Iphone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 okt 2007, 16:19

Je moet die i-phone ook niet in je mond steken of op eten :wink:

Grtz,Hanz06

Roman

Bericht door Roman » 17 okt 2007, 16:36

HANZ06 schreef:Je moet die i-phone ook niet in je mond steken of op eten :wink:

Grtz,Hanz06
Oh, dat vertel je me nu! :roll:

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 17 okt 2007, 18:31

In tabak, koffie, thee, en nog een hele reeks dingen schijnen ook schadelijke stoffen te zitten. Hallo! Ik wil de iPhone niet opeten! ;)

Oh... Ik schreef weer eens voor ik de thread tot 't eind gelezen had ;)

HSR

Bericht door HSR » 17 okt 2007, 20:06

zo'n ding moet gewoon bellen, sms'en, een fatsoenlijk beedscherm hebben en het liefst nog dat de accu 93 dagen op standby kan.

Al die andere crap eromheen mot ik nie :D

Tom

Bericht door Tom » 17 okt 2007, 20:11

hugo schreef:zo'n ding moet gewoon bellen, sms'en, een fatsoenlijk beedscherm hebben en het liefst nog dat de accu 93 dagen op standby kan.

Al die andere crap eromheen mot ik nie :D
Om een idee te geven wat ik met mijn 'telefoon' (MDA Compact III) doe:
- m'n complete agenda (zakelijk en prive) zit erin
- zo'n >150 contactpersonen
- heel wat notities
- ik kan bij al mijn mailadressen (prive/zakelijk/hotmail) om te checken
- internet en MSN
- navigatie (TomTom) in de auto
Ik kan in een winkel even op internet om prijzen te checken (kieskeurig/Tweakers.net pricewatch). Tijdens vakantie geen radio bij: geen probleem, gewoon 538 streaming via WIFI van het hotel (was ook erg handig om adres/openingstijden van sommige clubs op te zoeken). In het ziekenhuis voor iemand een bloemetje online bestellen en betalen via iDeal. Tijdens een concert een fototje direct naar je flickr (foto) pagina doorsturen (staat direct online) voor iemand die er niet bij was. Even op Hyves wat checken. Voor ik ergens heenga kijk ik altijd even op Flitsservice.nl via m'n telefoon.
Onderweg kan ik gewoon altijd bij de juiste informatie... ideaal vind ik.

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2007, 00:01

Tom als ik jou was zou ik er nog een telefoon bij nemen................

..................om te bellen :lol:

Zonder gekheid, zo gebruik ik mijn N73 ook een beetje..

-Als wekker..
-Email checken, emailen er mee doe ik weer weinig
-MSN'en, maar dat is meer voor "nood"gevallen
-regelmatig familiekiekjes van de leuke momenten
-idem dito met de videocamera
-MP3 luisteren, veelal tiesto (bijna alle albums staan er op)
-internetten -> DF, nieuws checken, flitservice tetc.
-paar leuke games voor de schijtmomenten
-foto's bekijken die ik upload vanaf de PC
-SMS'en
-Agenda/afspraken
-internet bankieren via beveiligde browser (erg handig)
-file's checken

En natuurlijk bellen :lol:

Tom

Bericht door Tom » 18 okt 2007, 00:30

Ja bellen kan er ook mee geloof ik :lol:

Maar stilstand is achteruitgang.... moderne telefoons (zeker als je ermee op internet kunt) bieden gewoon ontzettend veel mogelijkheden... mensen die vinden dat een telefoon is om te bellen/smsen; prima maar ik denk dat iedereen vroeg of laat inziet dat het wel de toekomst is. Bij mij heeft het ding z'n nut al vaak zat bewezen. Nu nog zorgen dat je er overal mee kan betalen, scheelt een hoop gesjauw met ouderwetse muntstukken.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 15:08

Ondertussen Google Maps op mijn Nokia N73 gedownload.. bijzonder om in te zoomen met satalietbeelden op je eigen huis met je GSM, handig voor onderweg om routes uit te stippelen. Nadeel het vreet data :shock:

Tom V

Bericht door Tom V » 27 okt 2007, 01:34

Wat een leuk apparaat zeg. Sinds vandaag in gebruik en wat een lol. Die interface :lol: Mooi hoor, werkt echt goed.

HansD

Bericht door HansD » 01 nov 2007, 09:11

Schop. Nandor, ik zit eind november een week in Las Vegas. Wil je nog zo´n phone hebben?

Tom V

Bericht door Tom V » 01 nov 2007, 10:29

Ik beveel hem aan :lol: Top apparaat, zo verschrikkelijk handig. ( ja ook de bel functie is gewoon top ).

m@rco

Bericht door m@rco » 01 nov 2007, 10:44

SE K850i besteld.. over enkele dagen inhuis..

Hsdpa/Quad band..3G..5.0 mega pixel camera.. ETc.
en Verder alles er op en eraan.. Nog even aan iphone gedacht maar dat laat ik toch aan me voorbij gaan...

Ik zag net dat iemand het over de Nokia N95 had? Das echt de slapste schuif telefoon die ik ook in mijn handen gehad heb wat een bende.. :)

Buiten de Slide/Pda/Htc achtige dingen.. Is de K850i wel de meest vooruistrevende telefoon van dit moment.. Besteld via Gsmtrack.nl Btw.. over 3 dagen in huis als het goed en dan zal ik mijn bevindingen er wel even over posten..

Shakes

Bericht door Shakes » 01 nov 2007, 15:07

Hans,

ik bel je voor het weekend even op!

N.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 19:55

m@rco schreef:SE K850i besteld.. over enkele dagen inhuis..

en Verder alles er op en eraan.. Nog even aan iphone gedacht maar dat laat ik toch aan me voorbij gaan...

Ik zag net dat iemand het over de Nokia N95 had? Das echt de slapste schuif telefoon die ik ook in mijn handen gehad heb wat een bende.. :)

Buiten de Slide/Pda/Htc achtige dingen.. Is de K850i wel de meest vooruistrevende telefoon van dit moment.. Besteld via Gsmtrack.nl Btw.. over 3 dagen in huis als het goed en dan zal ik mijn bevindingen er wel even over posten..

Ben erg benieuwd !

Ik heb nu dus de N73 en hiervoor de K800i.. N73 maakt mooiere foto's maar is traag in vergelijk tot de k800i. N73 is wel een alles kunner.

Tom V

Bericht door Tom V » 01 nov 2007, 19:57

Rico v Velzen schreef:
m@rco schreef:SE K850i besteld.. over enkele dagen inhuis..

Ben erg benieuwd !

Ik heb nu dus de N73 en hiervoor de K800i.. N73 maakt mooiere foto's maar is traag in vergelijk tot de k800i. N73 is wel een alles kunner.
Vond het opzich wel een aardige telefoon maar wel erg traag inderdaad, voor mij iets te traag. Ook had die van mij wat kuren maar dat schijnt niet altijd het geval te zijn.

Andre

Bericht door Andre » 05 nov 2007, 23:50

Heb gisteren de iphone in de hand gehad. Wat een leuke gadget.

Alleen alles werkt nog niet goed zoals met bleutooth files overzenden etc. Omdat men moet knoeien om de geimporteerde versie met allerlei hacks hier aan de praat moet krijgen.

Voor goedwerkende iphone ben ik zeker in de markt.

Roy

Bericht door Roy » 05 nov 2007, 23:54

Rico v Velzen schreef: Ik heb nu dus de N73 en hiervoor de K800i.. N73 maakt mooiere foto's maar is traag in vergelijk tot de k800i. N73 is wel een alles kunner.
Ik heb helaas niet echt goede ervaringen met de N73. Ik heb de zwarte (music edition volgens mij), maar heb al 2x bij het KPN Business Center een nieuwe gekregen. Heb nu dus mn derde.

Elke keer het probleem dat hij gewoon uitflikkerd, zelfs in de oplader. Dit probleem was nog niet echt bekend bij hun, wel dat ze vaker mensen met klachten hadden.

Ik heb hem best wel veel nodig voor het werk, dus gevraagd of ik een ander type kon krijgen. Helaas kon dit niet, want ik zit vast aan een servicecontract voor dat type gsm en bla bla bla.

Voorderest is het best een goed telefoontje, soms echter wat traag inderdaad.

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 00:14

gek genoeg nog geen problemen ermee gehad en ik ben een hard core user..

Wat betreft die i phone, wat lees ik net geen 3G ???
- je kan niks via bluetooth versturen
- muziek alleen toe te voegen via itunes
- downloads via mail en internet is niet mogelijk

Iets te beperkt vind ik.

Andre

Bericht door Andre » 06 nov 2007, 00:31

Eerst moet ie officieel worden rico.

Maar het absolute een leuke gadget voor in je reiskoffer als je geen laptop mee wilt.

filmpjes zien is brillant op dat ding. Muziek ook. Het is meer een multimedia telefoon. Mini laptop. Met dat touch screen een mega gadget kan niets anders zeggen. Internet mooi duidelijk op dat grote scherm wifi erop.

Ik zou er gewoon nog een makkelijke kleine telefoon naast willen. Dan een duo kaartje gebruiken. Heerlijk zo n iphone mee op vakantie. Voltrappen met filmpjes en mp3 en foto s heerlijk.

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 00:52

oke Andre, leuke gadget, maar dan pak je toch gewoon de Ipod touch?

http://www.apple.com/nl/ipodtouch/

Die kan hezelfde alleen heeft geen phone, kloten met duo kaartjes is ook niks weet ik uit ervaring.

Tom V

Bericht door Tom V » 06 nov 2007, 00:56

Rico v Velzen schreef:oke Andre, leuke gadget, maar dan pak je toch gewoon de Ipod touch?

http://www.apple.com/nl/ipodtouch/

Die kan hezelfde alleen heeft geen phone, kloten met duo kaartjes is ook niks weet ik uit ervaring.
Hoewel ik er geen ervaring mee heb is het schermpje van de touch een stuk slechter dan die van de iphone.

Roy

Bericht door Roy » 06 nov 2007, 08:22

Rico v Velzen schreef:gek genoeg nog geen problemen ermee gehad en ik ben een hard core user..
Naja, alleen maar lekker toch? Dan is het best een fijn mobieltje.

m@rco

Bericht door m@rco » 06 nov 2007, 09:44

Heb sinds afgelopen zaterdag de SE K850i in Gebruik.. En de eerste indruk is helemaal top.. Kwaliteit foto's bij zowel daglicht als in zeer donkere omstandigheden helemaal top te noemen (uiteraard voor een telefoon met beperkte zoom maar toch), ook een groot voordeel vind ik het glas wat over de lens nog heen zit.. het gebruiken van de camera gaat door een druk op de knop en dan opent zich een zelfde systeem dan bij een Digi Cam (Mooi systeem in vergelijking met bijv. de k800i/k810i N73)
Goede speaker zit er op viel me ook direct op bij het afspelen van een Mp3'tje..

De menu structuur zit zeer goed in elkaar ook zoals bij elke nokia SE en Samsung eigenlijk wel het geval is.. het menu ga je super snel door en laadtijden zoals bij de N73 is absoluut niet het geval.
Van internet heb ik nog niet gebruik kunnen maken omdat ik het abonnementje daarvan nog niet genomen heb twijfel nog wat aan het nut er van voor 10 euro per maand.. maar mezelf kennende komt het er vast wel! :) Want moet wel gebruik maken van de functies van de telefoon natuurlijk! (HSdpa 3G etc. etc.)

De telefoon is standaard voor zien van een 512mb kaartje erin en dan nog eens het geheugen van de telefoon zelf wat ongeveer 60 mb is. Prima voor de eerste foto's en wat muziek maar een 1 of 2 gig kaartje moet er binnenkort toch maar komen.

Dan de 3 touchtoetsen..Toen ik hem bestelde zei ik nog tegen een vriend van mij geen gekloot met touchtoetsen etc.. Maar toen hij uit kwam bleek dit er toch op te zitten maar het werkt uitstekend tot mijn grote verbazing!
Even wennen natuurlijk maar het werkt absoluut goed.. Ook de navigatietoetsen voor door het menu wen je snel aan.. een smsje er in rammen gaat alweer veel te hard :D

Een hoop leuke en handige gebruikersdingen zitten er verder op wat misschien ook wel op andere telefoons al zit maar ik niet op mijn vorige Samsung had..

- automatisch onthouden van wat je eerder gesmst hebt voor een standaard zin opbouw in je smsjes.. vrij makkelijk als je vaak je vriendin/vrouw smst natuurlijk van.. "ik kom wat later thuis" etc :P 8)
-Iphone achtige functie bij het draaien van de telefoon in het media menu.. dat het scherm automatisch meedraait in hoe je de telefoon houdt.. dit voor het afspelen van volledig scherm
- Filmpjes maken van je foto's ondersteund door muziek (beetje een domme optie maar toch)
- Bluetooth afstandsbediening
- een zaklamp functie met SOS (jajajajaj :?
- en nog een hoop andere opties..

Voor nog vragen over het gebruik... Posten maar

Iphone in de handgehad.. achter ook wel leuk maar mij te groot voor een dagelijkstoestel.. en bang voor kinderziektes, en geen fan van volledig touchscreen dus eerst nog maar even een jaar k850i en dat gaat zeker goed bevallen

Andre

Bericht door Andre » 06 nov 2007, 10:29

N82 komt er ook aan.

hsdpa en wifi en gps onboard.

nadeel van de k800i die ik heb is dat er geen navi op kan. En ik wil niet meer kloten met een extra gps ontvanger.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 06 nov 2007, 12:24

Een interne GPS ontvanger zoals de N95 heeft is ook niet super.
Deze zijn erg zwak. Een externe Sirf 3 gps ontvanger in kleine uitvoering is dan een betere optie.
Zo werk ik ook met m'n N73. Ideaal!

Plaats reactie