Nu een huis kopen
- Luco
Re: Nu een huis kopen
ja waardebepaling (weet niet hoe betrouwbaar dat is) gaf nu aan boven de 8 ton.
-
Dan trek je het gemiddelde dus behoorlijk omhoog en valt die vier ton voor een rijtjeshuis best mee.
- Elise
Mooie grote kavel, maar wel een klein met 82m2.Luco schreef: 22 okt 2025, 21:03 ja hier ook genoeg ruimte, maar hier staat nu een tussenwoning te koop, vragen ze ook gewoon 4 ton voor pffffffffffffff
https://www.funda.nl/detail/koop/babylo ... /43119003/
4 ton is tegenwoordig niks meer.
-
Hier is de kogel door de kerk en op 1-nov krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Omgeving van Leiden, aan het water, +200m2, dus de portemonnee is getrokken. Wat me opvalt is het koop-proces en alles wat daarbij komt kijken. Zoals 2 partijen (wij als verkoper van ons huis en de koper van ons oude huis) moeten verplicht beide een taxatie laten doen door een erkend taxateur. Beëdigde mensen, die onafhankelijk moeten zijn van aankoop en/of verkoopmakelaar. Waarom dan in hemelsnaam 2x… Zonde van het geld en de moeite.
Dan een hypotheek aanvraag, nu hebben we een wat bijzondere situatie waarbij we een oude hypotheek meenemen en een nieuwe ernaast van een andere verstrekker hebben. Dit kostte maanden… waarbij 3x de offert onjuist was. Fouten in bedragen, opeens bijkomende kosten, notaris die verkeerde bedragen door kreeg van de bank. Nu ben ik redelijk financieel onderlegd, maar maak me oprecht zorgen om mensen die minder kennis hebben van financiën.
Dan een hypotheek aanvraag, nu hebben we een wat bijzondere situatie waarbij we een oude hypotheek meenemen en een nieuwe ernaast van een andere verstrekker hebben. Dit kostte maanden… waarbij 3x de offert onjuist was. Fouten in bedragen, opeens bijkomende kosten, notaris die verkeerde bedragen door kreeg van de bank. Nu ben ik redelijk financieel onderlegd, maar maak me oprecht zorgen om mensen die minder kennis hebben van financiën.
-
OnlineMartijn_bmw
Gefeliciteerd met de aankoop!
Nooit geweten dat dat kan je aanvullende hypotheek biji een andere verstrekker? Ik dacht dat je bij hypotheek meenemen de nieuwe aanvullende hypotheek bij dezelfde verstrekker moest afsluiten.
Nooit geweten dat dat kan je aanvullende hypotheek biji een andere verstrekker? Ik dacht dat je bij hypotheek meenemen de nieuwe aanvullende hypotheek bij dezelfde verstrekker moest afsluiten.
-
Tx! In de basis is dat inderdaad zo, echter hebben wij een hypotheek (zakelijk) bij familie. Deze mochten we wel meenemen, onder een aantal voorwaarden. Daarmee mag het gemixt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Feli CRZ. Laatste alinea. Iets in die richting ook wel meegemaakt. Opletten idd!
-
OnlineMartijn_bmw
Ah vandaar!CRZ schreef: 23 okt 2025, 16:27 Tx! In de basis is dat inderdaad zo, echter hebben wij een hypotheek (zakelijk) bij familie. Deze mochten we wel meenemen, onder een aantal voorwaarden. Daarmee mag het gemixt.
En verder eens ik heb mij ook verbaasd over die dubbele taxaties en de complexiteit die voor veel mensen vast totaal niet te doorgronden is.