Op aanraden via een ander forum mij hier maar even aangemeld om wellicht wat verder in de materie te duiken.
Wellicht kennen mensen mij misschien al via mijn nickname op andere fora.
Intro
Ooit begonnen op het scooterforum waar het sleutelen eigenlijk is begonnen.
Vervolgens ben ik gaan motorrijden, supermotard (geen wedstrijden), maar ik hield het plezier niet in het motorrijden.
Inmiddels ben ik al bijna 15 jaar actief op de mountainbike, waar ik ook meerijd met marathons en wedstrijden als recreant.
Een erg leuke hobby/sport, maar toch sinds een paar jaar het idee om eens mijn racelicentie te halen voor de autosport.
Eigen auto
Prive rijd ik geen spannende auto namelijk een VW Caddy, gewoon functioneel om mijn fietsen te vervoeren en te kunnen omkleden op locatie bij slecht weer.
Een leuke auto rijden is leuk, maar aangezien ik in de randstad woon kun je niet echt genieten van een mooie auto wegens drukte op de wegen en weinig parkeergelegenheid in de buurt.
Vroeger als eerste auto wel een E36 compact gehad, wat nog steeds mijn favoriete auto was van alle auto's die ik heb gehad.
Ik ben geen autosport liefhebber in hart en nieren. Formule 1 vind ik niets aan, maar 24uurs races op Le Mans of de Nurburgring kijk ik wel graag.
Mijn meest favoriete auto is de Porsche GT3.
Stiekem hoop ik hier ooit eens in te kunnen rijden, of te kunnen meerijden; lijkt me zo tof
Inschrijving cursus
Vorige maand heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mij ingeschreven voor de 2-daagse racecursus bij RSZ.
Deze zal ik rond Sinterklaas afwerken.
Uiteraard hoop ik dat ik slaag voor de theorie en het praktijk examen.
Ik heb geen idee hoe moeilijk het praktijkexamen is, maar ik weet wel van mezelf dat ik een beheerste, maar ook voorzichtige rijder ben; geen idee of dat van nadelige invloed kan zijn.
Wedstrijden rijden
Uiteraard hoop ik dat ik er lol in heb om op het circuit te mogen rijden en daarom heb ik al eens stiekem verder gekeken wat de vervolgplannen kunnen zijn.
Uiteraard hoort het vrij rijden op het circuit hierbij, maar het lijkt mij ook leuk om mee te doen aan wedstrijdjes op het circuit met een niet te snelle auto en waarbij iedere rijder een gelijkwaardige auto heeft.
Uiteraard moet het voor mij voor de lol blijven dus ik hoop dat iedereen elkaar met respect behandelt op de baan.
De PTC cup leek mij een leuke instapper gezien het budget, maar aangezien de PTC cup hoofdzakelijk op Assen rijd en ik in Amsterdam woon is dat onhandig.
Ik zit momenteel met een schuin oog te kijken naar de Peugeot GTI cup.
Toevallig meelezers hier die in deze cup rondrijden en wat ervaringen kunnen posten voor beginners?
Aanschaf cupauto
De aankoop van de auto is voor mij het probleem niet, maar wel de stalling en het vervoer.
Uiteraard wil ik de auto op kenteken hebben zodat ik ermee over de weg naar het circuit kan rijden.
Het probleem is wel de stalling, aangezien we hier met parkeervergunningen zitten waarvan je er maximaal 2 krijgt per huishouden.
Zoals je kunt bedenken zijn deze momenteel al vergeven en zal de auto dus elders gestald moeten worden, iets wat natuurlijk weer prijzig zal zijn.
Lang verhaal kort, eerst maar eens leren en de cursus doen, en dan zien of ik het leuk genoeg vind om wedstrijden te gaan rijden