Graag advies!
Aanschaftips Audi RS4 biturbo
-
DF-user-278
Aanschaftips Audi RS4 biturbo
Waar op te letten bij aanschaf van een RS4 biturbo? M.a.w wat zijn de zwakke punten vd auto? Heb er vandaag eentje bekeken maar die had al nieuwe turbo's na 68000km. Ga er eentje zoeken die minder dan een ton heeft gelopen zowiezo.
Graag advies!
Graag advies!
-
Pascal
Hier staan een aantal punten: http://www.rs246.com/index.php?name=PNp ... ic&t=47136
-
Marc R
Wat wil je allemaal precies weten?
Schiet maar raak.
Het olieleidingen verhaal was een issue bij de eerste S4's bij de RS4 is dat meteen al opgelost destijds dus die hebben er geen last van.
En ja het turbo verhaal: ze kunnen toch wel een hoop hebben hoor maar ALLEEN als je ze netjes op laat warmen (en natuurlijjk even na laten draaien) daarvoor heb je ook een olietemperatuurmeter in de auto.
Kilometerstand omstreeks de ton maakt echt helemaal niets uit,de blokken op zich zijn bere-sterk maar kapot kan natuurlijk alles.
Mijn blok is net uit de auto geweest en er zat na 117.000km geen zweetplekkie olie op. dat kan dus ook.
Wil je meer weten hoor ik het wel.
Schiet maar raak.
Het olieleidingen verhaal was een issue bij de eerste S4's bij de RS4 is dat meteen al opgelost destijds dus die hebben er geen last van.
En ja het turbo verhaal: ze kunnen toch wel een hoop hebben hoor maar ALLEEN als je ze netjes op laat warmen (en natuurlijjk even na laten draaien) daarvoor heb je ook een olietemperatuurmeter in de auto.
Kilometerstand omstreeks de ton maakt echt helemaal niets uit,de blokken op zich zijn bere-sterk maar kapot kan natuurlijk alles.
Mijn blok is net uit de auto geweest en er zat na 117.000km geen zweetplekkie olie op. dat kan dus ook.
Wil je meer weten hoor ik het wel.
-
woutje
Olieleidingen te klein ?
Dat moet dan wel heeeel klein geweest zijn
Op mijn turbo zit een restrictie naar ongeveer 0.8 mm waar de olie door gaat.
Als je een RS4 wilt kopen vraag dan gewoon even de historie op bij de dealer waar hij te koop staat .
Het mooiste is nog een RS4 met A-Selectie.
Als je gaat rijden met een RS4 waar de Turbo's van fluiten is niet goed.
Verder even goed de versnellingsbak in de gaten houden op krassen in de 2 en jankende geluiden (lagers)
Even vragen of de auto getuned is en door wie.
Dat moet dan wel heeeel klein geweest zijn
Op mijn turbo zit een restrictie naar ongeveer 0.8 mm waar de olie door gaat.
Als je een RS4 wilt kopen vraag dan gewoon even de historie op bij de dealer waar hij te koop staat .
Het mooiste is nog een RS4 met A-Selectie.
Als je gaat rijden met een RS4 waar de Turbo's van fluiten is niet goed.
Verder even goed de versnellingsbak in de gaten houden op krassen in de 2 en jankende geluiden (lagers)
Even vragen of de auto getuned is en door wie.
-
Marc R
YUP!
En 535d? ben je dr al uit?
PS zo hoort ie te klinken.....
http://www.youtube.com/watch?v=n-LElSXie5I
En 535d? ben je dr al uit?
PS zo hoort ie te klinken.....
http://www.youtube.com/watch?v=n-LElSXie5I
Laatst gewijzigd door Marc R op 07 nov 2007, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
René130i