Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Vandaag is m'n PC bij de PC man geweest; Win 11, i7 12700 , moederbord 32G Ram ipv 16 en nog wat zaken.
Nu gewoon 120FPS op bijna alles ultra en sowieso high. Lekker smooth en ook beter rijdbaar/controleerbaar, nog steeds een zweverige roadfeel/geen ffb op asfalt en 'n klein beetje FFB op gravel. Wel veel leuker nu, ook ACE toppie met 10 auto's. en ook >100FPS En AC1 helemaal te gek:)
En dit wil nu ook ongeveer beter:
Ben NU echt wel meer fan van gravel alhoewel de nongrip/onderstuur bij de rwd auto's 'n dingetje is. Op asfalt vind ik 't allemaal wel erg krapjes:)
Soms te 'bang' en daardoor één keer 3 sec ofzo in 't struweel rechtdoor geschoten. Wel seat of the pants. Moet de Stage beter leren kennen en langer volgas kán. Kan er zó 10s af!
EN een in deadzone en aangrijp/loslaatpunt handrem zoals bovenstaande.
Robin schreef: 11 nov 2025, 16:45
ASSETTO CORSA COMPETIZIONE. Geen gestotter, ok FPS, maar nu heb ik ingame een enorme stuuruitslag ingame, dus mijn real life stuur hoepel ik sneller/verder dan ingame/cocpit, dus 't stuurt gewoon als een vrachtwagen....
EUREKA!
Wat wél werkt bij mij: RS50 op 360 graden(ja laag/kort) en ingame op bijna max (in dit geval) 2550 degrees! En de stuuruitslag is:
A synchroon
B: Wel kort, maar dat is bij GT3 bakken zo , het stuurt super direct op de vooras, ongelovelijk
^Dit geld voor 992GT3R en 296 GT3 door mij getest.
EN je kunt bijv (op TC alles OFF) overstuur ook beter/geheel opvangen etc etc(mede door >200FPS nu)
Voor het eerst sinds 6 a 7 jaar dat ik 'n supersmooth lapje Nords 24h layout heb gedaan, ge-wel-dig: De enginesound is óók mega, roadfeel/sturen/remmen a la AC1 en de game is al >1.0 echt top.
Dan kan LMU en AMS2 wel de koelkast even in bij mij....
Bij 2:27 en 8:00 wel interessant. Ik vind in ACC bijv de mighty Maserati GT2 met alles OFF wel houdbaar over de limit , hij is wat uitbreekbaar zonder in de hekken te belanden. In ACE 0.3 dezelfde kar eigenlijk onhoudbaar met alles OFF. Met 0.4 zal dat allemaal wat minder spikey wezen hoop ik. Rest van de RWD STRAATAUTO's op droog voelen ok tot top. NSX, 964, STO, M4, Giulia GTAM, GR86 prima imho.
0.4
Allemaal prima, maar vind de M3CSL qua looks niet zo mooi gelukt, meer een speelgoedautootje. Koude banden gaat ie skeef overal, sound is een 7
Cayman GT4RS. Dat klopt dan weer beter qua looks , gewoon netjes, en sound een 8, rijden is mooi gecontroleerd overstuurd etc, maar ben bang dat ie irl minder tailhappy en onderstuurder is?
F40LM prachtauto, ik ben biased, 100% turbo, geweldenaar. Te gek. Wel 'n snelheidsbeleving dat 200 voelt als 140 ofzo en 260 als '180'
Vanaf de pylonen op TF ga je op DH al de glooiingen in met 280, daaarbij 'jumpend', maar de downforce drukt 'm (voelbaar in het stuur) weer terug op 't asfalt. Wat een te gekke auto. In 't kwadraat. Sound is een 8.5, hoop gesis.
Nords/GP:Prima, Oulton idem , Road Atlanta geeft mij het meest een wow irl gevoel. Moet ik meer gaan rijden daar. Heel mooie baan!
Maar heb wel 't idee dat er een 0.4.1 grafisch aan te pas moet komen voor de CSl die gewoon niet gedetailleerd is.
Dit begint qua physics/FFB en gameplay op een AC 1 te lijken. Wat ook de bedoeling is toch?
Wat me nu weer opviel aan Assetto Corsa Rally:
Ergens zag ik een Fransman op YT met z'n xx mille kostende super-rig in de 037 in de stromende regen een asfalt stage doen. Zag er geweldig uit.
Dus ik ook proberen:
WEATHER: Rain /Static
Road Wetness: 100%
Griplevel(let op) DIRTY, de slechtste dus(ik reed altijd overal OPTIMAL)
Het ziet er allemaal gelikt uit en draai met alles op zo ongeveer Ultra en high ook in de stromende regen 120FPS
Toch prachtig voor 'n kerstkaart?:)
MAAR ik vond de tractie op nat asfalt nogal 'prima'; niks geen zwabber/ tailhappiness in z'n 2/3, wel wat minder grip(te merken aan 't vlotter blokkeren van de voorwielen en de langere remweg, logisch)
De auto is ongeveer levensecht, maar op 'n 'still' zijn de figuren dat nog net niet:
EN toen ik weer naar cloudy weather /droog zero road wetness ging, MAAR de griplevel op DIRTY liet staan , had ik een skeef beleving van jewelste(asfalt dus he)
Zelfs in z'n 4e versnelling amper gooiend/sturend deed ie dit: Skitterend natuurlijk, 'beter' driftbaar/'m in een hoek/skeef te houden min of meer, maar RAAR dat op droog DIRTY het veel meer slippery is dan op 100% road wetness. Voor mijn gevoel dan he....
Dit is dus ergens >130kmh in z'n 4 . Ik vind dat wat vreemd, wel leuk trouwens. De boel komt dan wel tot leven op asfalt. Terwijl AC1 voor mij de king qua roadfeel/drift/skeef/FFB/physics is, komt 0.4 AC Evo erg in de buurt, AC Rally nog net niet imo(asfalt). Ook vind ik de grip/tractie op gravel te weinig....