Assetto Corsa EVO

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Assetto Corsa EVO

Bericht door Mark 320iS » 08 jan 2026, 13:33

Ben nu lekker aan het racen, leuk hoor! Bevalt me goed :-). De laatste dagen in de avond wat van die daily races gedaan: M2 CS Racing op Suzuka en de MX-5 op Brands Hatch en Oulton Park. Soms is het echt een botsfestijn hoor… Gisteravond kon je op Suzuka beter gewoon als laatste starten en 100 meter achter iedereen blijven in de eerste drie bochten. Dan pakte je vanzelf 5 à 6 plekken. Had me één keer netjes als derde gekwalificeerd, word ik er in bocht 1 uitgekegeld… lekker dan! 😅 Maar, mijn rating begint nu weer langzaam te stijgen naar het startniveau ;-).

Waar en hoe racen jullie online? Nog tips?

En is er een plek waar je gratis setups kan vinden voor diverse auto's? Heb geen zin om daar ook weer een betaald abonnementje voor af te sluiten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jan 2026, 15:04

Mooi Mark.
We zitten in een whatsappgroepje Sim Nerds.
André heeft dat geregeld blijkbaar. Misschien hem even een PM sturen?

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 09 jan 2026, 23:13

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2026, 07:40

Prachtig!
Maar ik wacht nog steeds met smart op GTA 6( nov '26?) :P

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2026, 10:16

Dit zijn dus die Daily Races. Ik ben wel geregisteerd maar nog nooit geprobeerd. Altijd die open servers gepakt. Mark (en die DR't vaak? ) zit nu ook in 't groepje, maar om deze draad vanwege deze excellente sim wat levendig te houden, zet ik deze hier neer:

Nu is er geen enkele hothatch in ACE currently interessant voor mij persoonlijk helaas...Heb trouwens die 488 racer nog niet eens geprobeerd bedenk ik me nu... :dood:

Maar online races kunnen zéér geinig /frusti zijn Maar de ACE straat Integrale mist grunt en is vooral onderstuurd op 't gas, ook op nat....Ze geven mij geen seat of the pants immersion ofzo:)

Maar vanochtend even een Daily Raceje denken te kunnen doen, begon 't 9:00AM, ik heb geen vrije dag vandaag helaas.

Hoe zit dat eigenlijk met die Carreer Mode? Doet iemand die hier? Tips? Ben er nu al moe van. En doet me denken aan Gran Turismo.
Met een of andere ouwe Jank Mini wat dingetjes doen zie ik nu even niet zitten :P Ik simrace al decennia. Rij 6:40ers online met traffic in de F40 LM op TF met alles uit behalve m'n sokken. Maar dat weten ze bij ACE niet, dat snap ik ook wel:)

wat een plaatje hè...
Afbeelding

skitterend en profil...
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2026, 10:46

Even kort met de 488 Challenge gereden. Lekker(motortje wel 'n high pitch, ik wil dat geluid wat romiger:))
En wát een kort stuurhuis tov een straatauto. 360 graden? LOL

Heb even een custom kleurtje in mekaar geflanst, ik vind deze kleur(schoonmoeder ligt nog in de kofferbak, sorry), bij de 60/70s Italiaanse karren altijd mooi, mag wel iets meer metallic. Dat Cote d' Azur blauw noem ik 't dan maar...als je aan 't painten bent ziet 't er wel aardig uit, ingame wat flets....wat meer oefenen met dat gepaint denk ik(Iemand tips?)

Afbeelding

En dan krijg je dit dus. Maar met de gele headlights aan(staan hier uit :zwijntje: ) vind ik dat icm met dat bovenstaande blauw skitterend:
Afbeelding

Afbeelding
EDIT 40% metalness erbij en 'n klikje donkerder? Verschil???
EDIT2 nog wat meer metallic
Afbeelding
EDIT3:
Afbeelding

Afbeelding
Minder flets vind ik.....
Het is natuurlijk totaal (nog) niet de kleur van de bovenstaande 365 :bag:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 11 jan 2026, 05:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 10 jan 2026, 20:59

Ja ik doe wat van die daily races ja. Best leuk, maar soms wordt er echt bar slecht gereden. Vandaag in die Ferrari als derde geclassificeerd op Spa, maar bij La Source leek het wel bowlen en lag ik 15e daarna bij Eau Rouge voor me weer opnieuw. Dat gebeurt echt teveel en das wel zonde.

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2026, 05:48

Ja dat valt mij ook op op public servers, vaak chaos, maar Daily Races klinkt wat serieuzer, maar kan dat dan blijkbaar nog niet waarmaken.
Ga vandaag eens kijken hoe en wat.

Career Mode iemand?

Robin

Bericht door Robin » 17 jan 2026, 13:23

Plaats reactie