DF kinderadvies
-
OnlineLuco
Re: DF kinderadvies
Tja, ik bij jou wel, maar dat viel even vies tegen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Schokkend is het.
-
Kadett
Die van mij zijn nu 11 en 13 maar mijn situatie is ook een beetje anders dan de meeste Wil ze absoluut niet kwijt en zijn grotendeels een meerwaarde op mijn leven (hoewel de puberteit er nu goed inhakt
)
Maar als ik dan terugkijk en terug in de tijd kon naar mij van 2011 had ik 14 jaar terug toch hele andere keuzes laten maken.
Maar als ik dan terugkijk en terug in de tijd kon naar mij van 2011 had ik 14 jaar terug toch hele andere keuzes laten maken.
- Martijn_bmw
Ligt dat aan de kinderen of de scheiding.Kadett schreef: 25 dec 2025, 04:08 Die van mij zijn nu 11 en 13 maar mijn situatie is ook een beetje anders dan de meeste Wil ze absoluut niet kwijt en zijn grotendeels een meerwaarde op mijn leven (hoewel de puberteit er nu goed inhakt)
Hier zelfde verhaal dochter van 11 in gescheiden situatie en ja natuurlijk had ik 12 jaar geleden een andere keuze gemaakt als ik alles van te voren wist… maar dat ligt niet aan de dochter of de kinderwens maar de gescheiden situatie die nooit ideaal is met kinderen in spel. (Naast de financiële situatie
Nu nog 2 erbij van 3 en 1 in nieuwe relatie en dat is ondanks de nu tropen jaren wel echt een meerwaarde in het leven vind ik
-
Kadett
Aan kinderen zelf ligt het natuurlijk niet. Doen het goed op school zijn lief en worden verder netjes opgevoed door ons beide. Maar het financieele blok speelt wel parten vooral mentaal.
Ex komt niet rond in de maand dus alle lasten van meiden betaal ik uit eigen zak. Eten/kleding/school/uitjes etc Inlusief de 800km rijden in het weekend dat ik ze heb.
Als je dan 300-500 euro max overhoudt in de maand, zonder tegenvallers voor hun als een nieuwe bril/beugel mee te rekenen en zelf ook nog wat wil doen of een kostenpost heb is dat niet de vorm van leven waar ik nu dacht dat ik zou staan
Ex komt niet rond in de maand dus alle lasten van meiden betaal ik uit eigen zak. Eten/kleding/school/uitjes etc Inlusief de 800km rijden in het weekend dat ik ze heb.
Als je dan 300-500 euro max overhoudt in de maand, zonder tegenvallers voor hun als een nieuwe bril/beugel mee te rekenen en zelf ook nog wat wil doen of een kostenpost heb is dat niet de vorm van leven waar ik nu dacht dat ik zou staan
-
OnlineLuco
Aan de andere kant mag je nog blij zijn dat je het kan betalen tegenwoordig.
Zijn genoeg gezinnen die elke maand tekort komen.
Er zijn altijd mensen die het beter hebben, maar kijk eens naar de mensen die het slechter hebben.
Er zijn altijd mensen die het beter hebben, maar kijk eens naar de mensen die het slechter hebben.
-
Kadett
Heb een buffer van iets meer dan een maandloon. Gaat er iets stuk aan de auto, was machine of droger etc dan is de buffer ook weg.Luco schreef: 25 dec 2025, 09:16 Aan de andere kant mag je nog blij zijn dat je het kan betalen tegenwoordig.
En moet nog een kleine 20-25k in huis gestopt worden voor benedenverdieping wat buiten bouwdepot valt. Keuken stamt uit 1975 op dit moment.
- Joy
Dat lijkt mij (naast de emotionele ellende) het meest vervelende aan een scheiding, dat je financieel een heel eind terug in de tijd wordt geworpen. Het uitbouwen van je leven lijkt ineens schier onmogelijk geworden.
Ik ben heel laat aan een kindje begonnen maar ben er ontzettend blij mee. Een lief ventje van nu 3 jaar geeft zoveel invulling aan mijn leven dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu nog zonder 'm zou moeten. Alles lijkt ineens veel minder belangrijk geworden, alsof het nu pas klopt.
Ik ben heel laat aan een kindje begonnen maar ben er ontzettend blij mee. Een lief ventje van nu 3 jaar geeft zoveel invulling aan mijn leven dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu nog zonder 'm zou moeten. Alles lijkt ineens veel minder belangrijk geworden, alsof het nu pas klopt.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik ben gek op mijn kinderen. Een dochter van 17, vroeger een schuchter verlegen meisje en nu een zelfstandige zelfverzekerde jongedame die momenteel in de VS woont bij een gastgezin en daar een jaar highschool doet. Ze stapt daar zelf op vliegtuigen, heeft er een vriendje en veel vriendinnen. Spreekt de taal vloeiend, kan de hele wereld aan inmiddels. Ik ben supertrots op haar. Zo volwassen was ik niet op die leeftijd.
En een zoon van 14, die mijn beste vriend is. We delen dezelfde passie voor auto's en motoren, ik ben met hem aan het motorcrossen hier op Curaçao. Hij op zijn KTM, ik op mijn Honda. En nee, ik kan hem allang niet meer bijhouden.
Ons leven is niet helemaal standaard, dat realiseer ik me terdege. En dat probeer ik onze kinderen ook bij te brengen. Mooi dat we dit kunnen doen maar prijs jezelf ook gelukkig. We hebben net een paar weeskinderen geholpen van een lokaal weeshuis. Een jongen van 12 en één van 14, even oud als mijn zoon. Wat kerstcadeaus, tandenborstels en kleding voor ze gekocht. Die hebben niets, alleen diepe armoede. Je moet je altijd blijven realiseren hoe goed we het zelf hebben.
En een zoon van 14, die mijn beste vriend is. We delen dezelfde passie voor auto's en motoren, ik ben met hem aan het motorcrossen hier op Curaçao. Hij op zijn KTM, ik op mijn Honda. En nee, ik kan hem allang niet meer bijhouden.
Ons leven is niet helemaal standaard, dat realiseer ik me terdege. En dat probeer ik onze kinderen ook bij te brengen. Mooi dat we dit kunnen doen maar prijs jezelf ook gelukkig. We hebben net een paar weeskinderen geholpen van een lokaal weeshuis. Een jongen van 12 en één van 14, even oud als mijn zoon. Wat kerstcadeaus, tandenborstels en kleding voor ze gekocht. Die hebben niets, alleen diepe armoede. Je moet je altijd blijven realiseren hoe goed we het zelf hebben.
- Martijn_bmw
Dat is idd wel verschrikkelijk naast het emotionele…Joy schreef: 25 dec 2025, 12:49 Dat lijkt mij (naast de emotionele ellende) het meest vervelende aan een scheiding, dat je financieel een heel eind terug in de tijd wordt geworpen. Het uitbouwen van je leven lijkt ineens schier onmogelijk geworden.
Nog 1 jaar dan ben ik van de partner alimentatie af, kost 12 jr dus 144x evenveel als de maandelijkse hypotheek. Naast de eenmalige deling van huis en vermogen bij scheiding zelf.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat klinkt alsof er in 2027 weer iets leuks gezocht kan worden.
- Martijn_bmw
Haha ja dat scheelt zeker! Ben ik ook wel van plan als die 2 kleine van nu 3 en 1 ietsje ouder zijn, dan heb ik ook weer tijd (en dus ook budget