Tenzij het een belggingsbv betreft waardoor er geen arbeid plaatsvindt die loon rechtvaardigd? Ik zit hier ook meteen forse box3 positie en zoals het er nu uitziet wordt het in 2028 een paar ton uitgeven aan overdrachtbelasting of de hele bende liquideren maar dat betekent ook wegwezen naar Zwitserland, USA of Azie. Heb nog een paar jaar om er over na te denken. Stiekem hoop ik op een overdrachtregel omdat ik nog niet perse weg wil uit NL maar mijn bereidwilligheid om solidair te zijn met de >800.000 mensen onder de arbeidsongeschiktheidswetten neemt met een hoog tempo af.Elise schreef: 24 okt 2025, 20:59Geen DGA salaris uitkeren kan door een uitzondering aan te vragen bij de belastingdienst, maar als de belastingdienst achteraf constateert dat je de regels niet juist gevolgd hebt ben je wel het bokje.Wouter81 schreef: 24 okt 2025, 19:50Dat is de manier in Nederland.
Hoorde onlangs een mooi verhaal van een heel rijk iemand. Geen baan dus geen box 1 inkomen. Haalde niks uit zijn BV dus geen box 2 kosten. Veel ontroerend goed in box 3 met veel inkomsten maar op papier heel veel schulden dus hij bleef onder de heffingsgrens.
De waarde van de aandelen van je eigen BV hoef je niet in box 3 op te geven dus op papier ben je dan privé heel arm. Hij genoot zelfs van diverse toeslagen.![]()
Nederland gaat naar de haaien
-
HSR
Re: Nederland gaat naar de haaien
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Moet je es goed naar die man z'n neus kijken.....Pinokkio is er niks bij.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Heeft iemand hier meer info over?Wouter81 schreef: 24 okt 2025, 20:17 de aankomende (absurde) box 3 regels vanaf 2028 (nog niet definitief maar dat is het plan)
-
OnlineLuco
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lale Gül: Henri Bontenbal is uit de kast gekomen als een échte, conservatieve christen
https://archive.ph/48Abz
- Robin
Luco schreef: 25 okt 2025, 07:47Nog dieper bukken dan nu Robin, ze nemen de taak over van de duitse autofabrikanten.
- Robin
Tja. Goed dat Lale dit weer aanstipt. Dilan/VVD is d'r debacle met enfant terrible(en dan houd ik het op dit forum heel netjes) Domme Bob er totnutoe genadeloos slecht vanaf gekomen (imo onterecht!)romo schreef: 25 okt 2025, 08:14 Lale Gül: Henri Bontenbal is uit de kast gekomen als een échte, conservatieve christen
Aan de andere kant : Ik wil dat Jetten ook nooit premier wordt en Timmermans ook niet. Niet omdat ik bij die eerste anti-home alone zou zijn: Want dat ben ik niet. Punt.’Zo’n man mag eigenlijk nooit premier worden’
Ik ga dus Dilan stemmen. VVD heeft goede bestuurders(Karremans sukkel!) en ik vind dat Dilan nooit afgerekend had moeten worden op dat verhaal versus die charlatan. Maar dat vind ik.
Ik weet niet hoe de Verkiezingen af gaan lopen, misschien ben ik blij als Wilders weer (>) 30 zetels pakt, en dat Lidewij en consorten een stuk of 5 pakt.
Maar vooral de stemmen op Ouwehand/Dassen/Denk etc baren mij toch wel zorgen voor de economie en aanverwante van dit land.
Edit, Lale:
Dit dus 100%. M'n ouweheer (toch KVP/CDA van vroeger uit) wil nog steeds Henri gaan stemmen. M'n stiefma ook. Ik kan ze d'r niet vanaf helpen(ja senior nog wel, doe dan JA21 ofzo)Ik heb altijd moeite gehad met de „C” in CDA. Niet omdat ik iets tegen geloof heb, maar houd het alsjeblieft buiten mijn grondrechten. Religie kan een prachtige ervaring zijn, zolang het alleen over jezelf gaat. Maar zodra het bepaalt wat anderen mogen en niet mogen, wordt het een politiek probleem. En dat is precies waar het CDA keer op keer naartoe schuift.
- Elise
Vooral bij een controversieel onderwerp als euthanasie zie je de conservatieve christen in Bontenbal.romo schreef: 25 okt 2025, 08:14 Lale Gül: Henri Bontenbal is uit de kast gekomen als een échte, conservatieve christen
Kijk even naar onderstaande interview op 13:45 waar wordt aangeven dat 73% van de CDA stemmers vóór euthanasie is bij een voltooid leven en Bontenbal zijn reactie daarop. Dan is er weinig democratie te vinden in de D van CDA
https://www.maxmeldpunt.nl/uitzendingen ... oid-leven/
- Robin
^^^^
Die ouwe van mij: De enige zekerheden in het leven; belasting betalen en doodgaan...
En zelfs dát belet Bontenbal bij wijze van spreken....
KOFFIE:)
Die ouwe van mij: De enige zekerheden in het leven; belasting betalen en doodgaan...
En zelfs dát belet Bontenbal bij wijze van spreken....
KOFFIE:)
- Robin
Ik lees ergens(zonder link etc helaas) dat het NOS Journaal van gisteren(?) meldde dat een stem op de PVV een verloren stem is?
Ik geloof dat niet. Maar iemand info?
Ik geloof dat niet. Maar iemand info?
- Fernando
- Robin
Tja....het enige waar ik wat mee kan bij die Bontenbal is dat hij Lubbers als een groots premier ziet/zag. Dat heb ik ook, maar is niet meer te vergelijken met 2025, we hebben 't over 40-45 jaar geleden.
Dan dit:
Ha, wat een pipo. Exact wat hij hierboven ontkent deed hijzelf als de 'beste'. Echt hè.....Heeft u vaker moeite met kiezen?
„Wat ik probeer is niet op de man te spelen en altijd genuanceerd te zijn. Ik denk dat je daar mee verder komt dan zwart-wit beelden en platte oneliners. Ik wil geen relaties kapot maken.”