Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 23 okt 2025, 19:52

Esmah Lahlah, rechterhand Frans Timmermans, wilde stiekem burgemeester worden

Notabene nr. 2 op de kieslijst.
En dan vinden ze het vreemd dat slechts 4% van de bevolking nog vertrouwen heeft in de politiek :angel:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 okt 2025, 10:54

Even wat luchtigers :coffee:
Bijlagen
IMG_2454.jpeg
IMG_2454.jpeg (347.09 KiB) 880 keer bekeken

Gijzert

Bericht door Gijzert » 24 okt 2025, 16:14

romo schreef: 05 okt 2025, 11:01 ^Dat is geheel voor risico en rekening van die landen.

Waar het om gaat; In Maastricht is vastgelegd (en iedereen heeft zich daaraan gecommitteerd binnen de EU) dat het tekort max 60% BNP mag zijn.

Als een groot deel van de EU natie staten zich daar (langjarig) niet aan houdt, wat is dit verdrag (en daarmee andere EU verdragen) nog waard?

Over de financiële gevolgen verder nog gezwegen.
Dit is eigenlijk wel een mooie.
Heel veel landen houden zich niet aan dit verdrag.
Waarom moet Nederland zich dan houden aan bijvoorbeeld Stikstof of immigratie?

Elise

Bericht door Elise » 24 okt 2025, 18:45

^^
Omdat wij het braafste jongetje van de klas zijn :)

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2025, 10:59

Wilders biedt excuses aan voor AI-foto Timmermans
PVV-leider Geert Wilders neemt afstand van de door AI-gegenereerde beelden van Frans Timmermans die zijn geplaatst op een Facebookpagina door PVV-kamerleden. Wilders keurt het gebruik van dergelijke beelden af en noemt de verspreiding ’ongepast’ en ’onacceptabel’.

„Ongepast en ongehoord. Ik neem er afstand van. Site is offline. Excuses aan collega Timmermans”, laat de leider van de PVV op X weten.

De partij van Timmermans heeft aangifte gedaan wegens mogelijk laster tegen Kamerleden van de PVV, na berichtgeving in de Volkskrant. Volgens de krant wordt de Facebookpagina ‘Wij doen GEEN aangifte tegen Geert Wilders’ beheerd door PVV-Kamerleden Mikael Boon en Patrick Crijns. Op die pagina worden (nep)foto’s en cartoons gedeeld van onder anderen GL/PvdA-leider Frans Timmermans.

De partij verwijst naar beelden waarop Timmermans onder meer zogenaamd in handboeien wordt afgevoerd door twee politieagenten.
Dit soort zaken komen altijd als een boemerang terug, zo dom zo dom.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2025, 19:00

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 07:47

Elise schreef: 27 okt 2025, 10:59 Wilders biedt excuses aan voor AI-foto Timmermans
PVV-leider Geert Wilders neemt afstand van de door AI-gegenereerde beelden van Frans Timmermans die zijn geplaatst op een Facebookpagina door PVV-kamerleden. Wilders keurt het gebruik van dergelijke beelden af en noemt de verspreiding ’ongepast’ en ’onacceptabel’.

„Ongepast en ongehoord. Ik neem er afstand van. Site is offline. Excuses aan collega Timmermans”, laat de leider van de PVV op X weten.

De partij van Timmermans heeft aangifte gedaan wegens mogelijk laster tegen Kamerleden van de PVV, na berichtgeving in de Volkskrant. Volgens de krant wordt de Facebookpagina ‘Wij doen GEEN aangifte tegen Geert Wilders’ beheerd door PVV-Kamerleden Mikael Boon en Patrick Crijns. Op die pagina worden (nep)foto’s en cartoons gedeeld van onder anderen GL/PvdA-leider Frans Timmermans.

De partij verwijst naar beelden waarop Timmermans onder meer zogenaamd in handboeien wordt afgevoerd door twee politieagenten.
Dit soort zaken komen altijd als een boemerang terug, zo dom zo dom.
Dat was idd erg dom, maar het is : wie kaatst ( toch?)

https://www.facebook.com/share/p/1Z6BmR ... tid=wwXIfr

En voor de plofkippen hier: je hoeft m niet aan te klikken hoor: verbeter de wereld en begin bij jezelf…

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 09:46

Mwa, het is een flauw plaatje maar zelfs iemand die niet bij z'n volle verstand is ziet dat dat een cartoon en dus niet echt is. Dat is wezenlijk anders dan bij die Timmermans foto die geboeid afgevoerd wordt, daar zou je zomaar in kunnen tuinen.

Los daarvan, ik vind wat van die twee PVV'ers die verantwoordelijk zijn voor die pagina die maar één doel heeft, links en asielzoekers in een kwaad daglicht zetten. Met alle gevolgen van dien, doodsbedreigingen, verlies van geloofwaardigheid en vertrouwen. Zeer kwalijk. Die twee verdienen als Kamerlid trouwens een tonnetje per jaar. Meteen met pek en veren de Tweede Kamer uit donderen, dat zijn toch geen volksvertegenwoordigers. En daarna even uitleg verschaffen voor het hekje. Jort Kelder duidde het prima gisteren, dat is gewoon gajes.

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 10:00

Over cartoons moest ik opeens aan Charlie Hebdo denken. En bij doodsbedreigingen denk ik aan Salman Rushdie, Pim, Theo, Geert al jaren 24/7/365k, Ayaan. Charlie Kirk.

Links wordt niet door rechts in een kwaad daglicht gezet, dat doen ze zelf al.

Edit ; Dit dus.

𝐓𝐰𝐞𝐞 𝐦𝐚𝐭𝐞𝐧 𝐞𝐧 éé𝐧 𝐅𝐫𝐚𝐧𝐬
Frans Timmermans doet aangifte vandaag.

Tegen twee PVV’ers die met AI een foto hebben gemaakt waarop hij in de boeien wordt afgevoerd. En eerlijk, ik snap dat dat niet leuk is. Niemand wil zichzelf met handboeien op internet zien, behalve misschien Gordon.

Wilders bood excuses aan, haalde de site offline, nam afstand. Zo hoort het. Klaar, zou je denken.

Maar nee, Frans vond dat niet genoeg. “Heel ernstig”, zei hij. “Zulke mensen horen niet in het parlement.”

En dan zit ik dus met open mond naar dat interview te kijken, want… een paar dagen geleden had hij er nog geen enkel probleem mee dat The Rights Forum, waar nota bene twee van zijn eigen lijstduwers in de raad van advies zitten, posters verspreidde met Dilan, Caroline en Wilders erop, onder de tekst:

“Zij kozen voor genocide.”

Zij kozen voor genocide.

Alsof drie Nederlandse politici persoonlijk aan de knoppen van oorlogsmisdaden zitten.

En Frans? Die vond dat “niet zijn methode”, maar “niet ernstig genoeg om ze erop aan te spreken”.

Sorry hoor, maar dan ben je toch het morele kompas kwijt.

Weet je wat het is: Frans wil graag de redelijkheid zélf zijn. De professor met geweten. De man die boven de modder staat. Maar ondertussen kiest hij z’n verontwaardiging à la carte.

Bij Wilders: woede, verontwaardiging, aangifte. Bij zijn eigen kamp: schouderophalen, nuance, stilte.

En dan zegt hij dat er voor zulke volksvertegenwoordigers geen plek is in de Kamer.

Maar voor lijstduwers die anderen van genocide beschuldigen, wel.

Hoe noem je dat ook alweer? Oh ja, met twee maten meten. Alleen bij Frans heet dat: “principieel blijven.”

Dus Frans, als we dan toch bezig zijn met aangiftes… Misschien kun je er ook eentje overwegen tegen je eigen hypocrisie.

Die verspreidt zich namelijk sneller dan welk AI-plaatje ook.

#column #ikvindterwatvan #FransTimmermans #geertwilders
Laatst gewijzigd door Robin op 28 okt 2025, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 10:04

En rechts helpt ze daar dus bij met door AI gegenereerde content. Uit onderzoek blijkt dat van alle politieke AI gegenereerde content, ruim 50% daarvan uit de PVV koker komt. Ik vind deze specifieke inzet van AI echt bloedlink, terecht dat Timmermans daar aangifte van doet. Je hebt maar 1 gek nodig die daadwerkelijk besluit om geweld te gaan gebruiken.

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 10:05

Die gekken zitten op links Bram. Selectieve verontwaardiging is ook verontwaardiging, klopt!

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2025, 10:07

Bram schreef: 28 okt 2025, 10:04 Uit onderzoek blijkt dat van alle politieke AI gegenereerde content, ruim 50% daarvan uit de PVV koker komt.
Daar heb je vast wel een bron van :)

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 10:08

Elise schreef: 28 okt 2025, 10:07
Bram schreef: 28 okt 2025, 10:04 Uit onderzoek blijkt dat van alle politieke AI gegenereerde content, ruim 50% daarvan uit de PVV koker komt.
Trust me bro....zouden een paar hier zeggen:

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 10:09

Robin schreef: 28 okt 2025, 10:05 Die gekken zitten op links Bram. Selectieve verontwaardiging is ook verontwaardiging, klopt!
Oh ok. Prima, links is gek, bij rechts vinden we de verlossing. Weet ik dat ook weer :roflol:

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 10:11

Ja, gelezen bij de NOS. Dom van me, had kunnen weten dat dat nepnieuws is :mrgreen:
Screenshot_20251028_101002_NOS.jpg
Screenshot_20251028_101002_NOS.jpg (137.19 KiB) 549 keer bekeken

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 10:15

Bram schreef: 28 okt 2025, 10:09
Robin schreef: 28 okt 2025, 10:05 Die gekken zitten op links Bram. Selectieve verontwaardiging is ook verontwaardiging, klopt!
Oh ok. Prima, links is gek, bij rechts vinden we de verlossing. Weet ik dat ook weer :roflol:
Jij vond bij links al de verlossing door op D66 te stemmen, :lol:
En nu deze NOS nonsense. :lollerdelol:

Als ik me nu identificeer als Danny Makkelie dan is twee keer geel echt rood Bram: Naar de kleedkamer dus!

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2025, 10:32

Bram schreef: 28 okt 2025, 10:11
Ja, gelezen bij de NOS. Dom van me, had kunnen weten dat dat nepnieuws is :mrgreen:
Ik ben groot voorstander van bronvermelding Bram.

Daarnaast zegt het natuurlijk niet zo heel erg veel, wellicht dat er bij de PVV juist flink is ingezet op AI waar andere partijen die mogelijkheid niet zagen. Al geef ik gelijk toe dat ik helemaal geen voorstander ben van AI gegenereerde content.

Ik vergelijk dat AI gebruik maar even met Tiktok, daarvan heb ik begrepen dat het vooral FvD & PVV zijn die daarop heel actief zijn (bron) en andere partijen daar veel minder mee bezig zijn/waren.

Tom

Bericht door Tom » 28 okt 2025, 10:34

Domme AI plaatjes genereren van elkaar is leuk voor in de vriendengroep maar kansloos als politici zich daarmee bezig houden, of dat nou link of rechts is.

Wel gelijk even de kanttekening dat de selectieve verontwaardiging van Timmermans er wel heel dik bovenop ligt.

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2025, 10:38

Dit soort gegenereerde plaatjes vind ik minstens net zo kwalijk.

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 10:40

De bron staat er bij vermeld Elise. Op die website zie je welke instanties er betrokken bij zijn.

Elise

Bericht door Elise » 28 okt 2025, 10:41

Bram schreef: 28 okt 2025, 10:40 De bron staat er bij vermeld Elise. Op die website zie je welke instanties er betrokken bij zijn.
Had ik gezien en bekeken Bram :thumbup:

JP

Bericht door JP » 28 okt 2025, 10:43

Is er ook/al een ukrainekieswijzer ? :verveeld:

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 10:47

Elise schreef: 28 okt 2025, 10:38 Dit soort gegenereerde plaatjes vind ik minstens net zo kwalijk.

Afbeelding
Is ook Elise, slaat net zo goed nergens op.

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2025, 10:54

Dat had ik hierboven al geplaatst
Robin schreef: 28 okt 2025, 10:00
En dan zit ik dus met open mond naar dat interview te kijken, want… een paar dagen geleden had hij er nog geen enkel probleem mee dat The Rights Forum, waar nota bene twee van zijn eigen lijstduwers in de raad van advies zitten, posters verspreidde met Dilan, Caroline en Wilders erop, onder de tekst:

“Zij kozen voor genocide.”

Zij kozen voor genocide.

Alsof drie Nederlandse politici persoonlijk aan de knoppen van oorlogsmisdaden zitten.

En Frans? Die vond dat “niet zijn methode”, maar “niet ernstig genoeg om ze erop aan te spreken”.

Sorry hoor, maar dan ben je toch het morele kompas kwijt.
Selectieve verontwaardiging , Timmermans wegwezen.

Bram

Bericht door Bram » 28 okt 2025, 11:24

Robin schreef: 28 okt 2025, 10:15
Bram schreef: 28 okt 2025, 10:09
Jij vond bij links al de verlossing door op D66 te stemmen, :lol:
En nu deze NOS nonsense. :lollerdelol:

Als ik me nu identificeer als Danny Makkelie dan is twee keer geel echt rood Bram: Naar de kleedkamer dus!
Ja de NOS komt alleen maar met nonsense. En de Uva is een onbetrouwbare partij aangaande het AI onderzoek waar ik het over had. En D66 is links.

Zucht. Ik hoop dat je meer verstand hebt van horloges.

Plaats reactie