Het grote Mitsubishi Lancer Evolution X topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 06 okt 2007, 09:45

Stéphane schreef:Ik las in de Autovisie dat hij nu ook een semi-automatische sequentiële bak heeft met 2 koppelingen. Schijnt waanzinnig snel te schakelen.
Dat vind ik persoonlijk wel weer een pluspunt eigenlijk.
Hmmm, dan moet ik er eerst maar eens mee gereden hebben. Op dit moment zeg ik dat een Evo gewoon altijd handgeschakeld MOET zijn! Er zijn maar weinig robotbakken die rijplezier toevoegen aan een auto...

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 06 okt 2007, 09:58

De RS krijgt een gewone handbak :wink: ,en bij de GSR kun je die ook als optie kiezen;die heeft 5 verzetten ipv de 6 van de double clutch-bak.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 15 okt 2007, 10:57


Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 15 okt 2007, 20:45

Doe u die maar, strikje is niet nodig, uitleg is niet nodig, gewoon sleutel geven, NU :-)

Mark.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 15 okt 2007, 21:04

Tot op heden zegt iedere test van de Evo X en de nieuwe STI dat de STI veel meer hardcore is.

Evo X schijnt zachter en meer comfortabel gemaakt te zijn voor een breeder publiek. Nog altijd beresnel, maar niet meer zo puur. De STI blijft dat veel meer. "Zeggen ze".

Ben benieuwd tot de bladen waar ik enige waarde aan hecht hun handen op beide autos krijgen. 8)

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 15 okt 2007, 21:11

Zo in het wit komen die lompe spiegels wel erg uit...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 okt 2007, 14:04

daarom zwart. eu regels.


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 okt 2007, 11:03

echt een kicke ding.

lekker weer die een beetje die neus van de jaren 90 Galant!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 okt 2007, 11:43

niet mijn ding...en zeker niet dat wat ie destijds overbracht in de vorm van de Evo 5<>6,5

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 30 okt 2007, 13:30

Zo die is echt mega gaaf. Doe maar in het wit !

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 okt 2007, 14:07

Elsewhere, talking to some of the Japanese car hacks who have already driven both the Evo X and WRX STI, they all agreed that, while the Evo is the prettier car, the Sub is faster and much easier to drive. They say the Mitsu feels more complicated and fiddly next to the STI.
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/3549/x1wl1.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/3640/x2fe5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/1682/x3kx8.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/5739/x4tb0.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/3083/x5um4.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/6928/x6vb2.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/9304/x7sg1.jpg[/img]
[img:800:600]http://img80.imageshack.us/img80/1948/x8jc7.jpg[/img]
[img:800:600]http://img80.imageshack.us/img80/9225/x9it5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/2123/x10gh9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/338/x11vz1.jpg[/img]
This was the manual transmission GSR model. Overall impression was that it was a lot nicer than I expected. The car feels bigger in every dimension though. The wheel wells seem to swallow up the 18” 245’s, and I think the car would look 10 times better with a good stance and 19’s. The stock 18” wheels are extremely nice, but look a little small with the new sheet metal. The front brakes looked immense compared to the STi. Not sure the exact specs but the rotors are massive. The rear of the car looked great. The rear wheel arches looked a lot better in person, and seem to be pretty wide. I’m almost certain you can fit wider grips under there. The front of the car did have a familiar feeling of a Volvo, but that’s not a bad thing at all. I can see how the right stance on this car would look menacing from the front.

Inside was fairly spartan I thought, but nice. Seats were great. Not sure what we’ll get in the US, but these were pretty good for stock, and didn’t leave me wanting to change them like I would in the STi. Having said that, I liked the new STi interior better. Felt more “solid” I thought.

Overall impression was that it was very nice…
Zelfde gozer is toen naar de overkant gelopen en een Subaru dealer binnen gegaan waar de STI al stond.
Verslag daarvan staat in het STI draadje...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 okt 2007, 15:54

Tellerschaalverdeling:

0-20-40-60-80-100-120-150-180-210-240-270-300

Die Japanners zijn ook een stelletje trieste na-apers zeg, niet zelf nadenken en concluderen dat het lelijk is. Waarom iets wat lelijk is imiteren ?? Jammer zeg ...

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 16:09


indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 06 nov 2007, 16:37

Macboy schreef:Tellerschaalverdeling:

0-20-40-60-80-100-120-150-180-210-240-270-300

Die Japanners zijn ook een stelletje trieste na-apers zeg, niet zelf nadenken en concluderen dat het lelijk is. Waarom iets wat lelijk is imiteren ?? Jammer zeg ...
Waar slaat dat nou op? :?

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 06 nov 2007, 19:16

X ziet er wel super uit!

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 nov 2007, 19:28

Ja ik vind em ook echt super! De Evo was altijd al wat mooier dan de Impreza maar die afstand is nu echt stukken groter geworden, flinke stap vooruit zo.
Die versnellingsbak (DSG-achtig) schijnt ook prima te zijn als ik de eerste tests zo lees.
Zou em nog steeds zelf niet kopen maar qua looks echt een auto met de juiste uitstraling 8)

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 19:52

Macboy schreef:Tellerschaalverdeling:

0-20-40-60-80-100-120-150-180-210-240-270-300

Die Japanners zijn ook een stelletje trieste na-apers zeg, niet zelf nadenken en concluderen dat het lelijk is. Waarom iets wat lelijk is imiteren ?? Jammer zeg ...
Ik weet dat je voor interieurs gaat, maar deze begrijp ik niet helemaal.

De nieuwe Impreza STI zou trouwens over de 300pk moeten gaan met een lager drooggewicht. Ofwel, lichter dan de Exo X en meer vermogen in huis dan de Evo X.
Die auto is al getest op de Nürburgring en was significant sneller dan de eerdere STI's (die reden 8:36). Volgens Subaru zou daarmee het Evo-tijdperk afgelopen moeten zijn. Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 nov 2007, 20:09

Ze zeggen zoveel, tests zullen het uitwijzen denk ik.
Maar er is nog meer aan rijden dan de snelste cijfers neerzetten.
De langzaamste kan ook degene zijn waarmee je de grootste fun hebt.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 nov 2007, 20:14

Ik vind 'm wat log ogen. Naar mijn smaak heeft ie een te hoge koets. In de test van Best Motoring heb je niet echt het idee van jee wat een auto. Een opvolger moet de lat imho altijd verder kunnen zetten. En bij deze heb ik dat gevoel niet. Eerder andersom.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 20:15

Mustafa al-Sahaf schreef: De nieuwe Impreza STI zou trouwens over de 300pk moeten gaan met een lager drooggewicht. Ofwel, lichter dan de Exo X en meer vermogen in huis dan de Evo X.
Die auto is al getest op de Nürburgring en was significant sneller dan de eerdere STI's (die reden 8:36). Volgens Subaru zou daarmee het Evo-tijdperk afgelopen moeten zijn. Wat denken jullie?
Ik denk ook dat het Evo tijdperk voorbij is. De STI is hem voorbij beter gezegd.

Lager gewicht, meer gericht op performance dan de Evo zullen de doorslag geven... denk ik

Ik vind die voorkant van de Evo helemaal geweldig overigens, achterkant minder...

Maar ik vind de STI ook bijzonder geslaagd. Ik ben een van de weinigen, op Subaru forums word ze behoorlijk afgekraakt maar met andere achterlichten en misschien een enkele uitlaat aan beide kanten en ik vind het prachtig. 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 20:15

Bij deze wagens boeit het allemaal niet zo hoeveel pk's er standaard onder de kap liggen. Bij deze auto's draait het allemaal om de diffs en het tuningpotentieel want eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 word allemaal getuned. Dan is het verschil tussen de STI en de EVO al snel te verwaarlozen.

Een ander punt wat zeker een rol gaat spelen is het uiterlijk. Altijd waren de 2 kemphanen 5drs sedans, op een enkeling na (3drs GTT). Nu heeft Subaru een duidelijke keuze gemaakt om een hatchback neer te zetten, maar ik heb al erg veel mensen gesproken die ten eerste gewoon de ruimte van een sedan nodig hebben. Ten tweede zijn er heel veel mensen die de nieuwe STI gewoonweg lelijk vinden, ook al issie nog redelijk dik te maken met een paar tweaks.

De EVO gaat op dezelfde manier door, en is op zijn manier ook een heel apart vormgegeven wagen.

Ieder zijn eigen mening, maar van de twee koos ik voor de EVO.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 20:22

Over tunen gesproken, ik ben benieuwd of die DSG achtige bak van de nieuwe Evo sterk genoeg is om al het geweld aan te kunnen...

Of dat ze toch allemaal aan de 5 bak moeten :?

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 06 nov 2007, 20:35

Die witte EVO X is de eerste die ECHT mooi is, eerder had ik steeds zoiets van; laat maar/mij niet gezien/ik sla een keer over/etc.


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten