Zo niet gaat er een Quaife in. In overleg met Tim maar eens kijken of we hem eerst met deze distributie op kenteken zetten, en als alle onderdelen binnen zijn in 1x aanpakken of andersom.
Velgen worden netjes opgekapt ik denk zelf een paar tintjes lichter dan deze kleur met een set verse banden, zit zelf te denken aan Bridgestone Potenza Race. Ik schors hem toch in de winter.
Ik vrees dat het een kwestie is van de inzet van de DF budget verdubbelaar, want ik wil er eigenlijk meteen een groter gasklephuis op hebben van een Porsche Cayenne in combinatie met een carbon plenum. Dan kan de ECU meteen in 1x worden herschreven en dan ben ik wel klaar wat betreft vermogen. Dat ziet er ook wel netjes uit vind ik zelf:

Dan het interieur, dat is wel redelijk klaar. Dat ga ik zelf opknappen, deurpanelen en panelen achter opnieuw bekleden met alcantara, de hemel ook in alcantara. Met een beetje mazzel heeft Auto Zagato een 147 sloper die alles heeft om mee te oefenen

Geen vierpuntgordels, gewoon een standaard setje.
Standaard stuur verhuisd naar de opslag, komt gewoon sportstuur in met naafverlenger en in Italië mooie CAE shifter gevonden.

Na 21 jaar zit er her en der wel wat speling op de pook dus na schakelt het wel lekker zo’n nieuw ding.
Er zit een Japanse radio in met 4! verschillende antennes op de voorruit, geen idee hoe ik de taal moet veranderen, snap er geen jota van die teksten. Daar komt een boerenfluitjes DAB radio in, ik geef niet zo veel om een super hifi geluid in mijn auto.
De bedoeling is om hem netjes op zijn wielen te zetten met aanpassingen onder de motorkap en in het interieur, aan de buitenzijde behalve de verlaging standaard, geen Tupperware of stickers en standaard velgen, zoals deze:

Gr Ron
-
SlowCo
Mooie wagen en prima plannen
Veel
Veel
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Stevig projectje. Supergaaf!
- Martijn M
Mooie plannen Ron! Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
- JP
Dat wordt een serieus dagbestedings-project 
- Arthur
- Auto: Nr.52
Aardig wat plannen, succes!
-
Arthursx
Zo aardige lijst met plannen, heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Blijf vooral updaten.
Voorbumper lijkt wel een andere tint?
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Wat is het verwachte vermogen met al die aanpassingen
?
-
OnlineMartijn_bmw
Dat is een flinke lijst met plannen, stuk voor stuk gave aanpassingen 
- Paskal
- Auto: meerdere
Tof project met gave aanpassingen heb je op de planning staan 
- RS-Ron
Das wel een dingetje met die parelmoerkleur, hangt een beetje van de hoek af waaronder je kijkt.Arthursx schreef: 06 feb 2026, 13:19 Zo aardige lijst met plannen, heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Blijf vooral updaten.

Gr Ron
- RS-Ron
Geen idee, vervanging van de spruitstukken heeft, zonder remapping ], +20 PK opgeleverd op de rollenbank, maar hoe dat uitpakt met een remap, grotere throttle body, grotere MAF behuizing groter plenum en set snelle nokkenassen, zou het niet weten. Ik heb niet de illusie dat ik met een 21 jaar oude auto de gemiddelde getunede turbo of EV kan laten schrikken, los van de bij mij altijd aanwezige beperkende factor tussen de leuning en het stuur. Ik werd al blij van het feit dat ie nu al aan het gas hangt zonder enige vertraging die ik bij de Giulia en Abarth wel heb.
Gr Ron
- Tristan
Gaat ook wel wat toevoegen qua beleving. Geluid en gasreponse is wellicht nog wel belangrijker dan de laatste pk's.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Lekkere plannen!
Voor de stoelen, kijk ook eens naar de Cobra Nogaro. Wel een echte 'schaalstoel' maar waar normaal het scharnier zou zitten zijn die een stuk lager waardoor de originele 3-puntsgordel wat mooier loopt. Met zo'n Poleposition ofzo heb ik daar vaak een beetje mijn twijfels bij.
Voor de stoelen, kijk ook eens naar de Cobra Nogaro. Wel een echte 'schaalstoel' maar waar normaal het scharnier zou zitten zijn die een stuk lager waardoor de originele 3-puntsgordel wat mooier loopt. Met zo'n Poleposition ofzo heb ik daar vaak een beetje mijn twijfels bij.