Bart's gekke BMW Tik | E30 325i | E87 130i | E92 M3
- Joop
Re: Bart's gekke BMW Tik | E30 325i | E87 130i | E92 M3
Toffe M3 heb je gevonden. Erg goede kleur op de auto, met dito interieurkleur! Veel 
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Gefeliciteerd met de aankoop, wat een super gave kleurencombinatie zeg!
- Knot
Prachtige auto Bart! Niet geheel mijn combinatie maar het is een mooi contrast van kleuren in deze stelling. Het is nog best een flinke zoektocht geweest blijkt maar je hebt wel gevonden wat je zocht denk a.u.b. nog even na over de remblokken. Ik zou iets anders nemen. Verstandig dat je niet gelijk een rondje ring hebt gedaan, maar gewoon lekker in omgeving is ook genoeg lol te behalen..
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Hele mooie E92! Die kleur is echt ultiem 
-
Martin*
Hele gave M3 in een fantastische kleur.
Als je H&R te stug vindt dan zou je een KW schroefset kunnen overwegen. Vooral de Variant 3 schijnt erg goed te zijn zonder dat het oncomfortabel wordt.
Als je H&R te stug vindt dan zou je een KW schroefset kunnen overwegen. Vooral de Variant 3 schijnt erg goed te zijn zonder dat het oncomfortabel wordt.
-
OnlineBartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Bedankt voor alle leuke reacties.
Ja de wielen is voor mij nog echt een twijfel geval. Ik kijk het eerst zo nog even aan en wellicht dat ik van de zomer toch ze zilver laat spuiten.Sabberjoch schreef: 08 jan 2026, 14:52 Heel gaaf in zo'n exclusieve kleur, staat hem ook top!
Staat ook goed bij het lichte interieur.
Setje zilveren wielen zou hem ook top staan denk ik, maar zwart staat toch (hoe fout ook) wel echt goed.
Wat zou jij nemen dan? Ik ben namelijk wel erg te spreken over DS2500 onder de 130i.Knot schreef: 08 jan 2026, 20:41 ... denk a.u.b. nog even na over de remblokken. Ik zou iets anders nemen. Verstandig dat je niet gelijk een rondje ring hebt gedaan, maar gewoon lekker in omgeving is ook genoeg lol te behalen..
Ik denk dat er op termijn een tracktive set onderkomt dan behoud je ook EDC namelijk.Martin* schreef: 08 jan 2026, 22:11 Hele gave M3 in een fantastische kleur.
- Knot
Hawk HPS eerder of DS 1.11 hadden de mannen met GR86 goede ervaringen mee.
-
Zoepert
- Auto: Een stapel oude Peugeots
Zoals beloofd Bart, jij een topic, ik een account 
Mooi Beiers wagenpark heb je kerel.
Ben benieuwd of er dit jaar nog updates in zitten voor die M3.
Mooi Beiers wagenpark heb je kerel.
Ben benieuwd of er dit jaar nog updates in zitten voor die M3.
- Niels
- Auto: Prius+
Hele fraaie M3 
- RC Power
De kleur staat de M3 echt onwijs goed, ben een groot fan!
- Poseidon
Prachtige uitvoering!
- Jules_W
- Auto: BMW M2
Heerlijke M3. In die kleur schreeuwt hij wel om zilveren wielen en chrome nieren
-
Arthursx
Zag dat de BPM voor een E92 nog best hoog is via afschrijvingstabel. Heb jij 'm met taxatie ingevoerd?
-
OnlineBartMS
Nee gewoon via de afscrhijvingstabel. Het is een 2012 dus helaas geen 2007/2008 voor de rest BPM was dat gunstiger 
-
OnlineBartMS
De afgelopen tijd zijn we weer lekker bezig geweest.
De E30 325i
Van de E30 heb ik helaas nauwelijks foto’s gemaakt tijdens het sleutelen, maar inmiddels zit de buitenkant zo goed als helemaal in elkaar. Ook het deurslot aan de linkerkant zit er weer in. Wat een gepriegel is dat trouwens, zo’n slot met centrale vergrendeling in die deur krijgen.
Komend weekend pakken we de andere kant aan.
Gisteren heb ik het interieur gereinigd met een extractiereiniger. Er kwam verrassend veel viezigheid uit. Niet zo gek natuurlijk: dat interieur is in bijna veertig jaar waarschijnlijk nog nooit echt gewassen. Het zweet van de eerste Duitse eigenaar zal er nog wel in hebben gezeten.
Op deze foto kan je het kleurverschil wel zien, de zitting is gereinigd en de leuning nog niet.

De E87 130i
De 130i tokkelt lekker door en hier heb ik gisteren de zomerset er maar weer onder gegooid. Wat een verschil in rijgedrag tussen de stugge zomerband in 18 inch of de zachte winterband in 17 inch. We kunnen weer lekker sturen
. Verder zit een oliebeurt er weer aan te komen, Begin Mei is het weer 1 jaar geleden en +- 10k kilometers.
De E92 M3
Toen de auto de stalling in ging had ik nog geen goede druppellader bij de hand dus eerst maar eens een nieuwe CTEK NXT 5.0 gekocht.

Bij het eerste goede weer de auto kort uit de stalling en hem eens goed gewassen. Om voor te bereiden om de auto te gaan polijsten en coaten. Altijd fijn om een goede prewash op een auto te spuiten. Forumvriend NickM5 had een nieuwe hogedrukspuit gekocht dus die konden we meteen ook testen. Het foam kanon werkte meer dan prima op deze hogedrukspuit.

En weer mooi schoon
.

Daarna de auto binnen gezet en de winterset van Nick zijn M5 eronder gegooid zodat ik de wielen goed kon schoonmaken ook aan de binnenkant en kon gaan coaten met Qjutsu wheel coat deze had ik met black friday eens gekocht om te proberen dus die kon ik voor de M3 mooi gebruiken. Ook heb ook voor vriendin lief de velgen gecoat aangezien die nog in nieuwstaat zijn en ze er ook zuinig op is. Dan kan ik mooi kijken hoelang het blijft zitten op een Daily.

Inmiddels ook al de 1e stap van het 3 staps polijsten afgerond. Hopelijk komende week ook klaar met 2 en 3 zodat we hem in de glascoating kunnen zetten. Ik heb CarPro D.Quartz Go gekocht voor de lak en CarPro D.Quartz GForce voor het glas. Gisteren de ruiten alvast goed gereinigd en in de coating gezet. De voorruit 2 lagen en de overige ruiten 1 laag de voorruit doe je 2 lagen omdat die meer slijt door de ruitenwissers.

Al met al weer wat afgevinkt, hopelijk kan ik snel weer met de M3 en de E30 de weg op want het weer is wel erg lekker en baal stiekem toch een beetje dat ze beide nu stil staan.
De E30 325i
Van de E30 heb ik helaas nauwelijks foto’s gemaakt tijdens het sleutelen, maar inmiddels zit de buitenkant zo goed als helemaal in elkaar. Ook het deurslot aan de linkerkant zit er weer in. Wat een gepriegel is dat trouwens, zo’n slot met centrale vergrendeling in die deur krijgen.
Komend weekend pakken we de andere kant aan.
Gisteren heb ik het interieur gereinigd met een extractiereiniger. Er kwam verrassend veel viezigheid uit. Niet zo gek natuurlijk: dat interieur is in bijna veertig jaar waarschijnlijk nog nooit echt gewassen. Het zweet van de eerste Duitse eigenaar zal er nog wel in hebben gezeten.
Op deze foto kan je het kleurverschil wel zien, de zitting is gereinigd en de leuning nog niet.

De E87 130i
De 130i tokkelt lekker door en hier heb ik gisteren de zomerset er maar weer onder gegooid. Wat een verschil in rijgedrag tussen de stugge zomerband in 18 inch of de zachte winterband in 17 inch. We kunnen weer lekker sturen
De E92 M3
Toen de auto de stalling in ging had ik nog geen goede druppellader bij de hand dus eerst maar eens een nieuwe CTEK NXT 5.0 gekocht.

Bij het eerste goede weer de auto kort uit de stalling en hem eens goed gewassen. Om voor te bereiden om de auto te gaan polijsten en coaten. Altijd fijn om een goede prewash op een auto te spuiten. Forumvriend NickM5 had een nieuwe hogedrukspuit gekocht dus die konden we meteen ook testen. Het foam kanon werkte meer dan prima op deze hogedrukspuit.

En weer mooi schoon

Daarna de auto binnen gezet en de winterset van Nick zijn M5 eronder gegooid zodat ik de wielen goed kon schoonmaken ook aan de binnenkant en kon gaan coaten met Qjutsu wheel coat deze had ik met black friday eens gekocht om te proberen dus die kon ik voor de M3 mooi gebruiken. Ook heb ook voor vriendin lief de velgen gecoat aangezien die nog in nieuwstaat zijn en ze er ook zuinig op is. Dan kan ik mooi kijken hoelang het blijft zitten op een Daily.

Inmiddels ook al de 1e stap van het 3 staps polijsten afgerond. Hopelijk komende week ook klaar met 2 en 3 zodat we hem in de glascoating kunnen zetten. Ik heb CarPro D.Quartz Go gekocht voor de lak en CarPro D.Quartz GForce voor het glas. Gisteren de ruiten alvast goed gereinigd en in de coating gezet. De voorruit 2 lagen en de overige ruiten 1 laag de voorruit doe je 2 lagen omdat die meer slijt door de ruitenwissers.

Al met al weer wat afgevinkt, hopelijk kan ik snel weer met de M3 en de E30 de weg op want het weer is wel erg lekker en baal stiekem toch een beetje dat ze beide nu stil staan.