
Motor VS Auto.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
is al goed, met een auto kun je makkelijk harder door een bocht da's waar, maar 'motorrijders'denken daar vaak anders over, klaverbladen, combis:Vaak wordt 't niks. Ik heb 't hier niet over Fabian. Maar een man op een motor tov een man in een sneller auto. Dan kan ik Andre er ook wel bij gaan roepen. 

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Helemaal mee eens. En nu wordt ik toch echt zenuwachtig als ik geen backing krijg van Fabian met een aantal goede verhalen en harde cijfers
Ik heb net even zitten googlen, maar kom niet snel maximale laterale g-krachten tegen voor straatmotoren. Ik denk dat die ook rond de 1g liggen, net als een sportieve auto.
Welke biker hier weet die waardes te vinden?

Ik heb net even zitten googlen, maar kom niet snel maximale laterale g-krachten tegen voor straatmotoren. Ik denk dat die ook rond de 1g liggen, net als een sportieve auto.
Welke biker hier weet die waardes te vinden?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Rob Schouten schreef:Duidelijk tochwend·baar (bn.)
1 goed te wenden
Praktisch elke motor kan straatje keren in één keer, knappe auto die dat na doet.wen·den [2] (ov.ww.)
1 een andere richting geven, van richting veranderen => draaien, keren
Snelle uitwijkactie op de snelweg, dan heb je een ander verhaal, dat is met een auto "makkelijker", met een motor heeft bijv. ook nog de versnelling waarin je rijdt invloed e.d.
Bij moderne motoren en auto's schat ik dat er niet zoveel verschil in wendbaarheid zit, het is alleen makkelijker om bij auto's dat eruit te halen.
Zoals al aangehaald, hoe krapper de bochten, hoe meer voordeel een auto heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMeinders, Forza, Geertmans, Gisae, Google Adsense [Bot], HarryC, JvH, Spinazie, Ti-Tourist (Erik), WillemBoer en 7 gasten