Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Nu een huis kopen

Bericht door smiley » 04 nov 2025, 17:02

Tot je relatie verbroken raakt, de overwaarde gedeeld door 2 mag, en jij de hypo in je eentje mag gaan trekken.
Of op zoek gaat naar een kekke garagebox voor 50k. Dan is het ook opgelost.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i

Bericht door StefanW » 04 nov 2025, 17:41

Wij hebben de luxe dat we op 1 salaris een huis kunnen kopen.
We zijn op zoek naar een huis waarin we oud gaan worden, dus nog een keer verhuizen is niet de bedoeling.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 nov 2025, 19:03

Ik zie niet zo snel de waarde van woningen in Nederland extreem gaan dalen. Woningen bouwen is de komende 4 jaar een metafoor dus er blijft nog wel een tijdje meer vraag dan aanbod. Dit is misschien wel een mooi moment om uit de Randstad te vertrekken, overwaarde incasseren, hypotheek meenemen (staat nog 25 jaar vast) en naar een provincie overstappen met iets meer ruimte, minder mensen en dan overstappen naar een levensloopbestendige woning. Ik weet niet of het hier in de randstad over 10 jaar nog een beetje leefbaar is.

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 04 nov 2025, 19:20

RS-Ron schreef: 04 nov 2025, 19:03 Ik weet niet of het hier in de randstad over 10 jaar nog een beetje leefbaar is.
Dat was het 10 jaar geleden toch al niet meer? :tooth:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 nov 2025, 19:40

Tja, wat houdt je tegen Ron?

Ik kom nog wel eens bij familie in de Randstad (oa Voorburg & Cruquius of all places), maar daarna is met gierende banden weer terug naar "de Provincie". Zou persoonlijk voor geen goud in die te dure huizen en drukte willen wonen, maar gelukkig denken een heleboel mensen daar anders over :D.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 nov 2025, 20:41

Elise schreef: 04 nov 2025, 19:20
RS-Ron schreef: 04 nov 2025, 19:03 Ik weet niet of het hier in de randstad over 10 jaar nog een beetje leefbaar is.
Je beweegt mee met de veranderingen, accepteert het en redeneert dat het altijd slechter kan. Bij ons is het punt bereikt dat je het wel een keer welletjes vind. Dan ga je eens kijken wat je huis ongeveer oplevert en wat je daar voor kan kopen in de wat rustigere delen van Nederland. We inventariseren nu serieus de mogelijkheden, die er voor ons gelukkig wel zijn, daar aan het werk te gaan. We doen ook nog wat aan mantelzorg, dat heeft ons o.a altijd tegengehouden, maar moeders ziet inmiddels alles zo veranderen dat ze ook wel mee wil. Ook de mogelijkheden voor een mantelzorg-unit bekijken we. Geen haast, het is geen vlucht ten koste van alles, maar als we de kans krijgen pakken we die wel.

Gr Ron

jos_br

Bericht door jos_br » 04 nov 2025, 20:51

RS-Ron schreef: 04 nov 2025, 20:41
Je beweegt mee met de veranderingen, accepteert het en redeneert dat het altijd slechter kan. Bij ons is het punt bereikt dat je het wel een keer welletjes vind. Dan ga je eens kijken wat je huis ongeveer oplevert en wat je daar voor kan kopen in de wat rustigere delen van Nederland. We inventariseren nu serieus de mogelijkheden, die er voor ons gelukkig wel zijn, daar aan het werk te gaan. We doen ook nog wat aan mantelzorg, dat heeft ons o.a altijd tegengehouden, maar moeders ziet inmiddels alles zo veranderen dat ze ook wel mee wil. Ook de mogelijkheden voor een mantelzorg-unit bekijken we. Geen haast, het is geen vlucht ten koste van alles, maar als we de kans krijgen pakken we die wel.

Gr Ron
Welke richting zit je dan te kijken Ron? Ik ben min of meer per ongeluk ooit (1985) in het noorden (Drenthe) terecht gekomen, iets waar ik echt nooit, en nu al helemaal niet meer, spijt van heb gehad deze stap genomen te hebben.

Jos.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 04 nov 2025, 21:19

Rotterdam roept jou Jos...

Ik wil ook weg hier uit Haaglanden, moet ff een vol jaartje omzet laten zien en dan de boel verkopen en vrijstaand wonen met een lap grond en garage voor mijn bijna antieke cabrio. Weer wat dichterbij Dieverbrug en de Duitse grens :p

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2025, 21:38

Denk dat ik nu 3 t overwaarde heb alleen moet ik alsnog 2 t of 3 t bij lenen zodat ik iets fatsoenlijk als upgrade heb. Ik heb er geen zin in.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 04 nov 2025, 21:51

Ja of nu 30 jaar hypotheekvrij leven, of nog een laatste sprong wagen. Dilemma zeker weten.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 nov 2025, 22:06

jos_br schreef: 04 nov 2025, 20:51
RS-Ron schreef: 04 nov 2025, 20:41

Gr Ron
Welke richting zit je dan te kijken Ron? Ik ben min of meer per ongeluk ooit (1985) in het noorden (Drenthe) terecht gekomen, iets waar ik echt nooit, en nu al helemaal niet meer, spijt van heb gehad deze stap genomen te hebben.

Jos.
We focussen ons eerst op de Achterhoek/Gelderland. Geen kids dus hypotheekvrij heeft voor ons niet zo veel zin. We gaan minder werken, krijg steeds meer ouwe lullen dagen dus ben meer thuis. Doe ons maar stukje grond, ruime schuur/garage en afgesloten erf. Dan vermaak ik me prima. Met drie Italiaanse auto’s altijd wat te doen.

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 nov 2025, 22:10

Knot schreef: 04 nov 2025, 21:38 Denk dat ik nu 3 t overwaarde heb alleen moet ik alsnog 2 t of 3 t bij lenen zodat ik iets fatsoenlijk als upgrade heb. Ik heb er geen zin in.
We kunnen de hypotheek meenemen. 5 jaar geleden voor 30 jaar vastgezet. Ik hoef geen groter huis, minder slaapkamers is voor ons prima samen, wel enigszins ruime woonkamer en slaap-badkamer begane grond.

Gr Ron

jos_br

Bericht door jos_br » 04 nov 2025, 23:10

veejay schreef: 04 nov 2025, 21:19 Rotterdam roept jou Jos...

Ik wil ook weg hier uit Haaglanden, moet ff een vol jaartje omzet laten zien en dan de boel verkopen en vrijstaand wonen met een lap grond en garage voor mijn bijna antieke cabrio. Weer wat dichterbij Dieverbrug en de Duitse grens :p
Jos roept Rotterdam niet.....vond het vroeger schitterend om avonds de skyline te zien wanneer we Rotterdam door voeren, maar zou er absoluut niet meer willen wonen. Nu weer een paar keer doordeweeks daar geweest, die drukte mogen ze daar echt houden........

Jos.

Plaats reactie