Ik zag ergens in een reel voorbijkomen dat met DAMPING op '100' en je laat 't stuur los/je komt in 't gras ernaast de auto stoicijns rechtuit blijft rijden. Zet je DAMPING op ZERO dan klapt 't stuur alle kanten op als je 'm loslaat, bij wijze van spreken. Hij wil naar center toe. En van asfalt naar gras is schuddend zegmaar.
Nu was de vraag: Wat hebben jullie liever qua damping , 100 of zero.
Ik iig zei: dichter naar zero, al houd ik niet van die terugslagen naar center in het wiel.
En ik zei dat een real life steering wheel géén FFB heeft. Met 'n smiley. Maar wel gemeend.
Poppen aan 't dansen, twee Amerikaantjes: I have a real sportscar. You couldn't be more wrong. En : Then show me your real life steering wheel wobbling. We'll wait... en dat soort arrogante uitspraakjes, heb 'm even een driftfilmpje van mij in de 1M op Zandvoort getoond. LOL
Torquesteer in een FWD is géén FFB, powersteering ook niet.
Toen haalde eentje bakzeil: FFB is interchangeable with the steeringrack of a real car.
Dat wist ik zo net nog niet. In simracing(buiten die schuddende rigs) is het enige wat je voelt en wat iets doet, de FFB en jouw visuele interactie met wat je dus ziet op 't scherm. Die twee dingen. De feel van het simstuur en je ogen die registreren wat er gebeurt.
In een real life auto voel je 'alles'en ook aan je kont wat een auto kan doen. Je hebt meer zintuigen. Maar die zitten niet als zodanig in 't stuurwiel. Die dan wel weer naar center wil , maar dat is een geometrisch verhaal.
https://www.reddit.com/r/simrally/comme ... acing_ffb/
I’ve been rallying last week and it was just amazing. Never did it before, so I was excited how the feeling on the wheel would compare to a simracing wheel. I was shocked how little information you get from the wheel in the real rallycar. It was like wheelbase set to 5nm, 900degrees angle, and a lot of smoothing