Assetto Corsa EVO

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa EVO

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 07:42

Screenshots, geen idee hoe dat werkt in ACE maar goed, met wat gooi smijt werk, iets meer neg toe achter en meer neg camber voor/gaslos, zelfs in z'n 3 mogelijk, niet bevorderlijk voor de rondetijden:)

Afbeelding

Afbeelding

In grensbereik, gassend overstuur houdend in 3 flapt ie (onverwacht) tankslappend nogal eens terug, hoepelen helpt dan niet meer; 180. Of ik dat irl zo heb meegemaakt....tricky karretje wat dat betreft. Meer oefenen of een flaw in ACE:)

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 29 aug 2025, 13:47

Wanneer komt die update op steam uit?

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 15:10

veejay schreef: 29 aug 2025, 13:47 Wanneer komt die update op steam uit?
'Binnenkort' . Ik denk 1-2 weken?

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2025, 07:28

0.4 binnenkort.

F40 LM plus NS. Vanaf 49s en vanaf 1min 40s een vage soundbite. Toppie! F40 LM/C veel beter wordt een (sim)race auto niet imo.

Andre

Bericht door Andre » 23 okt 2025, 16:13

is Assetto Corsa Evo beter dan de normale?

Robin

Bericht door Robin » 23 okt 2025, 16:24

Andre schreef: 23 okt 2025, 16:13 is Assetto Corsa Evo beter dan de normale?
Is nog Early Access. AC is qua physics en dergelijke nog steeds king. En wat ik gisteren zei:Content Manager, Custom Shaders Patch , Pure om de graphics up to date te maken. Maar AC Evo wordt wel wat, komt wel goed! Geef het nog wat maanden.

Edit Vanochtend AC EVO 3 laps Donington droog sunny green track met de Alpine A110, wat een listig en speels autootje is dat (aanremmen zelfs met ABS 1) TC uit ESP uit natuurlijk. Heel leuk!

AC Evo heeft ook regen/nat wegdek. Zal het vanavond even proberen weer of dat het Papenburg gevoel geeft:)

Andre

Bericht door Andre » 23 okt 2025, 16:38

ok thx

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2025, 05:49

De auto in AC EVO in RAIN die het Papenburg gevoel geeft is.......

Ik wou wel dat 't niet zo was, lol, maar het is de GR86 .... :P

de A110 is wat een handvol, de GR86 gaat het meest vloeiend , Giulia GTAM gaat ook wel aardig, GTA dat ouwe ding ook , maar GR86 is het meest gebalanceerd. Verwacht geen lange slides maar mooi gecorrigeerd oversturend.

Ook een zeer bekwame overstuurder(al op droog in ACE) , de nieuwe RS6. WTF. Dat ding gaat gecontroleerd dwars. Alleen m'n FPS konden het vaak niet aan in RAIN. Stotteren. Vandaar mede een nieuwe videokaart:)

Wel leuk detail: Als je wat regen laps met de auto's doet, voelen ze zo gemoedelijk op droog, reageer ik sneller op onder en overstuur etc.

Regen/nat rijden is een prima discipine om jezelf te verbeteren, ook in een sim blijbaar.

Nu weer even rijden :df:

EDIT: E30 M3 . op droog kon hij bij mij geen potten breken, in RAIN gaat ie wel redelijk, maar enorm lange remweg en onderstuur(imo onrealistisch) terwijl het gras in rain perfect is :ongeveer als: :tooth: als op ijs:)

Maar: in DRIZZLE (motregen) gaat 't allemaal wat leuker en verfijnder. Geinig.
Helaas ben je in early access nog beperkt in het veranderen van je setup.

Na :coffee: de A110 en de GR86 in DRIZZLE proberen.

A110 'bloedsnel' tov E30 M3, maar niet gebalanceerd in drizzle wat hij wel op droog is.

Het is moeilijk om nat wegdek physics in een sim te simuleren dat weet ik.

Ook de GR86 gaat niet vrijuit. Ik hoef/wil ook geen full opposite lock in ACE op dit moment. Want dan ben je aan de beurt, ga je max skeef doorschuivend zonder een hint van controle 'eraf' . Rem/schuifweg en de physics zijn daar in ACE (nog?) niet klaar voor. Da's imo dus onrealistisch.

Andre

Bericht door Andre » 24 okt 2025, 10:36

Ok dan hoef ik deze sim nog niet.

Andre

Bericht door Andre » 25 okt 2025, 12:10

Le mans ultimate heb je die ook Robin? Is van de makers van rfactor

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2025, 13:38

Andre schreef: 25 okt 2025, 12:10 Le mans ultimate heb je die ook Robin? Is van de makers van rfactor
Nee, maar zit er nu over te denken.

Iemand hier die LMU heeft?
Hele bundle kost weer 85€ , dus even ideeen?

Andre

Bericht door Andre » 29 okt 2025, 01:16

Heb de afgelopen dagen een hoop sims getest.

Rbr Rally via rallysimfans.hu nog steeds schitterend qua handling alleen graphics is ondanks mods niet meer zo mooi.

Assetto Rally zal 13 nov ook wel verbazend goed zijn.

Assetto Corsa nog altijd mooi maar inmiddels oud en mega veel updates mods etc werd er beetje gek van eerlijk gezegd handling nog steeds mooi.

Assetto Corsa Competizione mooie handling prima maar inmiddels ook al weer oud. Maar wel fun.

Lmu was ik zeer van onder de indruk mooie sim en handling voelt goed.

Vanavond assetto corsa evo geïnstalleerd. Tja en daar word je heel blij van in vergelijk tot alle andere sims

Ik heb in competizione, lmu en evo met de BMW GT3 gereden met TC off. Evo steekt er met kop en schouders boven uit met hoe alles aanvoelt in vergelijk met real life. Rijden over curbs het geluid het neemt je veel meer mee in de actie. FFB voelt meer als echt aan en evo is eigenlijk nog in ontwikkeling!

Dan is er nog Iracing daar ben ik nooit fan van geweest, omdat het eigenlijk moeilijker is als echt auto rijden en racen en daar genieten diehard simracers van. Veel succes ik vind het niks!

Assetto Corsa Evo is een must buy!

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2025, 06:43

Goed verhaal ^

Ik ben nu even teveel gefocussed op LMU, want (online) wél genoeg FPS voor smooth driving.

Maar dus net óók de M4 GT3 EVO in ACE gereden op Brands, maar de feel /schuiven wanneer over de limiet, die physics reacties, dan merk je dat dat Kunos is, de makers van Vadertje AC. Het voelt het meest natuurlijk ook tov LMU. :df:

In LMU kan de ABS van GT3 niet uit, de HY, LMP2/3 hebben géén ABS , en dat vind ik wel mooi aan LMU die blokkerend wiel feel in de analyse van alle sims (ook hierboven in 't kort door André.)

AC voelt bij mij super oldskool mechanisch(en da's een compliment) en ACE heeft dat dus ook ongeveer. Realistisch, niet in de basis te moeilijk, pas als je gaat hotlappen.

Want(ook gezegd door real life GT3 racers die sim test racers zijn ) een sim te moeilijk maken is ook verre van realistisch. ACE doet dat weer heel goed. Ook in zo'n NSX straatauto kan ik laps zonder kleerscheuren hard rijden.

Nu die videokaart volgende week:)

Robin

Bericht door Robin » 31 okt 2025, 18:17

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2025, 00:23

Mooi 0.4

Plaats reactie