Aanschaftips Audi RS4 biturbo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Aanschaftips Audi RS4 biturbo

Bericht door DF-user-278 » 03 nov 2007, 17:02

Waar op te letten bij aanschaf van een RS4 biturbo? M.a.w wat zijn de zwakke punten vd auto? Heb er vandaag eentje bekeken maar die had al nieuwe turbo's na 68000km. Ga er eentje zoeken die minder dan een ton heeft gelopen zowiezo.

Graag advies! :)

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 03 nov 2007, 18:24

Turbo's zijn inderdaad een zwak punt. De olie leidingen zijn te dun.

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 03 nov 2007, 18:35

Remy schreef:Turbo's zijn inderdaad een zwak punt. De olie leidingen zijn te dun.

Bij de B5 RS4?? B5 S4 had dat probleem inderdaad maar zover ik weer was dat bij de RS4 wel uitgekiend.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 04 nov 2007, 10:25


Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 05 nov 2007, 09:14

Wat wil je allemaal precies weten?

Schiet maar raak.

Het olieleidingen verhaal was een issue bij de eerste S4's bij de RS4 is dat meteen al opgelost destijds dus die hebben er geen last van.

En ja het turbo verhaal: ze kunnen toch wel een hoop hebben hoor maar ALLEEN als je ze netjes op laat warmen (en natuurlijjk even na laten draaien) daarvoor heb je ook een olietemperatuurmeter in de auto.

Kilometerstand omstreeks de ton maakt echt helemaal niets uit,de blokken op zich zijn bere-sterk maar kapot kan natuurlijk alles.

Mijn blok is net uit de auto geweest en er zat na 117.000km geen zweetplekkie olie op. dat kan dus ook.

Wil je meer weten hoor ik het wel.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 nov 2007, 09:36

Bij dit soort auto's is een goed onderhoudsverleden een must. Dealeronderhouden en moet voorzien zijn van alle stempels etc. Anders laten staan.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 05 nov 2007, 10:21

Tristan schreef:Bij dit soort auto's is een goed onderhoudsverleden een must. Dealeronderhouden en moet voorzien zijn van alle stempels etc. Anders laten staan.
Dat is natuurlijk les een..daar ga je al vanuit.

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 05 nov 2007, 19:03

Olieleidingen te klein ?
Dat moet dan wel heeeel klein geweest zijn :)
Op mijn turbo zit een restrictie naar ongeveer 0.8 mm waar de olie door gaat.
Als je een RS4 wilt kopen vraag dan gewoon even de historie op bij de dealer waar hij te koop staat .
Het mooiste is nog een RS4 met A-Selectie.
Als je gaat rijden met een RS4 waar de Turbo's van fluiten is niet goed.
Verder even goed de versnellingsbak in de gaten houden op krassen in de 2 en jankende geluiden (lagers)
Even vragen of de auto getuned is en door wie.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 06 nov 2007, 18:39

YUP!

En 535d? ben je dr al uit?

PS zo hoort ie te klinken..... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=n-LElSXie5I
Laatst gewijzigd door Marc R op 07 nov 2007, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 07 nov 2007, 08:04

Misschien een RS4 met vervangen motorblok+turbo's iets voor je ;) De mijne is evt te koop maar hoeft niet per definitie weg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Google [Bot], JdvPolo en 2 gasten