Hmmm, dan moet ik er eerst maar eens mee gereden hebben. Op dit moment zeg ik dat een Evo gewoon altijd handgeschakeld MOET zijn! Er zijn maar weinig robotbakken die rijplezier toevoegen aan een auto...Stéphane schreef:Ik las in de Autovisie dat hij nu ook een semi-automatische sequentiële bak heeft met 2 koppelingen. Schijnt waanzinnig snel te schakelen.
Dat vind ik persoonlijk wel weer een pluspunt eigenlijk.
Het grote Mitsubishi Lancer Evolution X topic
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Tot op heden zegt iedere test van de Evo X en de nieuwe STI dat de STI veel meer hardcore is.
Evo X schijnt zachter en meer comfortabel gemaakt te zijn voor een breeder publiek. Nog altijd beresnel, maar niet meer zo puur. De STI blijft dat veel meer. "Zeggen ze".
Ben benieuwd tot de bladen waar ik enige waarde aan hecht hun handen op beide autos krijgen. 8)
Evo X schijnt zachter en meer comfortabel gemaakt te zijn voor een breeder publiek. Nog altijd beresnel, maar niet meer zo puur. De STI blijft dat veel meer. "Zeggen ze".
Ben benieuwd tot de bladen waar ik enige waarde aan hecht hun handen op beide autos krijgen. 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... Mini7L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... Mini9L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini10L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini11L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... Mini4L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... Mini9L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini10L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini11L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images.worldcarfans.com/articles ... Mini4L.jpg[/img]
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/3549/x1wl1.jpg[/img]Elsewhere, talking to some of the Japanese car hacks who have already driven both the Evo X and WRX STI, they all agreed that, while the Evo is the prettier car, the Sub is faster and much easier to drive. They say the Mitsu feels more complicated and fiddly next to the STI.
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/3640/x2fe5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/1682/x3kx8.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/5739/x4tb0.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/3083/x5um4.jpg[/img]
[img:800:600]http://img84.imageshack.us/img84/6928/x6vb2.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/9304/x7sg1.jpg[/img]
[img:800:600]http://img80.imageshack.us/img80/1948/x8jc7.jpg[/img]
[img:800:600]http://img80.imageshack.us/img80/9225/x9it5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/2123/x10gh9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img88.imageshack.us/img88/338/x11vz1.jpg[/img]
Zelfde gozer is toen naar de overkant gelopen en een Subaru dealer binnen gegaan waar de STI al stond.This was the manual transmission GSR model. Overall impression was that it was a lot nicer than I expected. The car feels bigger in every dimension though. The wheel wells seem to swallow up the 18” 245’s, and I think the car would look 10 times better with a good stance and 19’s. The stock 18” wheels are extremely nice, but look a little small with the new sheet metal. The front brakes looked immense compared to the STi. Not sure the exact specs but the rotors are massive. The rear of the car looked great. The rear wheel arches looked a lot better in person, and seem to be pretty wide. I’m almost certain you can fit wider grips under there. The front of the car did have a familiar feeling of a Volvo, but that’s not a bad thing at all. I can see how the right stance on this car would look menacing from the front.
Inside was fairly spartan I thought, but nice. Seats were great. Not sure what we’ll get in the US, but these were pretty good for stock, and didn’t leave me wanting to change them like I would in the STi. Having said that, I liked the new STi interior better. Felt more “solid” I thought.
Overall impression was that it was very nice…
Verslag daarvan staat in het STI draadje...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:787:574]http://img.photobucket.com/albums/v488/ ... xander.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.streetlife.co.jp/renew/rally ... 22-2-1.jpg[/img]
Best motoring heeft ermee gereden...
http://www.youtube.com/watch?v=gTi_B_F0teY
[img:640:480]http://www.streetlife.co.jp/renew/rally ... 22-2-1.jpg[/img]
Best motoring heeft ermee gereden...
http://www.youtube.com/watch?v=gTi_B_F0teY
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
-
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ja ik vind em ook echt super! De Evo was altijd al wat mooier dan de Impreza maar die afstand is nu echt stukken groter geworden, flinke stap vooruit zo.
Die versnellingsbak (DSG-achtig) schijnt ook prima te zijn als ik de eerste tests zo lees.
Zou em nog steeds zelf niet kopen maar qua looks echt een auto met de juiste uitstraling 8)
Die versnellingsbak (DSG-achtig) schijnt ook prima te zijn als ik de eerste tests zo lees.
Zou em nog steeds zelf niet kopen maar qua looks echt een auto met de juiste uitstraling 8)
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
Ik weet dat je voor interieurs gaat, maar deze begrijp ik niet helemaal.Macboy schreef:Tellerschaalverdeling:
0-20-40-60-80-100-120-150-180-210-240-270-300
Die Japanners zijn ook een stelletje trieste na-apers zeg, niet zelf nadenken en concluderen dat het lelijk is. Waarom iets wat lelijk is imiteren ?? Jammer zeg ...
De nieuwe Impreza STI zou trouwens over de 300pk moeten gaan met een lager drooggewicht. Ofwel, lichter dan de Exo X en meer vermogen in huis dan de Evo X.
Die auto is al getest op de Nürburgring en was significant sneller dan de eerdere STI's (die reden 8:36). Volgens Subaru zou daarmee het Evo-tijdperk afgelopen moeten zijn. Wat denken jullie?
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ik denk ook dat het Evo tijdperk voorbij is. De STI is hem voorbij beter gezegd.Mustafa al-Sahaf schreef: De nieuwe Impreza STI zou trouwens over de 300pk moeten gaan met een lager drooggewicht. Ofwel, lichter dan de Exo X en meer vermogen in huis dan de Evo X.
Die auto is al getest op de Nürburgring en was significant sneller dan de eerdere STI's (die reden 8:36). Volgens Subaru zou daarmee het Evo-tijdperk afgelopen moeten zijn. Wat denken jullie?
Lager gewicht, meer gericht op performance dan de Evo zullen de doorslag geven... denk ik
Ik vind die voorkant van de Evo helemaal geweldig overigens, achterkant minder...
Maar ik vind de STI ook bijzonder geslaagd. Ik ben een van de weinigen, op Subaru forums word ze behoorlijk afgekraakt maar met andere achterlichten en misschien een enkele uitlaat aan beide kanten en ik vind het prachtig. 8)
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Bij deze wagens boeit het allemaal niet zo hoeveel pk's er standaard onder de kap liggen. Bij deze auto's draait het allemaal om de diffs en het tuningpotentieel want eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 word allemaal getuned. Dan is het verschil tussen de STI en de EVO al snel te verwaarlozen.
Een ander punt wat zeker een rol gaat spelen is het uiterlijk. Altijd waren de 2 kemphanen 5drs sedans, op een enkeling na (3drs GTT). Nu heeft Subaru een duidelijke keuze gemaakt om een hatchback neer te zetten, maar ik heb al erg veel mensen gesproken die ten eerste gewoon de ruimte van een sedan nodig hebben. Ten tweede zijn er heel veel mensen die de nieuwe STI gewoonweg lelijk vinden, ook al issie nog redelijk dik te maken met een paar tweaks.
De EVO gaat op dezelfde manier door, en is op zijn manier ook een heel apart vormgegeven wagen.
Ieder zijn eigen mening, maar van de twee koos ik voor de EVO.
Een ander punt wat zeker een rol gaat spelen is het uiterlijk. Altijd waren de 2 kemphanen 5drs sedans, op een enkeling na (3drs GTT). Nu heeft Subaru een duidelijke keuze gemaakt om een hatchback neer te zetten, maar ik heb al erg veel mensen gesproken die ten eerste gewoon de ruimte van een sedan nodig hebben. Ten tweede zijn er heel veel mensen die de nieuwe STI gewoonweg lelijk vinden, ook al issie nog redelijk dik te maken met een paar tweaks.
De EVO gaat op dezelfde manier door, en is op zijn manier ook een heel apart vormgegeven wagen.
Ieder zijn eigen mening, maar van de twee koos ik voor de EVO.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-1.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-3.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-4.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-5.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-6.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-7.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... vox-13.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... vox-16.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-3.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-4.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-5.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-6.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... evox-7.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... vox-13.jpg[/img]
[img:1280:850]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... vox-16.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast