Geheel mee eens Knot. Wat hier wel een verschil is, is dat jouw kinderen daadwerkelijk tot Mensa toegelaten worden. Dat is wezenlijk anders dan ouders die (even tussen aanhalingstekens) ''gemiddelde'' kinderen met manipulatietactieken op HB onderwijs of in speciale klasjes proberen te krijgen.Knot schreef: 23 dec 2025, 14:51 Een hoop mensen denken dat het top is een super intelligent kind maar hebben geen idee van de nadelen die het ook met zich meebrengt. Beide kinderen van ons zijn ook 130+ getest en hebben HB onderwijs gevolgd op de basisschool maar had het niet heel erg gevonden als ze gewoon "standaard" waren.
DF kinderadvies
-
HSR
Re: DF kinderadvies
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Als ik m'n neefjes en nichtjes bezig zie vind ik het niet gek dat er weleens een kind uit een donkere kelder wordt gevist. Niets voor mij dus.
Sterker nog: in het begin van de relatie was er geen kinderwens maar na 13,5 jaar samenzijn wilde de vrouw het toch wel
- Arthur
- Auto: Nr.52
Proficiat…?
- Knot
Ieder zn ding natuurlijk maar ik vind dat het wel een beetje bij het leven hoort, kinderen, de opvoeding etc... is niet alleen maar drama hoor, zitten ook zat leuke momenten tussen 
"papa doe nog eens zo rondjes en dat de rook van de banden komt..."
"papa doe nog eens zo rondjes en dat de rook van de banden komt..."
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ugly Kid Joe over 'zijn' papa. De lyrics. Origineel is van Harry Chapin. Ook 'The Living Years' van Mike & the Mechanics gaat over zoon/vader verhouding. Old Man van Neil Young....Knot schreef: 24 dec 2025, 10:47 Ieder zn ding natuurlijk maar ik vind dat het wel een beetje bij het leven hoort, kinderen, de opvoeding etc... is niet alleen maar drama hoor, zitten ook zat leuke momenten tussen
"papa doe nog eens zo rondjes en dat de rook van de banden komt..."![]()
Topnummer vind ik:
- JP
*fixedKnot schreef: 24 dec 2025, 10:47 (...)
"papa doe nog eens zo rondjes en dat de rook van de banden komt...en dat we het een beetje warm krijgen in deze Alto"![]()
-
Robin
- markk
Hoe lang bestaat DF nou eigenlijk? Anyway we worden oud.
Kinderen ? Fantastisch. Althans kind. Alleen tussen 14-17 had ik dr moeten verzuipen. Zal met huidige levenswijsheid ook wel beter gaan denk ik. Meisje is inmiddels 32, getrouwd met leuke vent, eigen huisje, werken hard, supertrots.
Mark gaat - als alles conform plan gaat - eind januari 2026 zelfs Opa worden
Consequentie - ik heb minder auto's nodig. Ik denk hard aan slechts een cabrio, een leuke daily en een echte Opa gentlemen fun auto, AM V12 Vantage handbak zou mooi zijn maar zijn nog erg aan de prijs
Fijne dagen allemaal.
Mark.
Kinderen ? Fantastisch. Althans kind. Alleen tussen 14-17 had ik dr moeten verzuipen. Zal met huidige levenswijsheid ook wel beter gaan denk ik. Meisje is inmiddels 32, getrouwd met leuke vent, eigen huisje, werken hard, supertrots.
Mark gaat - als alles conform plan gaat - eind januari 2026 zelfs Opa worden
Consequentie - ik heb minder auto's nodig. Ik denk hard aan slechts een cabrio, een leuke daily en een echte Opa gentlemen fun auto, AM V12 Vantage handbak zou mooi zijn maar zijn nog erg aan de prijs
Fijne dagen allemaal.
Mark.
-
Robin
Ha mooi verhaal Mark. Jij ook(allemaal hier en overal)
Qua semi betaalbaar(aanschaf) denk ik aan een 360 Modena:)
Qua semi betaalbaar(aanschaf) denk ik aan een 360 Modena:)
- MartijnGizmo
Ik zou een Rapide overwegen, kan je kleinkind mooi achterin, sowieso coolste opa van het schoolplein!
- Arthur
Zoiets lijkt mij wel leuk: https://www.gallery-aaldering.com/nl/me ... gt-s-2016/
- Bijlagen
-
- IMG_2479.jpeg (640.87 KiB) 279 keer bekeken
- Knot
Mark gaat Opa worden... tijd gaat rap zeg!
AMG GT zeker gaaf kan alleen niks achterin.
- Arthur
Wist ik niet, ook niet naar gekeken 
-
OnlineLuco
Je hebt altijd de kofferbak nogKnot schreef: 24 dec 2025, 13:22 Mark gaat Opa worden... tijd gaat rap zeg!
- Knot
Daar zou jij ze instoppen 
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik ben nu bezig met de derde en één na laatste dag Disney Parijs.Knot schreef: 24 dec 2025, 10:47 Ieder zn ding natuurlijk maar ik vind dat het wel een beetje bij het leven hoort, kinderen, de opvoeding etc... is niet alleen maar drama hoor, zitten ook zat leuke momenten tussen
"papa doe nog eens zo rondjes en dat de rook van de banden komt..."![]()
Dag 1, de reis, en paar uur park, iedereen helemaal in de wolken.
Dag 2, hmm, toch wel erg veel lopen, 3 graden met een windje is niet echt lekker weer, en kerstvakantie betekent gruwelijk druk, dus wil je ergens in, koop je die enorme wachtrijen maar af met een fastlane pas
Dag 3, nog kouder en hardere wind. Pijnlijke voeten, ben m'n schoonfamilie ondertussen ook al beu, de lontjes worden een stuk korter. Kleinste ligt er nu in, die is helemaal af.
Dag 4, nog halve dag park en dan de Skoda weer vol prakken en naar huis.
Blij dat m'n schoonmoeder park, verblijf en parkeren heeft betaald. Alles hier kost echt een godsvermogen, maar de kinderen vinden het fantastisch
Ik hoef er in ieder geval nooit meer naartoe. Tamelijk intensief met een kleine van 3 en een iets grotere van 6. En de schoonfamilie, met daarbij ook nog twee kleintjes.
-
OnlineLuco
-
OnlineSlowCo
Goed dat sommigen geen kinderen gekregen hebben 
-
OnlineLuco
Jammer dat sommigen ze wel hebben.
-
Robin
- JP
Kinderen krijgen is natuurlijk geweldig. Je levert je slaap, vrije tijd, geld en privacy in, maar daar krijg je zó veel voor terug. Zoals kruimels in je bed, een koelkast die altijd leeg is, eindeloze discussies, verdwaalde lego die je pas terugvindt als je op de blote voeten loopt, maar ook tekeningen waarvan je niet weet wat het is. Je krijgt het talent om te lachen terwijl alles om je heen in brand staat en ze doen je ook nog geloven dat je zelf het vuur hebt aangestoken.
Verder krijg je morgen gewoon weer het zoveelste paar sokken....dat is toch ook wat waard.
Verder krijg je morgen gewoon weer het zoveelste paar sokken....dat is toch ook wat waard.
-
Martin*
Nou…als ik sommige ouders zie en hun verstandelijke vermogen inschat en weet, en dat ze dan nog kinderen hebben gekregen..
-
OnlineLuco
- Knot
JP, die van mij maken geen zooi, doen zelf ook boodschappen en houden het huis netjes, kwestie van opvoeden.
Bram, ik ben in mei geweest was warm en relatief rustig maar dat slenteren in de wachtrij sloopte mijn rug, ben ook weer voor 5 jaar genezen, maarja de kids van 11 en 13 vinden het prachtig. Zelf wordt je ook nog wel verrast hoor in de tower met een paar halve liters op als die lift naar beneden klettert
Bram, ik ben in mei geweest was warm en relatief rustig maar dat slenteren in de wachtrij sloopte mijn rug, ben ook weer voor 5 jaar genezen, maarja de kids van 11 en 13 vinden het prachtig. Zelf wordt je ook nog wel verrast hoor in de tower met een paar halve liters op als die lift naar beneden klettert
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
We hadden ook niet anders verwacht
Laatst gewijzigd door Bram op 24 dec 2025, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.