Het was bijna Black Friday, dus mandje op Autodoc en bij Leebman24 gaan vullen.
Na een maand rijden de volgende bestelling gedaan:
-Bobines (N13 ding)
-Bougies (N13 ding)
-O-ring bij de turbo (N13 ding)
-Gasveren kofferbak (ging lastiger open)
-Ruitenwissers rondom
-Remschijven rondom
-Remblokken rondom
Optische mods:
-Knippers in koplampen Osram LED
-Chrome ring logo achterklep zwart
-Blackline uitlaatsierstuk
-Blackline oem achterlichten
-Kentekenplaathouder zonder reclame
-Twee spijlen voor achter grill (weer netjes zwart)
Audio:
-Carplay en grotere navi scherm
Perfomance:
-MHD chip
Vorige week is de auto technisch in orde gemaakt. Remmen waren nog niet versleten, was meer optisch, geen lelijke verroeste schijven.
Gekozen voor de Brembo Xtra line (schijven en blokken). Twijlfde eerst nog om mijn oude 130i remset te monteren, maar dit was veel makkelijker. Oude 130i remmen verkocht aan Carrec (Joep) voor het Clubsport project.
Deze nieuwe remmen zijn voor dagelijks gebruik prima. Wist niet dat de remblokken rood waren, zou niet mijn keuze zijn.
Alle optische mods liggen nog in de kast. Deze installeer ik in het voorjaar.
Carplay is weer erg fijn om te hebben. Geluid is weer een stuk minder. Kijken of ik dat nog kan oplossen. Heb ook al naar nieuwe speakers gekeken, maar wil eerst kijken of ik het geluid fatsoenlijk via bluetooth kan streamen. Ik heb standaard audio, dus geen combox achterin liggen. Wellicht dat de audio later nog een "project" gaat worden.
Aangezien MHD slechts 1x per jaar een aanbieding heeft, heb ik deze maar meegepakt. De N13 motor staat bekend vanwege de potentie. Na 2300km gereden te hebben met 100pk en 190Nm was de stage 1 wel een opluchting. Het duurt slechts 5 min en het vermogen stijgt naar 190/200pk met 290/300Nm. Vooral het extra koppel is lekker. Standaard rij je deze motor als een diesel, max vermogen ligt bij 4000rpm. Nu kun je hem doortrekken naar 6800rpm.
In de MHD app kun je logs maken, wel erg leuk om te zien. Voor de N13 heb je niet zoveel mogelijkheden als de B58, geen multimap bijvoorbeeld, je kunt brandstofsoort niet selecteren, maar al met al wel een leuke gadget. De auto trekt nu gewoon in zijn 6 op de snelweg, terwijl je voorheen echt 1 of 2 versnellingen terug moest.
Toch ben ik meer voorstander van een custom chip of op maat gemaakte chip. Drivebility is dan net wat beter.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze nieuwe daily. Zal dit topic regelmatig blijven updaten.