Ook in ons gezin is de i3 een totale tóp auto gebleken. Primair de auto van mijn vrouw, vooral ingezet voor 3x per week naar werk op en neer, en verder veel lokaal verkeer winkels, sport, kids ophalen/afzetten, etc. Iedere keer als ik er weer instap merk ik toch weer hoe fijn snel, wendbaar en gewoon praktisch bruikbaar dat ding is. Enige twee nadelen die ik kan noemen zijn 1) de bruikbare range (94Ah model, 150-200km range), 2) de suicide deuren zijn een gimmick maar bij menig parkeervak ronduit onhandig als kids er in of uit moeten. Maar dit zijn kleine dingen als je ziet hoeveel lol we er aan hebben.
Groot deel van de lol is ook de prijs waarvoor hij is gekocht. Gekocht met nog geen 1200km op de teller. Maar wel bijna €20k korting op nieuwwaarde! Gekocht op de zaak (lage bijtelling en MIA-aftrek). Grote lol. Onlangs gekeken of we zouden inruilen op een nieuwe Renault 5. Maar die beidt qua range te weinig verbetering, en financieel zou het gewoon een domme actie zijn.
De auto is niet gespaard qua laden. Woon-werk afstand is net te ver om 2x op een lading te doen. Dus na iedere trip gaat ie gewoon aan de laadpaal op de oprit, en naar 100%. Ik wilde toch wat meer zekerheid over de accu. Dus begin dit jaar heb ik een professionele accu meting laten doen bij Aviloo. Je krijgt een kastje opgestuurd dat je een tijdje aan de OBD moet hangen. Dan volledig opladen en redelijk leeg rijden. Terugsturen en je krijgt resultaat-certificaat teruggestuurd. Nou ik was positief verrast. Na 92d km nog 97% van de accu over! Niet slecht