Alles over de 1 serie (part I)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tussen de regels door begrijp ik dat het toch niet helemaal is wat ze er van verwacht hadden.......................................GTRene schreef:hm...zo te lezen een lekkere gewone agile degelijke auto...
voor meer echte driving-fun dus maar wachten op de 135Tii die schijnt meer op het sportieve vlak klaargestoomd te worden...weer wachten pfff
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Klopt maar dat dachten er ook veel van de e92 m3. Dat het de halelluja Motorsport auto bij uitstek was. Uiteindelijk is het gewoon een E39 M5 coupe. Meer een GT en dat hadden vele aanhangers van M niet verwacht. En zeker geen prijs die boven de 100k uitkomt.
Dus ja.
Bij bmw staan de koppen naar de mensen die makkelijk geld uitgeven en voor luxe gaan al weegt het meer dan 2000kg. En daarom zien we momenteel niks interessants meer uit munchen.
Dus ja.
Bij bmw staan de koppen naar de mensen die makkelijk geld uitgeven en voor luxe gaan al weegt het meer dan 2000kg. En daarom zien we momenteel niks interessants meer uit munchen.
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
je hoeft niet tussen de regels door te lezen hoor. gewoon die dikke vette roze bril van je snufferd halen om te lezen dat dit een softere 1 serie is dan de 130i . Maar dan met 300 pk en weer geen fatsoenlijk sper. En bergen onderstuur op de koop toe. Opvallend dat het woord overstuur/throtle adjustability niet voorkomen in het artikel..........
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
dat wordt zeker niks dre. want mijn kop kaalscheren voor zo'n bratwurst met aangeplakte kont is het niet waard.
is die drexler uit de 130i over te zetten naar de 135i coupe dre? of moet die ook opnieuw bestellen? en de fietspompen? ook over te zetten? allen dan wordt het wat namelijk.
van de 1 serie is nu de 3 deurs echt lekker in proportie. gek genoeg vind em in standaart (niet M) trim er mooier uitzien.
is die drexler uit de 130i over te zetten naar de 135i coupe dre? of moet die ook opnieuw bestellen? en de fietspompen? ook over te zetten? allen dan wordt het wat namelijk.
van de 1 serie is nu de 3 deurs echt lekker in proportie. gek genoeg vind em in standaart (niet M) trim er mooier uitzien.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
hehe
rij er nou eerst eens zelf mee man! Tot dan kan dit draadje net zo goed op slot want tot dan is het alleen maar speculatie speculatie speculatie.
Man, als onze goede ouwe Rebel een BMW zou testen en hier een verslag zou posten dan zou het ook niet erg positief overkomen denk ik. Het ligt er allemaal welke gedachten de tester erbij heeft. Jah, als je een M3 CSL rijdt dan vind je die 135i niet zoveel bijzonders. Als je een 335i hebt en je merkt dat de 135i vele malen beter stuurt zullen velen dat dus ook wel een beetje indammen
Met die .35 biturbo is iig veel beter en sneller scheef te gaan als met de 3.0. Turbogat is er wel degelijk maar als je eraan gewend bent is dat geen issue meer. Het is trouwens echt wel een mini turbogaatje
Mij lijkt die 135i zeker wel een leuk hok. In het zwart al gelijk vele malen bruter om te zien. Raampjes tinten en je bent een heel eind.
rij er nou eerst eens zelf mee man! Tot dan kan dit draadje net zo goed op slot want tot dan is het alleen maar speculatie speculatie speculatie.
Man, als onze goede ouwe Rebel een BMW zou testen en hier een verslag zou posten dan zou het ook niet erg positief overkomen denk ik. Het ligt er allemaal welke gedachten de tester erbij heeft. Jah, als je een M3 CSL rijdt dan vind je die 135i niet zoveel bijzonders. Als je een 335i hebt en je merkt dat de 135i vele malen beter stuurt zullen velen dat dus ook wel een beetje indammen
Met die .35 biturbo is iig veel beter en sneller scheef te gaan als met de 3.0. Turbogat is er wel degelijk maar als je eraan gewend bent is dat geen issue meer. Het is trouwens echt wel een mini turbogaatje
Mij lijkt die 135i zeker wel een leuk hok. In het zwart al gelijk vele malen bruter om te zien. Raampjes tinten en je bent een heel eind.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Francisco, ik denk dat het roze bril gebeuren wel meevalt, de usual suspects (Adje, Ik en Robin) zijn het wel eens over de "zwakke" punten van de 135i.Francisco schreef:je hoeft niet tussen de regels door te lezen hoor. gewoon die dikke vette roze bril van je snufferd halen om te lezen dat dit een softere 1 serie is dan de 130i . Maar dan met 300 pk en weer geen fatsoenlijk sper. En bergen onderstuur op de koop toe. Opvallend dat het woord overstuur/throtle adjustability niet voorkomen in het artikel..........
Voor mij zijn die "zwakke" punten de reden dat hij me niet overtuigd, en dan heb ik het nog niet eens over het rijden. Het rijden kan me we wel gaan overtuigen, maar niet zondermeer.
Andre is er al lang over uit MOCHT DIE HEM KOPEN, dat hij zijn intrax onderstel overbouwd en een extra drexlersperdif besteld. En onderstuur weet hij er wel uit te halen.
Voor wat mij en ook Robin betreft moet ie standaard eigenlijk goed zijn, zo het er naar uit gaat zien zal dat niet lukken.
Er zijn gewoon teveel onweerlegbare kritieken.
en ik blijf er bij ik kan me gewoon niet voorstellen dat deze auto slechtst 10 kilo lichter is dan een e46 M3.
Als ik hem zie dan is mijn gevoel, 1465 kilo plus minus en geen 1560 kilo
En dan is de 335i coupe, (die ik ook niet hoef) met slechts 40 kilo meer gewicht en 35 maatjes groter een wonder op wielen. Wat zeg ik een 630ci weegt GVD nog minder.
Ik kan er gewoon niet bij.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Duidelijk; het gewicht tussen een 1er en een 3er maakt geen ruk uit, mischien rijdt een 3er nog wel neutraler, dus met minder onderstuur. iig heeft een 3er de betere looks, wat willen we nu nog meer? Een lekker wijf op de voorstoel, ja daaar kan je ook mee/op rijden WTF................
Nou kom maar met die 335i dus, hoeveel discussie moeten we er nog op loslaten? Ik zeg; kappen, gewoon kopen en knallen..........................
Nou kom maar met die 335i dus, hoeveel discussie moeten we er nog op loslaten? Ik zeg; kappen, gewoon kopen en knallen..........................
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik denk dat ik de 335i gewoon houd en kijk of ik 'm ergens kan chiptjoenen:
http://nl.youtube.com/watch?v=UTdvIole3xI
http://nl.youtube.com/watch?v=P8j1pzEkQac
Met dank aan Sander voor deze filmpjes 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=UTdvIole3xI
http://nl.youtube.com/watch?v=P8j1pzEkQac
Met dank aan Sander voor deze filmpjes 8)
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Woehahaha die eerste reactie bij het filmpje:Robin schreef:Ik denk dat ik de 335i gewoon houd en kijk of ik 'm ergens kan chiptjoenen:
http://nl.youtube.com/watch?v=UTdvIole3xI
http://nl.youtube.com/watch?v=P8j1pzEkQac
Met dank aan Sander voor deze filmpjes 8)
Axvel38 (10 uur geleden) Toon Verbergen Gemarkeerd als spam 0 (Antwoorden)
M3 is M3 335 is a 3 series, i once saw a pinto beat a porsche, doesn't mean that i would buy a pinto"
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
hahaha die reactie inderdaad magisch
hahaha
Wat betreft het gewicht. Je kunt wel zeggen hou eens op met dat gezeur over het gewicht, maar natuurlijk doen we dat niet. Gewicht is niet alles, maar beinvloed het rijgevoel natuurlijk voor 99%. Weinig gewicht heeft niet alleen met stuurmanskunsten te maken, maar met het totale rijgevoel dat een auto biedt.
En een 135i is net zo zwaar als een 520d (die nota bene lichter is dan de vorige 5-serie dus ze kunnen het best).
Daar kun je toch niet over stoppen?
Ik zal de auto er NOOOIT om laten staan, maar dat ontneemt niet het recht om erover te zeuren
Wat betreft het gewicht. Je kunt wel zeggen hou eens op met dat gezeur over het gewicht, maar natuurlijk doen we dat niet. Gewicht is niet alles, maar beinvloed het rijgevoel natuurlijk voor 99%. Weinig gewicht heeft niet alleen met stuurmanskunsten te maken, maar met het totale rijgevoel dat een auto biedt.
En een 135i is net zo zwaar als een 520d (die nota bene lichter is dan de vorige 5-serie dus ze kunnen het best).
Daar kun je toch niet over stoppen?
Ik zal de auto er NOOOIT om laten staan, maar dat ontneemt niet het recht om erover te zeuren
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
Starred
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
BMW 120d en 123d nu ook met M-Sportpakket
[img:450:217]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... ack-11.jpg[/img]
Eerst alleen voorbehouden voor (en standaard op) de brute 135i, maar nu zijn ook de 120d en 123d voor €3300 respectievelijk €2100 te voorzien van zo’n M-Sportpakketje. Duitse prijzen helaas. Blijkbaar schaamt BMW zich nog steeds voor het uiterlijk van de 1-serie Coupé, want waarom gooi je anders zulke donkere foto’s op het weeweewee?
Maar wat stelt dat pakket nu voor? 17-duims velgen (waar blijven de 18″-jetsers?) met 205/50 rubber vóór en 225/45 rubber achter, ander voor- en achterbumpertje, dikkere skirts en wat badges hier en daar. Bovendien beschikt de 1 met dit pakketje over het befaamde M-onderstel met sperdifferentieel. In het interieur vind je sportstoelen, sportievere sierlijsten, zwarte dakhemel, instaplijsten met M-logo, M-sportstuurtje en speciale afwerking van de schakelpook en handrem. Kortom, alle Spielerei die je precies op je Coupé wenst (via autoblog.it).
Ga er echter maar vanuit dat de Nederlandse prijs een stuk hoger zal liggen, zodat dit pakketje net wat minder aantrekkelijk wordt. Of weet BMW Nederland ons te verrassen?
Update: Nederlandse prijs is € 4.484,- voor de 120d Coupé en € 2.829,- voor de 123d Coupé. Helaas geen verrassing dus…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... post-11916
[img:450:217]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... ack-11.jpg[/img]
Eerst alleen voorbehouden voor (en standaard op) de brute 135i, maar nu zijn ook de 120d en 123d voor €3300 respectievelijk €2100 te voorzien van zo’n M-Sportpakketje. Duitse prijzen helaas. Blijkbaar schaamt BMW zich nog steeds voor het uiterlijk van de 1-serie Coupé, want waarom gooi je anders zulke donkere foto’s op het weeweewee?
Maar wat stelt dat pakket nu voor? 17-duims velgen (waar blijven de 18″-jetsers?) met 205/50 rubber vóór en 225/45 rubber achter, ander voor- en achterbumpertje, dikkere skirts en wat badges hier en daar. Bovendien beschikt de 1 met dit pakketje over het befaamde M-onderstel met sperdifferentieel. In het interieur vind je sportstoelen, sportievere sierlijsten, zwarte dakhemel, instaplijsten met M-logo, M-sportstuurtje en speciale afwerking van de schakelpook en handrem. Kortom, alle Spielerei die je precies op je Coupé wenst (via autoblog.it).
Ga er echter maar vanuit dat de Nederlandse prijs een stuk hoger zal liggen, zodat dit pakketje net wat minder aantrekkelijk wordt. Of weet BMW Nederland ons te verrassen?
Update: Nederlandse prijs is € 4.484,- voor de 120d Coupé en € 2.829,- voor de 123d Coupé. Helaas geen verrassing dus…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... post-11916
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot], wackywim en 1 gast
