Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
-
Online
- Berichten: 2336
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Ziet er best aardig uit en zeker voor 20k. Veel plezier ermee!
- Will F.
- Berichten: 2361
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Ongelooflijk hoeveel auto je kan krijgen daar voor ruim 20k, helemaal vanuit een Nederlandse mindset bezien.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit ding gaan ervaren komende tijd. Keep us posted!
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit ding gaan ervaren komende tijd. Keep us posted!
- JP
- Berichten: 34897
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Benieuwd naar je ervaring met de Blue Whale motor 

- Arthur
- Berichten: 43694
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Ken het niet, zal vast een goede auto zijn. Dashboard/schermen heeft wel iets van BMW (3-serie, G2x).
-
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Mooi avontuur Wouter. En Changan is prima keus voor de “derde wereld” landen.
In een ouder model 2weken in ZO-Azie op pad geweest. Fijne kar
- MartijnGizmo
- Berichten: 13048
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Voor "vervoer" zou ik idd ook lekker gaan voor value-for-money en makkelijk lokaal te onderhouden cq repareren.
-
- Berichten: 9506
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Afgelopen woensdag de communistische auto voor mijn vrouw opgehaald, de Changan CS35+. Ik had de 'Level 2' besteld (Level 1: meest basic tot Level 3: meest uitgebreid) maar deze bleek somehow toch niet snel leverbaar te zijn ook al zeiden ze eerst van wel.
Het werkt hier allemaal wat anders dan in Nederland. Daar bestel je een auto, kies je zelf alle opties uit en wordt deze vervolgens in productie genomen. Hier halen ze gewoon een vrachtschip vol auto's in een paar uitvoeringen en kleuren hier naartoe en daar kies je uit. Je doet het met wat ze aanbieden en wat op voorraad is.
Het was de keuze om nog een maand te wachten op de volgende bootlading of toch voor een Level 3 te gaan die wel op voorraad was. Ik kreeg daar nog eens een mooie extra korting op plus gratis getinte ramen erbij dus heb die besteld.
De grootste verschillen: een glazen panoramadak over (bijna) de hele lengte, adaptieve cruisecontrol ipv. normaal, draadloos opladen van je telefoon, een uitgebreider audiosysteem met meer speakers, 360 graden camera rondom, 18" ipv 17" wielen en elektrisch verstelbare stoelen.
Mijn eerste indruk na een paar dagen en een paar honderd kilometer: dit rijdt toch wel erg goed! Het 1.4 turbo blokje is heerlijk wakker, de 7 traps DCT automaat is prima. Vering en demping zijn echt goed voor elkaar. De afwerking in het interieur is meer dan goed, ik vind het zelfs erg fraai ontworpen (heel wat mooier dan die 'planken' die bepaald Westerse merken tegenwoordig dashboard noemen...). De adaptieve cruise werkt ook super. Zelfs vanaf stilstand tot weer optrekken in fileverkeer werkt het perfect. De leren stoelen zitten ook prima.
Is hij perfect? Nee, uiteraard dat ook niet. De lane departure warning kan niet worden uitgeschakeld (wat soms vervelend is met die gare wegen hier met nogal wisselende belijning). Via een vage Russische website ben ik al achter de toegang gekomen om in het hoofdmenu van de auto te komen (alles in het Chinees dus met Google Translate wat rondkijken). Maar ik durf daar nog niet teveel te veranderen.
Wellicht vind ik er nog eens een hack voor. Tot die tijd het waarschuwingsvolume maar op minimaal en je leert hiermee wel heel netjes te rijden, binnen de lijntjes. 
Het stuurgevoel is nogal kunstmatig (al hebben veel moderne auto's datzelfde...) dus de besturing in 'Sport' stand voor nog enige weerstand. Apple Carplay en Android Auto ontbreken ook maar daarvoor is inmiddels een dongle uit de VS onderweg, om dat alsnog mogelijk te maken. En de Engelse vertalingen zijn behoorlijk lachwekkend soms, hoe slecht ze dat vertalen.
(zet je de 360 graden camera aan terwijl je aan het rijden bent: speed is too height). Maar dat is verder weinig boeiend.
Maar achteraf ben ik wel blij dat het zo'n Level 3 is geworden. Dat panoramadak is toch wel heel mooi. Niet verkeerd om 's ochtends je zoon naar school te brengen met een muziekje op (prima audiosysteem), dak open, airco erbij (want ook in de ochtend is het al 30 graden). En die 360 graden camera wat ik vooraf als onzinoptie beschouwde is eigenlijk best wel ideaal. Bij het parkeren in krappe vakken werkt het heel goed en de beelden zijn echt van hoge kwaliteit. Ook bij lage snelheden en afslagen icm. richtingaanwijzer zet hij die camera aan, zodat je stoepranden etc. ziet. Best handig. Dat kunnen die Chinezen wel. Ik heb er gister (op een totaal onmogelijke plek achter het dashboard) een Micro SD kaartje in weten te zetten, waardoor hij nu ook automatisch beelden opneemt als dashcamfunctie. Handig, mocht je toch eens een aanrijding hebben.
Anyway... het is voor mij ook een beetje een experiment en er zit toch 5 jaar garantie op. Ik wil wel eens zelf meemaken hoe goed die Chinezen tegenwoordig auto's kunnen bouwen. En so far: behoorlijk goed.
Het werkt hier allemaal wat anders dan in Nederland. Daar bestel je een auto, kies je zelf alle opties uit en wordt deze vervolgens in productie genomen. Hier halen ze gewoon een vrachtschip vol auto's in een paar uitvoeringen en kleuren hier naartoe en daar kies je uit. Je doet het met wat ze aanbieden en wat op voorraad is.
Het was de keuze om nog een maand te wachten op de volgende bootlading of toch voor een Level 3 te gaan die wel op voorraad was. Ik kreeg daar nog eens een mooie extra korting op plus gratis getinte ramen erbij dus heb die besteld.
De grootste verschillen: een glazen panoramadak over (bijna) de hele lengte, adaptieve cruisecontrol ipv. normaal, draadloos opladen van je telefoon, een uitgebreider audiosysteem met meer speakers, 360 graden camera rondom, 18" ipv 17" wielen en elektrisch verstelbare stoelen.
Mijn eerste indruk na een paar dagen en een paar honderd kilometer: dit rijdt toch wel erg goed! Het 1.4 turbo blokje is heerlijk wakker, de 7 traps DCT automaat is prima. Vering en demping zijn echt goed voor elkaar. De afwerking in het interieur is meer dan goed, ik vind het zelfs erg fraai ontworpen (heel wat mooier dan die 'planken' die bepaald Westerse merken tegenwoordig dashboard noemen...). De adaptieve cruise werkt ook super. Zelfs vanaf stilstand tot weer optrekken in fileverkeer werkt het perfect. De leren stoelen zitten ook prima.
Is hij perfect? Nee, uiteraard dat ook niet. De lane departure warning kan niet worden uitgeschakeld (wat soms vervelend is met die gare wegen hier met nogal wisselende belijning). Via een vage Russische website ben ik al achter de toegang gekomen om in het hoofdmenu van de auto te komen (alles in het Chinees dus met Google Translate wat rondkijken). Maar ik durf daar nog niet teveel te veranderen.


Het stuurgevoel is nogal kunstmatig (al hebben veel moderne auto's datzelfde...) dus de besturing in 'Sport' stand voor nog enige weerstand. Apple Carplay en Android Auto ontbreken ook maar daarvoor is inmiddels een dongle uit de VS onderweg, om dat alsnog mogelijk te maken. En de Engelse vertalingen zijn behoorlijk lachwekkend soms, hoe slecht ze dat vertalen.

Maar achteraf ben ik wel blij dat het zo'n Level 3 is geworden. Dat panoramadak is toch wel heel mooi. Niet verkeerd om 's ochtends je zoon naar school te brengen met een muziekje op (prima audiosysteem), dak open, airco erbij (want ook in de ochtend is het al 30 graden). En die 360 graden camera wat ik vooraf als onzinoptie beschouwde is eigenlijk best wel ideaal. Bij het parkeren in krappe vakken werkt het heel goed en de beelden zijn echt van hoge kwaliteit. Ook bij lage snelheden en afslagen icm. richtingaanwijzer zet hij die camera aan, zodat je stoepranden etc. ziet. Best handig. Dat kunnen die Chinezen wel. Ik heb er gister (op een totaal onmogelijke plek achter het dashboard) een Micro SD kaartje in weten te zetten, waardoor hij nu ook automatisch beelden opneemt als dashcamfunctie. Handig, mocht je toch eens een aanrijding hebben.
Anyway... het is voor mij ook een beetje een experiment en er zit toch 5 jaar garantie op. Ik wil wel eens zelf meemaken hoe goed die Chinezen tegenwoordig auto's kunnen bouwen. En so far: behoorlijk goed.
- Knot
- Berichten: 40763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Niet verkeerd toch een upgrade met korting. Lijkt mij wel prima kiezen wat er op de boot staat, ook snellere levering en scherpere prijzen vaak.
Heerlijk, in de ochtend al 30 graden
Heerlijk, in de ochtend al 30 graden
- Fabian
- Berichten: 7276
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Hij smoelt best behoorlijk zo! Foto van het interieur?
- Martijn M
- Berichten: 3717
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Ziet er uit als een prima auto, vast ook voor prima geld!
Kunnen ze in Europa nog wat van leren.
Kunnen ze in Europa nog wat van leren.
- Robin
- Berichten: 55988
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toyota GR86 | VW California T6.1 Ocean | Grand Vitara | CS35+
Net ding. Wat kost zo'n ding nou in euros omgerekend?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], malle eppie en 9 gasten