Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 nov 2007, 13:24

@ wouter81:
is electronisch, niet mechanisch, zal wel wat drift/slip/sperwerking toelaten, maar niet op de normale/echte manier. Binnenkort rijden we ermee en ik denk dat 't niet is zoals men suggereert, dat 't de boel knijpt ofzo....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2007, 15:03

Starred: met respect, maar deze post van jou is echt hele oude informatie. Het M-pakket is al 2,5 jaar leverbaar op de 1-serie en was altijd standaard met 17" 207M spaak geleverd dus wat een onzin bericht zeg. Voor EUR 850 heb je de 208M design.

Dit is dus op de coupe niet veranderd. Het plaatje is ook zeker 3 maanden oud en al eerder voorbijgekomen. Alleen andere voorbumpers op de 135i omdat die bij het met M-pakket geen mistlampen heeft, op de andere modellen wel. En bovendien is 208M niet standaard leverbaar op de coupe, daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.

Kortom, oud nieuws. En het nieuws dat wel nieuw is (zoals ik net schreef) staat er niet eens bij :?

En bovendien is er wel sprake van een verrassing, omdat het M-pakket op de 123d 'maar' EUR 2800 kost en das zeker wel een grote verrassing !


(PS ik kraak jou niet af, maar omdat jij dit bericht nu plaatst, dont shoot the messenger zou je normaal zeggen :) )

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 21:57

Testbericht 135i coupe van AutoZine (PDF): http://www.autozine.nl/text/588.pdf

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 06 nov 2007, 22:11

mag ik een emmer?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 22:12

Lekker niets zeggend testberichtje hè?

Ik heb nog geen fatsoenlijk testbericht gevonden; wie wel?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 22:17


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 22:29

Nog een tweetal Carros en Auto Internationaal

AutoInternationaal
Carros schreef: BMW 135i COUPE
Pocket GT
Door alle aandacht voor de schone EfficientDynamics-modellen, is de vraag gerechtvaardigd of de M in BMW voortaan voor Milieu staat. De nieuwe 135i Coupé moet onze twijfels wegnemen.

Hoewel de eerste meters met de 1 Serie Coupé gepland stonden op het Zweedse eiland Gotland, vond de persconferentie plaats in het ecobewuste Kopenhagen. BMW scoort met zijn EfficientDynamics programma. Dankzij slimme toevoegingen als een automatische start-stop functie, een remsysteem dat remenergie hergebruikt en elektrische stuurbekrachtiging, heeft het sportiefste merk van de Grote Duitse Drie nu ook ineens de grootste selectie A-, B- en C-labels. Waaronder ook de viercilindervarianten van de nieuwe ‘Einser’ Coupé. BMW is trots op de vele gelijkenissen tussen de 1 Coupé en zijn geestelijk voorvader, de 2002. Saillant detail is echter dat het topmodel van de ‘02’, de roemruchte 2002 Turbo (170 pk, 0-100 km/h in 6,9 sec.) ten onder ging aan de oliecrisis van ’73 …

Dwars
En juist met de verre nazaat van die 2002 Turbo, de 135i Coupé, gaan we nu dwars op Gotland, een heerlijk nieuw circuit waarvan het asfalt amper is uitgehard. De fantastisch klinkende twin turbo zespitter, die we al kennen uit de 3 Serie, verrast opnieuw met zijn eindeloze acceleratievermogen en totale gebrek aan aarzeling. De kleine turbo begint al vanaf 700 toeren druk op te bouwen, waarna zijn grote broer vanaf 1.500 omwentelingen begint mee te blazen. Het resultaat is een Tafelberg aan koppel, waardoor we de zesbak bocht na bocht in zijn drie kunnen laten. Het standaard M-onderstel van deze 135i is meer dan geweldig voor de openbare weg. Een prachtige balans, veel feedback en voldoende speelruimte op de limiet.
Voor circuitgebruik zijn de remmen iets te fadinggevoelig, maar soi. Minder onomstreden is het design. Ook wij waren sceptisch over de foto’s, maar in realiteit oogt hij als een pocket GT (hij is 22 cm korter dan een 3 Coupé). Het M Sportpakket van de 135i, met wildere bumpers en spoilerrand, staat hem buitengewoon goed. BMW bouwt dus nog steeds coupes zoals ze bedoeld zijn, maar maakt het ons niet makkelijk. Voor ruim zeven mille meer staat er namelijk ook een 335i Coupé voor de deur.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2007, 22:34

Saillant detail is echter dat het topmodel van de ‘02’, de roemruchte 2002 Turbo (170 pk, 0-100 km/h in 6,9 sec.) ten onder ging aan de oliecrisis van ’73
Mischien gaan we nu wel ten onder aan een nieuwe olie crisis.....................las net een vat voor $97,-- :shock:

Komt dat ding weer niet uit de verf, wat een timing zeg........................ :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 22:37

Is dat niet met alle (super)sportwagens of ander sportief en snel spul gebeurd?

de diverse merken weten zo'n auto altijd of in een oliecrisies of in een economische depressie te introduceren... :? :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 23:03

1 serie coupe is nu ook samen te stellen op bmw.nl

135i naar mijn smaak zou me 65.500 kosten, je krijgt er een werkelijk een gave bak voor, maar als je er dan weer aan denkt dat het 'maar' een 1 is. Ach jah.

M-pakket
Zwart (wit in december)
Terra
M-pakket
High exe
Xenon
Getint glas achter
Hifi Profi
Ledensteunen
Niet-rokers uitvoering
Schuif/kantel

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 23:17

Een vol optie (echt iedere kostenverhogende optie gekozen) 135i kan €72500,- kosten :shock:

Dat is echt serieus geld dus.

Eigenlijk is de 135i coupe met High Exec en Xenon verlichting en lederen bekleding eigenlijk al af (wat mij betreft).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 23:20

65000 is een bizar hoog bedrag.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 23:23

Het is maar net wat je er allemaal in wilt hebben. Mijn 3tje zat ook gewoon op de 80k.

Als ik een 335i als daily zou kopen dan moet al die meuk er gewoon in, en dan heb ik nog geeneens het navi systeem aangevinkt. Ik wacht wel lekker op de tti, dat ding lijkt me echt vreselijk kick

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 23:23

Idd, dit soort prijzen gaat er zeker hier in NL voor zorgen dat de 135i een zeldzaamheid blijft. Zelfs de kans dat we nog 120d of 123d coupe zien zal klein zijn, de meeste mensen zullen toch het stapje wagen naar de 3er coupe.
Laatst gewijzigd door Joop op 06 nov 2007, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 nov 2007, 23:24

Francisco schreef:mag ik een emmer?
En dan ga je dít er mee doen?
http://www.yourfileupload.com/video/vie ... 9c25a88b15

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 23:25

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 23:26

Wat voor mij wel mee speelt. De enige motor die ik gaaf vind in een 3 is de x35. Moest ik nou bijvoorbeeld diesel rijden dan had ik wel een 123d coupe uitgezocht, ookal word die motor straks ook in de 3 geleverd.

325 en zelfs de 330 vind ik niet bijzonder in de E90/E92. Dan zou ik direct omlaagschakelen naar de 1.

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 nov 2007, 23:28

Sander Spoolder schreef:Wat voor mij wel mee speelt. De enige motor die ik gaaf vind in een 3 is de x35. Moest ik nou bijvoorbeeld diesel rijden dan had ik wel een 123d coupe uitgezocht, ookal word die motor straks ook in de 3 geleverd.

325 en zelfs de 330 vind ik niet bijzonder in de E90/E92. Dan zou ik direct omlaagschakelen naar de 1.

+1

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 06 nov 2007, 23:47

Joop schreef:Een vol optie (echt iedere kostenverhogende optie gekozen) 135i kan €72500,- kosten :shock:

Dat is echt serieus geld dus.

Eigenlijk is de 135i coupe met High Exec en Xenon verlichting en lederen bekleding eigenlijk al af (wat mij betreft).
Voor minder kun je inderdaad ook wel een mooie 135i samenstellen.

Voor de non-leasers die zelf de auto aanschaffen heeft de 135i mijn inziens het meest te duchten van een jong gebruikte 335i Coupé. Als leaser heb je die keuze echter niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 23:52

ik ben altijd snel klaar met opties.

18 inch
zwarte hemel
sportstuur
sportstoelen
xenon
stof/leer of indien niet mogelijk leer
en een sportpaketje, meestal in de vorm van sportieve accenten (indien dit een optie is)

Voor de rest heb ik er eigenlijk geen geld voor over, hoewel ik die usb stick optie wel een leuk extraatje vind, geen gekut meer met CD's

Tom
Berichten: 22489
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 nov 2007, 23:56

Het scheelt dat de hogere modellen een betere uitrusting hebben. Dan is dat lijstje zoals Rico heeft inderdaad wel voldoende.
Bij een lager gemotoriseerd model moet je vaak flink wat bijvinken wil het wat worden.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 07 nov 2007, 00:03

Nee robin. Dit bedoel ik ermee. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Yya30fs-ZdQ

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 11:17

Rico v Velzen schreef:ik ben altijd snel klaar met opties.

18 inch
zwarte hemel
sportstuur
sportstoelen
xenon
stof/leer of indien niet mogelijk leer
en een sportpaketje, meestal in de vorm van sportieve accenten (indien dit een optie is)

Voor de rest heb ik er eigenlijk geen geld voor over, hoewel ik die usb stick optie wel een leuk extraatje vind, geen gekut meer met CD's
Ja laten we nu aub niet gaan klooien met die prijzen. Ieder kan kiezen wat ie zelf wil. Wat Rico wil is ALLEMAAL standaard opd e 135i, alleen xenon er nog bij.

Das dus "maar" 51k !

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 11:19

klopt, zal ook wel genoeg zijn idd.

Wel flauw dat Xenon weer niet standaard is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 13:26

Sander Spoolder schreef:Wel flauw dat Xenon weer niet standaard is.
flauw? waardeloos gewoon ... maar ja ... dan was je echt helemaal klaar geweest en hóórt standaard op 135i met m-pakket te zijn. Trouwens, gelet op de prijs en package van M-pakket had het altijd erbij moeten horen, de voorkant sméékt er gewoon om.

Op de 3-coupe is het ook niet voor niks standaard.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], wackywim en 12 gasten